Metina politika cenzure ima "razoran" učinak na Palestince, navodi se u novom izvještaju istaknutog arapskog nadzornika medija. Arapski centar za unapređenje društvenih medija, poznat i kao 7amleh, prikupio je 20 svjedočanstava iz prve ruke palestinskih utjecajnih osoba, novinara i medijskih kuća koji su iskusili diskriminirajuću praksu tehnološkog konglomerata, objavio je danas Middle East Eye.
Od oktobra 2023. godine, s početkom izraelskog napada na Gazu, Meta je optužena za cenzurisanje palestinskog sadržaja i grupa na Facebooku i Instagramu, dvjema platformama društvenih medija koje posjeduje. Svjedočanstva koja je prikupio 7amleh naglašavaju zatvaranje i zabranu u sjeni (shadowbanning) stranica zajednice, lokalnih medijskih kuća i računa utjecajnih osoba, što je dovelo do naglog pada angažmana.
Prema 7amlehu, više od 15 miliona postova na hebrejskom koji huškaju protiv Palestinaca dokumentirano je na platformama društvenih medija od oktobra 2023. Yahya Alsayed, voditelj grupe zajednice „Ask Jerusalem“, koja pruža informacije Palestincima koji žive u Jerusalemu, rekao je da je stranica prvi put suspendovana na godinu dana 2021. nakon pokušaja deložacije u četvrti Sheikh Jarrah. Čak i nakon što je grupa obnovljena, rekao je da su i dalje bili „shadow banovani“ i da se njihova interakcija s publikom smanjila.
Druga medijska kuća, Arabs48, rekla je da su se tokom prošle godine suočili s čestim ograničenjima. "Meta nas je iznenadila tako što je dva puta izbrisala našu Facebook stranicu bez ikakve prethodne obavijesti, poruke ili upozorenja. Stranica je i dalje izbrisana", rekao je Dima Kabaha, jedan od urednika izdanja. "Što se tiče naše Instagram stranice, pristup joj je ograničen i nizak te može doseći najviše 2000 pratitelja po objavi i nekoliko stotina po priči. Naš račun više se ne pojavljuje kada ga pretražujete, a ograničena je i opcija saradnje ."
Ostali intervjuisani uključivali su influencere Adnana Barqa i Alija Obeidata, koji su izgubili pristup značajkama poput prenosa uživo i saradnje, pri čemu su Obeidatovi Facebook i Instagram računi izbrisani 83 puta. "Počeo sam dobijati mnogo poruka od prijatelja i poznanika koji me pitaju zašto sam prestao objavljivati na Instagramu. Bio sam iznenađen time jer sam stalno objavljivao, ali se pokazalo da moj sadržaj nije dopirao do njih", rekao je Barq. "Prije rata, moj prosjek pregleda priča bio je između 20-30 hiljada, ali nakon rata, prosjek je bio jedva između tri do sedam hiljada." 7amleh je rekao da Metina politika dovodi do gubitka prihoda, emocionalnih problema i autocenzure među palestinskim novinarima i utjecajnim osobama.
Glasnogovornik Mete rekao je za Middle East Eye: “Javno smo govorili o činjenici da smo usvojili niz privremenih proizvoda i mjera politike kao odgovor na ovaj sukob, a također imamo šire politike o preporučljivosti i degradaciji koje mogu utjecati na stranice poput ove. Priznajemo da griješimo, ali svaka implikacija da namjerno potiskujemo određeni glas je nedvosmisleno lažna”, dodali su.
Otkako je počela izraelska agresija na Gazu nakon napada koji je predvodio Hamas sedmog oktobra, objave palestinskih novinara i građana na društvenim mrežama postale su ključni izvori informacija, jer je izraelska vlada zabranila međunarodnim medijima ulazak u pojas. Palestinci također koriste društvene mreže za pozive u pomoć ili vijesti o voljenima usred čestih prekida telekomunikacija koje je Izrael uveo na opkoljenom području. "Kontinuirane diskriminacijske prakse Mete prema palestinskom sadržaju predstavljaju jasno kršenje međunarodnih standarda za slobodu izražavanja", rekao je Jalal Abukhater iz 7amleha. "Pozivamo Metu da poduzme ozbiljne i hitne korake za reformu svoje politike i osigura pravo Palestinaca da koriste digitalne platforme bez ugnjetavanja ili diskriminacije."
U drugom izvještaju koji je BBC objavio u srijedu navodi se da su Metine prakse dovele do naglog pada angažmana publike u redakcijama na okupiranoj Zapadnoj obali i u Gazi od oktobra 2023. Palestinska TV, kuća s 5,8 miliona pratilaca na Facebooku, podijelila je podatke s BBC-jem koji pokazuju pad od 60 posto u broju ljudi koji vide njihove objave.