Reklama Coca-Cole koja ima za cilj udaljavanje kompanije od navodnih veza s Izraelom dobila je žestoku kritiku u Bangladešu usred rata u Gazi koji je u toku.

Reklama od 60 sekundi, koja je emitovana na TV-u i društvenim mrežama 9. juna, ali je uklonjena sa zvaničnih YouTube i Instagram naloga Coca-Cole Bangladeša, imala je za cilj da se suprotstavi višemjesečnom bojkotu popularnih pića od strane miliona Bangladešana.

Oglas, koji je emitovan tokom dugo očekivane utakmice Pakistana i Indije Svjetskog kupa u kriketu, počinje scenom na pijaci po vrućem danu.

Mladić po imenu Sohail prilazi sredovječnom trgovcu kojeg naziva Bablu bhai. Prodavac nudi Sohailu bocu coca-cole, koju on odbija, govoreći: "Ne Bablu bhai, ne pijem više to."

Kada ga prodavac pita zašto, Sohail odgovara: "Ova stvar je sa 'onog mjesta'." On ne imenuje "mjesto", ali izgleda da misli na Izrael.
Bablu zatim pokušava uvjeriti Sohaila i njegove prijatelje da Coca-Cola nije izraelski proizvod, ističući njeno globalno prisustvo u 190 zemalja tokom 138 godina, uključujući Tursku, Španiju, Emirate i Palestinu.

"Čak i Palestina ima fabriku Coca-Cole", tvrdi se u oglasu.

Međutim, sugestija oglasa da "čak i Palestina ima fabriku Coca-Cole" naišla je na žestoku reakciju, a korisnici društvenih mreža su prozivali kompaniju da "obmanjuje" potrošače.

Pristalice palestinskog cilja koji bojkotuju Coca-Colu rekli su da kompanija upravlja fabrikom u Atarotu, izraelskom naselju na okupiranoj Zapadnoj obali, koje se smatra ilegalnim prema međunarodnom pravu.

"Da bi sakrili svoju podršku izraelskom genocidu i stabilizirali svoju prodaju u slobodnom padu, napravili su ovaj oglas kako bi skrenuli pažnju naroda Bangladeša i svijeta da Coca-Cola ima fabriku na okupiranoj Zapadnoj obali i direktno profitira od izraelske okupacije", napisao je korisnik društvenih mreža na X, ranije poznatom kao Twitter.

"Coca-Cola koristi Izraelu", rekao je drugi. "Ako ne, zašto u reklamama nisu direktno spomenuli da Coca-Cola nije iz Izraela?"

Pod hashtagom #BoycottCocaCola korisnici društvenih mreža komentirali su da će udvostručiti bojkot proizvoda i naveli da je reklama pogoršala imidž kompanije.

U toj južnoazijskoj zemlji prodaja Coca-Cole je navodno pala za skoro 25 posto od početka izraelskog napada na Gazu u oktobru.

Drugi korisnik je istakao ironiju kampanje, rekavši: "Kao rezultat toga, ljudi u Bangladešu također bojkotuju prodavnice koje prodaju Coca-Colu."

Middle East Eye je pitao Coca-Colu za komentar, ali nije dobio odgovor do trenutka objavljivanja.

Oba glumca koja su se pojavila u reklami od tada su se izvinila, a Shimul Sharma, koji je igrao ulogu Suhaila, izrazio je žaljenje što je preuzeo tu ulogu.

"Još nisam postao glumac dostojan priznanja... U budućnosti ću se pobrinuti da svaki posao koji budem preduzeo poštuje vrijednosti naše zemlje, ljudska prava i osjećaje ljudi."

Saraf Ahmed Zibon, koji je igrao ulogu Bablu bhaija, ponovio je svoj stav protiv kršenja ljudskih prava, ali je naglasio da je reklama dio njegovog "profesionalnog života".