Jugoistočna Azija se ponovo pojavila kao vodeća svjetska muslimanska halal turistička destinacija u najnovijem izdanju Mastercard-CrescentRating Globalnog muslimanskog indeksa putovanja (GMTI), a Indonezija i Malezija izjednačene su na prvom mjestu među 145 destinacija u studiji za 2024. U međuvremenu, Singapur konstantno vodi među destinacijama koje nisu članice OIC već devetu godinu zaredom, naglašavajući svoju nepokolebljivu posvećenost pružanju usluga muslimanskim putnicima široko rasprostranjenom dostupnošću halal hrane, objekata za molitvu, odgovarajućih aerodromskih sadržaja i muslimanski prijateljski smještaj.

Prema izvještaju, muslimansko turističko tržište je postavljeno za značajan porast ove godine, s globalnim međunarodnim dolascima koji bi potencijalno dostigli 168 miliona, što će premašiti nivoe prije pandemije za čak 5 posto. Ovaj rast obima naglašava rastuću važnost ovog segmenta, potaknut demografskom i ekonomskom ekspanzijom, razvojem kulturnog i halal turizma i tehnološkim napretkom koji omogućavaju personaliziranija iskustva putovanja za muslimanske putnike, kao što su aplikacije koje lociraju halal prodavnice hrane, upute za Qibla, i vremena molitve. Utjecaj umjetne inteligencije također pomaže u daljnjoj prilagodbi iskustva putovanja kako bi se pojednostavila logistika putovanja uz pridržavanje vjerskih tradicija.

Zadržavajući svoju zajedničku najvišu poziciju kao vodeće OIC destinacije za muslimanske putnike drugu godinu zaredom, Indonezija i Malezija su također postigle povoljne rezultate u pogledu lakoće ulaska i kvaliteta turističke infrastrukture za muslimanske i nemuslimanske putnike.

Tajland je zadržao svoju poziciju među prvih pet destinacija koje nisu članice OIC-a, zahvaljujući naporima ka promoviranju halal turizma kao što je povećanje dostupnosti halal hrane, integracija sadržaja prilagođenih muslimanima na turističkim mjestima i poboljšane mogućnosti smještaja i prehrane za muslimanske putnike.

Bosna i Hercegovina se nalazi na 12 mjestu država koje nisu članice OIC, odnosno na petom mjestu u Evropi na listi halal destinacija muslimanskih turista.

U međuvremenu, Filipini su zabilježili povećanje svoje ocjene u komunikacijama u odnosu na 2023. Među destinacijama koje nisu članice OIC-a, Filipini su stalno povećavali svoju privlačnost muslimanskim turistima strateškim razvojem svog portfelja halal turizma, povećanjem halal akreditacije hotela i restorana i provođenjem Orijentacije halal svijesti. Ovaj napor se nadovezuje na njihovo postignuće osvajanja nagrade Destinacija godine u nastajanju muslimanima na prošlogodišnjem Halal in Travel Global Summitu, na osnovu rezultata GMTI 2023.

GMTI, sada u svojoj devetoj godini, analizira podatke na 145 destinacija koristeći ACES okvir, izgrađen oko metrike o pristupu, komunikaciji, okruženju i uslugama. Vremenom, kriterijumi su evoluirali kako bi bili u korak sa promenljivim potrebama muslimanskih putnika. Ove godine modelu su dodane nove metrike o dostupnosti objekata i usluga za putnike sa invaliditetom.

Ovogodišnja rang-lista pokazuje pozitivan trend u učinku destinacija koje nisu članice OIC-a, pri čemu je prosječna ocjena prvih 20 porasla za više od 6%. Ovo poboljšanje naglašava stalne napore ovih destinacija da poboljšaju svoju privlačnost i usluge kako bi ih zadovoljile potrebe muslimanskih putnika. Dok su neke destinacije koje nisu članice OIC-a doživjele blagi pad u rangiranju, većina je doživjela povećanje njihovih GMTI rezultata, slično ukupnom trendu.

Singapur je i dalje lider i takođe poboljšavajući svoj rezultat sa 62 na 66. Ujedinjeno Kraljevstvo je održalo svoju stabilnost na 58 mjestu, što odražava njegove robusne pogodnosti i usluge za muslimanske putnike. Tajvan i Hong Kong su takođe pokazali zapažene poboljšanja.

Uočena su i druga značajna poboljšanja u Španiji i Gruziji. Ove dvije zemlje postižu značajno povećanje rezultata, rast privlačnosti kao muslimanske destinacije. Destinacije u nastajanju poput Belgije, Tanzanije, Filipina, Južne Afrike i Bosne i Hercegovine također je pokazao poboljšanja u njihovom rezultate, što ukazuje na širi trend destinacije koje nisu članice OIC-a poboljšavaju svoje konkurentnost u muslimanskim putovanjima tržište.

Analiza GMTI rangiranja za ne-OIC destinacije od 2015. do 2024. ističe progresivne napore i strateške napretke ove destinacije koje su privukle muslimanske putnike.
Singapur konstantno vodi na rang listi, naglašavajući svoju snažnu posvećenost opsluživanje muslimanskih putnika kroz odličan aerodrom, široka dostupnost halal hrane, i inkluzivne turističke usluge. Slično, Ujedinjeno Kraljevstvo je ostao vrhunski izbor, zahvaljujući svojo živopisnom muslimanskom zajednicom, opsežne halal usluge i kulturne atrakcije koje privlače muslimanske posjetioce.

Tajvan i Tajland su se pokazali izvanredno poboljšanje njihovog rangiranja tokom godina. Tajvan značajan porast može se pripisati njegovom ciljanju promotivni napori, poboljšani halal certifikat procesi, i razvoj muslimanima prijateljski infrastrukture.

Destinacije poput Hong Konga i Južne Afrike imaju fluktuirale na rang listi, ali su i dalje jaki konkurenti stalnim poboljšanjem svojih pogodnosti koje su pogodne za muslimane. Ušle su destinacije poput Filipina i Španije rangiranje u novije vrijeme, što ukazuje na njihov rast prepoznavanje vrijednosti halal turizma.

Dostupnost molitvenih objekata je fundamentalni aspekt islama što je osnovna potrebama muslimanskih putnika. Dok OIC destinacije prirodno izvrsni u ovoj oblasti, ohrabrujući je trend prepoznavanje ove potrebe od strane država koje nisu članice OIC. 

Najpopularnije ne-OIC destinacije sa dostupnim molitvenim objektima ove godine su Bosna i Hercegovina, Ruanda, Singapur, Šri Lanka, Sejšeli, Južna Afrika, Tanzanija, Kenija, Indija i Uganda.

Muslimansko turističko tržište dostići će 168 miliona međunarodnih dolazaka u 2024., što je 5% više u odnosu na nivoe prije pandemije.