Tankeri i teretni brodovi trenutno su zakrčeni ispred evropskih luka Rotterdama i Antwerpena, kao što je prikazano u ovoj infografici zasnovanoj na snimku s FleetMona, internet portala za praćenje brodova. I sjevernije od ušća Elbe, brojni teretni brodovi također su usidreni i čekaju da im se dozvoli ulazak u luku. Ova mapa ilustrira kako globalna ekonomija ponovo pati od kašnjenja u transportu kontejnera.

Prema "Indikatoru trgovine Kiel", koji je sastavio Institut za svjetsku ekonomiju Kiela (IfW), skoro dva posto globalnog teretnog kapaciteta trenutno je zaglavljeno u Sjevernom moru ispred njemačkih, holandskih i belgijskih luka. Prema IfW-u, ovi brodovi ne mogu se ni ukrcati ni iskrcati. "U njemačkom Bightu desetak velikih kontejnerskih brodova, ukupnog kapaciteta od oko 150.000 standardnih kontejnera, čekaju da pristanu u Hamburgu ili Bremerhavenu. Situacija je još dramatičnija u lukama Rotterdam i Antwerpen", izvještava IfW.

Teretni i kontejnerski brodovi zakrčeni su već sedmicama ispred luke Šangaj i susjedne provincije Zheijang. Razlog za zastoj u saobraćaju bio je strogi lockdown koji je ovom gradu uvela kineska vlada. To je utjecalo i na zaposlenike u luci, što je razlogom zašto se najveća svjetska luka trenutno mora zadovoljiti sa znatno manjim brojem zaposlenih. Nakon popuštanja strogih mjera, stvari se sada ponovo kreću naprijed, a kineski izvoz znatno je porastao u maju.

Fleetmon koristi signale automatskih sistema identifikacije (AIS) s brodova za prikaz obima prometa. Oni se koriste u transportu za razmjenu navigacijskih podataka putem radija. Svaki brod duži od dvadeset metara mora odašiljati AIS signal. Prenosi, između ostalog, pozivni znak, tip plovila, GPS poziciju, dimenzije i slične podatke.

(Izvor: Statista)