Danima traje divljanje igumana manastira Karno kod Srebrenice Luke Babića, koji je predvodeći grupu Srba na šehidsko mezarje Kragljivode pobo krstove. To mu je bilo malo, te je organizirao i da se postave tri betonske grobnice, a u objavama na Facebook stranici manastira Karno vrijeđa Bošnjake, optužuje bivše načelnike Srebrenice Abdurahmana Malkića i Ćamila Durakovića za krađu srpskih spomenika…
Godinama već iguman uznemirava Srebreničane, ne samo Bošnjake svojim radikalnim nacionalističkim ponašanjem, već i lokalne Srbe koji se uopće ne slažu s njegovom četničkom ideologijom i vjerskom i nacionalnom mržnjom koju neskriveno propagira.
Ko su redovni gosti manastira Karno
Luka Babić je iguman manastira Karno od 2011. godine.
Njegovi redovni gosti su i načelnik Zajedničko štaba Oružanih snaga Bosne i Hercegovine general Gojko Knežević, kao i pripadnici OSBiH iz reda srpskog naroda, pripadnici MUP-a RS-a, radikalni i četnički nastrojeni političari iz susjedne Srbije, sumnjivi likovi, Noćni vukovi…guslari s kojima pjeva četničke pjesme, tu je i veličanje četničkog komandanta Draže Mihailovića, predsjednika Rusije Vladimira Putina, bez zadrške objavljuje je i fotografije ratnih zločinaca Radovana Karadžića i Ratka Mladića.…sve se to može vidjeti upravo na FB stranici manastira.
Stoga zabrinjava i indikativno je da se ni nakon ovog posljednjeg fašističkog postupka nije oglasio mitropolit daborobosanski Hrizostom. Znači li to da Srpska pravoslavna crkva i Mitropolija dabrobosanska podržavaju igumana Babića i skrnavljenje šehidskog mezarja u Kragljivodama kod Srebrenice? Da li bi tako šutke posmatrali da iguman jednog dana krene sa pobadanjem krstova u Potočarima? Četrnaest godina je kako iguman vodi manastir Karno, četrnaest godina je kako SPC šuti na sva njegova orgijanja, pa tako i sada. A šutnja je, znamo to svi, oduvijek značila odobravanje.
Hrizostom je 2018. godine oglasio generalno oko skrnavljenje pravoslavnih hramova i grobalja u Sarajevu i drugim dijelovima BiH, poručujući da to "predstavlja sredstvo odvraćanja Srba od povratka i da to upravo lokalne vlasti iskorištavaju kako bi odvratile Srbe od povratka na njihova vjekovna ognjišta".
- Skrnavljenja naših hramova i grobalja u Federaciji BiH, ali ne samo u FBiH, konstantna je pojava na ovim prostorima. Mi procjenjujemo da je ovakav odnos vlasti prema počiniocima krivičnih djela ne samo neprimjeren, nego vrlo opasan i štetan. I više od toga, otkriva jedan šovinistički i diskriminatorski mentalitet koji se uvriježio u nosioce vlasti u ovoj zemlji - istakao je prije šest godina vladika Hrizostom.
O igumanu Luki Babiću niti jedne jedine riječi.
Ali, mitropolit Hrozostom je imao vremena i "povod" da se nedavno požali "kako Sarajlije namjerno blokiraju ulaz u mitropoliju kako bi ga nervirali". On je čak pozvao ekipu Srne kako bi se uvjerili u "pakosti" koje mu se priređuju.
- Ulaz u prostorije zgrade Mitropolije dabrobosanske u Sarajevu svakodnevno blokiraju automobile da bi na taj način maltretirali mitropolitu, Crkvu i vjernike - kazao je mitropolit dabrobosanski Hrizostom te naglasio "da i jutros dva sata nije mogao da pusti zgradu Mitropolije jer je nepropisno parkirani automobil blokirao ulaz".
Podsjetimo i da je mitropolita Hrizostoma u feruaru 2023. godine strašno naljutilo što su na automobilima registracijskih oznaka gradova iz Srbije probušene gume što je uporedio s neonacističkim napadima, zbog čega se u znak protesta povukao iz Međureligijskog vijeća BiH. Sarajevska policija brzo je identificirala i privela počinitelja za kojeg je utvrđeno da je duševni bolesnik koji je upravo bio pušten s liječenja, no za mitropolita to nije značilo ništa, te je čak spominjao i neonaciste.
