Otvaranju magistralne ceste prisustvovat će premijer Federacije BiH Fadil Novalić, zamjenici premijera Jelka Milićević i Vesko Drljača, kao i ministri u Vladi Federacije BiH, po okončanju sjednice Vlade FBiH koja se danas održava u Mostaru, priopćeno je iz Ureda Vlade FBiH za odnose s javnošću.
Ukupna vrijednost projekta je 96.523.354,33 maraka, a sredstva je osigurala Vlada Federacije BiH, i to 20.180.376 maraka iz vlastitih sredstava (proračuna FBiH i sredstava JP Ceste FBiH), te kreditnih aranžmana s međunarodnim finansijskim institucijama (kreditna sredstva Svjetske banke i Europske investicijske banke u iznosu od 75.463.246 maraka, te EBRD-a u iznosu od 879.732,33 maraka. Ukupna dužina izgrađene dionice je 36,47 kilometara, navodi se u priopćenju, i njome će se od Stoca do Neuma stizati za pola sata.
Gradnja ove ceste zapravo je počela 1984. Godine i tada je izgrađeno prvih osam kilometara od Stoca i radovi su obustavljeni. Na nastavak izgradnje čekalo se do 2018 godine. G
Javna nabavka je bila podijeljena na sedam lotova: LOT 1, u okviru kojeg je radove izvodila firma “Integral inženjering” Laktaši d. o. o. Banja Luka, radove u okviru LOT-a 2 izvodile su firme “Euroasfalt” d. o. o. Sarajevo, “Putevi” d. o. o. Grude i “HP Investing” d. o. o. Mostar, u okviru LOT-a 3 “Strabag” d. o. o. Sarajevo, LOT-a 4 “Euroasfalt” d. o. o. Sarajevo i “HP Investing” d. o. o. Mostar (na tom LOT-u izgrađen je i tunel Žaba), u okviru LOT-a 5 i 6 radove je izvodila firma “Hering” d. o. o. Mostar i ti radovi su sada pri kraju. Radove u okviru LOT-a 7 izvodio je konzorcij “Euroasfalt” d. o. o. Sarajevo i “Putevi” d. o. o. Grude i “HP Investing” d. o. o. Mostar.
Sve veće građevinske kompanije u Bosni i Hercegovini iz oblasti niskogradnje izvodile su radove na ovoj cesti, samostalno ili u konzorciju. Manje firme bile su uključene kao podizvođači i dobavljači materijala. Po prethodno navedenim izvođačima radova može se zaključiti da su radove izvodili domaći izvođači i naša radna snaga i da je ekonomija i infrastruktura nešto što može povezati čitavu državu i čime bismo se trebali baviti”
Stavljanjem u funkciju ovoga puta oživljavaju se dijelovi općina Stolac i Neum, pa i Čapljine, oživljava se cjelokupno područje neumskog zaleđa. Najbolji primjer jeste razvoj grada Stoca. Naime, prije tri godine u Stocu su smještajni kapaciteti bili oskudni, bez ijednog hotela. Sad u Stocu postoje dva hotela, solidan broj apartmanskih ponuda i već postoje naznake za dodatno investiranje u smještajne kapacitete. Uz sve navedeno, porasla je potražnja za nekretninama u Stocu i njegovoj okolini. Jednako tako, izgradnja ceste Stolac – Neum donijet će benefite i neumskom zaleđu. Dugoročno će oživjeti područje oko Neuma i Hutovog blata.