Naša svjesnost o ozbiljnosti situacije u kojoj se država Bosna i Hercegovina našla svodi se na političko promišljanje o rušenju ustavnog poretka zemlje što je apsolutno pravni problem!
To je narativ koji se nameće od strane onih koji se nalaze sa druge strane zakona i koji se ponašaju kao njihovi uzori prije 25 godina. Kao u Dejtonskom, ni u Ustavu SR BiH nije bilo dozvoljeno pravo na samoopredjeljenje sa otcjepljenjem lokalnih i regionalnih zajednica. Ustavni sud BiH je svojom odlukom od 15.09.1992. sankcionirao proglašenje Republike Srpske Bosne i Hercegovine što znači da od početka bilo kakvo formalno pravno organiziranje srpske države na tlu Bosne i Hercegovine je nelegalno i u smislu međunarodnog prava ima status tzv. Terra Nullis – zemlja 0.
To je nepostojeća politička fikcija Beograda koja nikada nije dobila međunarodno pravni subjektivitet. Sad će se mnogi uhvatiti Dejtonskog mirovnog sporazuma i donošenja novog ustava 1995. koji je priznao stanje na terenu. Tačno, ali agresija na Republiku Bosnu i Hercegovinu koja ima međunarodno pravni subjektivitet nije značila i raspad zemlje, jer Republika Bosna i Hercegovina nije imala federalno uređenje. Naime, institucije beogradske fikcije RS BiH nisu izabrane u okviru legalnog sistema izbora i organizacije državnih institucija u Ustavu koje su postojale prije agresije na Republiku Bosnu i Hercegovinu. Te institucije je proglasom od 9. januara 1992. uspostavio i legalizirao SDS kao politička partija!? Da nije smiješno bilo bi žalosno.
U tom kontekstu sadašnje Dodikovo političko kočoperenje oko postizanja samostalnosti i nezavisnosti entiteta RS nema pravno utemeljenje, jer u dejtonskom Ustavu naziv Republika Srpska ne znači i njeno političko uređenje kao republike, što je namjerno tako ostavljeno.
Tu se ogleda ta vrlo složena politička zamka u vezi samog pominjanja federalnog uređenja od strane visokog predstavnika u BiH Christiana Schmidta. Ako internacionalna zajednica u BiH želi da legalizira federalizaciju kroz pregovore o tome koje bi vodili politički subjekti u BiH to znači da je njihova neutralnost u slučaju hapšenja Dodika usmjerena ka ostvarivanju Vens-Owenovog plana o tri etnička kantona.
S obzirom da je Schmidt zadužen za konačno tumačenje dejtonskog Ustava onda je jasno da bi njegova odluka na bazi postignutih političkih dogovora naš unitarni politički sistem pretvorila u federalni sa tri jednakopravne federalne jedinice. Opet politička fikcija koja nema pravno utemeljenje koja ovaj put dolazi iz Zagreba. Bojim se da Schmidt i internacionalna zajednica žele da kroz federalizaciju Bosne i Hercegovine legaliziraju rezultate genocida i etničkog čišćenja i to u potpunosti mimo političke volje Bošnjaka, naroda koje su susjedi osudili bili na nestanak, a institut svjetskog poretka se prema toj odluci naših susjeda tada ponašao slično kao što se danas ponaša prema Gazi.
Za Balkan to nije prvi put. I nakon Balkanskih ratova tadašnji akteri svjetskog poretka, slično kao i danas, sve su tolerirali Srbiji. Srbija je tokom okupacije Kosova i Albanije 1912/1913 u oblasti Ljume i Hasa popalili 27 sela i na najsvirepiji način poubijala lokalno civilno stanovništvo, gdje se broj žrtva ni do danas ne može jasno odrediti. Svjetska štampa je o tome pisala, ali su svjetski moćnici su teritoriju Srbije uvećali za 81 posto. I kako tada, tako i danas i pored dokazanog genocida Srbiji se tolerira uzurpacija državnog suvereniteta Bosne i Hercegovine. Čak se to i podržava.
Šta su činjenice. Srpska Republika Bosna i Hercegovina nastala je rušenjem ustavnog poretka Republike Bosne i Hercegovine na teritoriji koja je vojno okupirana od strane Vojske Jugoslavije kroz akt agresije SR Jugoslavije na Republiku Bosnu i Hercegovinu. Kao što sam jednom kazao internacionalna zajednica ne želi da otkloni rezultate agresije na Republiku Bosnu i Hercegovinu, sada je potpuno jasno i zašto.
Bosna i Hercegovina se nalazi u permanentnoj krizi sa manjim ili većim eskalacijama od završetka rata. Osnovni faktori koji bi trebali da utječu kontra tih političkih silnica institucionalno su blokirani i ne mogu da sprovedu akciju hapšenja pojedinaca koji su pokrenuli oružanu pobunu protiv države. Međunarodni faktor time što ne čini ništa da vrati entitet RS u ustavno pravni poredak BiH, iako za to ima jasna ovlaštenja u Dejtonskom mirovnom sporazumu, direktno vrši cesiju entiteta RS odnosno njegovo ustupanje Srbiji. Ono što još fali je ugovor u kojem će se entitet RS predati Srbiji uz zadržavanje suvereniteta BiH na 100 godina ili će to biti trajna cesija.