"Neonacizam i stravični činovi"
Tada je poručio "kako se vjernici SPC-a odnosno Srbi u Sarajevu osjećaju kao 1991. u Hrvatskoj gdje su tada bili izloženi napadima neonacista". Hrizostom je poručio i kako mu je neprihvatljivo biti član tog tijela, čije je članove okrivio zbog toga što se nisu očitovali o izgredima koje on smatra dokazom da su Srbi u Sarajevu, odnosno u BiH, ugroženi.
Za mitropolita Hrizostoma bušenje guma predstavljalo je "stravičan" čin izjednačen s neonacističkim terorom koji je, kako tvrdi, nad Srbima ranije provođen u Hrvatskoj. Podsjetio je prije četiri godine na incident iz 1990. koji se dogodio u Skradinu, kada je grupa napadača, prema njegovim riječima neonacista i šovinista, pokušala zapaliti automobil u kojem su bila trojica učenika Bogoslovije.
- Naši strahovi od užasnih slika u Sarajevu od 14. januara ove godine sigurno izviru iz velikih trauma koje nosimo iz Splita, Skradina i Šibenika - napisao je tada Hrizostom u svojoj poruci kolegama u Međureligijskom vijeću.
Novi dokaz o ugroženosti Srba našao je i u incidentu na dječijem malonogometnom turniru u Sarajevu gdje je došlo do sukoba grupe huligana s roditeljima djece pristigle iz Srbije, a smetaju mu, naveo je i istupi nekih imama i teze koje oni iznose na hutbama. Hrizostom je bio ljut jer se MRV o tim incidentima nije očitovalo.
Međutim, važno je istaći da se MRV odmah oglasilo upravo u vezi sa izjavama imama iz Kozarca Amira ef. Mahića, koji je, između ostalog, kazao da je Sveti Sava začetnik fašizma te na hutbi govorio neprimjereno o SPC-u.
IZ je odmah reagirala kada je mitroplit negodovao
Iz MRV-a su osudili ovakav govor, a i iz Islamske zajednice BiH su pokrenuli postupak protiv imama i naveli su da žale zbog svega. Također, za neprimjeren govor se izvinio i imam iz Kozarca. Povodom sporne izjave imama iz Kozarca Amir-ef. Mahića, Rijaset Islamske zajednice (IZ) u Bosni i Hercegovini izdao je saopćenje.
- Imam iz Kozarca hfz. Amir ef. Mahić na hutbi održanoj 27. januara 2023. godine, izrekao je nekoliko neprimjerenih rečenica o Svetom Savi, velikom vjerskom autoritetu Srpske pravoslavne crkve i samoj Crkvi. Netom po saznanju o tome, Rijaset Islamske zajednice je stupio u kontakt s Muftijstvom bihaćkim, pod čijom ingerencijom je i Medžlis Islamske zajenice Kozarac. Oni su nam kazali da su već poduzeli korake i od samog hafiza Mahića zatražili izjašnjenje o tome, što je on i učinio.
U svom izvinjenju pored ostalog hafiz Mahić tada je naveo:
- Svjestan sam težine koje te riječi nose sa sobom i najmanje što mogu da uradim jeste da uputim ljudsko i profesionalno izvinjenje za ono što je kazano, a uvrjedljivo je za pravoslavne vjernike i njihovu crkvenu zajednicu. Moja namjera nije bila povrijediti ničija vjerska osjećanja, posebno mojih prijatelja i komšija, sveštenstva i pripadnika pravoslavne crkve. U nekim zaključcima sam očito bio preoštar i zbog toga ako su moje riječi bilo koga uznemirile ili povrijedile, koristim ovu priliku da uputim iskreno javno izvinjenje. Izražavam svoje kajanje zbog toga. Želja mi je bila ukazati na prisutni fenomen zloupotrebe i instrumentalizacije vjere u nečasne svrhe i kakve posljedice u društvu nastaju kada vjera postane sredstvo manipulacije i ideološke zloupotrebe.