Hoćete li ga nazvati jaje, balon ili metak? Kako god da ga nazovete, Celera 500L avion naprosto plijeni pažnju. Izgleda kao nijedan drugi avion, ali njegov specijalni dizajn nije baš takav bez dobrog razloga – jedinstvena aerodinamika.

Celera 500L avion je dizajniran na taj način da drastično smanji otpor dopuštajući zraku da vrlo glatko struji preko njegove površine. To avion čini dosta ekonomičnijim, tj. troši značajno manje goriva nego konvencionalne letjelice ove vrste, a nastavlja razvijati nevjerovatnu brzinu.

„To nam daje četiri do pet puta veću učinkovitost od ostalih turboprop aviona i sedam do osam puta veću učinkovitost od mlaznih letjelica“, kaže William Otto Jr, izvršni direktor startupa Otto Aviation.

Prema informacijama iz Otto Aviationa, let u Celeri koštat će 328 dolara za jedan sat u usporedbi s 2.100 dolara u sličnim letjelicama, a sve to uz značajnu uštedu goriva. Imat će dovoljno mjesta za šest putnika, moći će letjeti brzinom od 460 milja na sat i imati domet od 4.500 milja, što je usporedivo s klasičnim avionima.

Bilo kako bilo, nekonvencionalan izgled mogao bi biti prepreka za neke.

„Ovo se možda neće svidjeti biznismenima koji lete u svojim Gulfstreamovima i koji su navikli na maksimalnu komociju. Ipak, postoje i oni ljudi koji su isfrustrirani komercijalnim zračnim prijevoznicima, aerodromima, čekanjem u redovima i koliko dugo sve to traje“, kazao je Otto.

Osim iznajmljivanja, bogataši će moći i kupiti sebi Celera 500L avion po cijeni koja će iznositi oko pet miliona dolara. Međutim, postoje i planovi za izradu dva veća modela koji bi mogli primiti do 19 odnosno 40 putnika, što ih čini konkurentnijim na tržištu. Otto kaže da su u toku razgovori s velikim avioprijevoznicima.

Pred Celerom je, međutim, dug put do toga. On će uključivati i izrazito dug period probnih letova i dugo putovanje do potpune certifikacije.

„Sve to zvuči iznimno obećavajuće, možda i previše obećavajuće. S obzirom na dimenzije, najavljenu brzinu, kapacitet i motor s vrlo malom snagom, mislim da samo trebaju pokazati da će ova letjelica zaista funkcionirati. Ako se najave iz Otto Aviationa zaista mogu provesti u praksi, ova letjelica će biti revolucija. Ipak, ja ću ostati oprezan i pričekati dok se ne završe sve provjere“, rekao je stručnjak za letjelice Richar Aboulafia, prenosi CNN.