Sarajevo i Sarajlije dužni su nekog teškog taksirata pa već tri godine imaju vlast čije rezultate mogu vidjeti samo na društvenim mrežama. Tamo sve behara i sve cvjeta, lijepi se stiropor po zgradama, dijeli se šakom i kapom, kose se parkovi, kantonalni premijer "svojim primjerom" reklamira vakcine protiv raka grlića maternice. A kantonalni ministar saobraćaja, koji s pravom nosi svoje prezime, opet je počeo foto-tečaj slikanja tramvajskih tračnica.

Sarajlije imaju vremena pratiti takvo blagostanje, svakog jutra i poslijepodneva treba im po sat vremena da se prebace s kraja na kraj grada, u gužvama koje su već epskih razmjera.

Vlast je prije tri godine gromoglasno najavila bolje dane, krenula ambiciozno u gradnju transverzala i longitudinala. I stala kod prve barake, nakon stotinjak metara, kod tornja kojeg njegov vlasnik naziva najvišim na Balkanu, na svijetu. A i šire.

Kantonalna trojka za tri godine mandata uspjela je samo asfaltirati stazicu za šetače u parku kod nekadašnje kasarne. Ulice i transverzale i dalje su nedosanjan san Sarajlijama i svima koji u taj grad dolaze.

Najbolja slika nesposebne, lažljive sarajevske vlasti je nekoliko stotina metara ceste na IX transverzali koja treba auto-put spojiti sa davno izgrađenim mostom u Boljakovom potoku i tako omogućiti da novi dio Sarajeva prodiše.

Prije tačno godinu dana sarajevska je vlast potpisala ugovor po kojem će taj spoj i pola kilometra ceste biti izgrađeni do 17. novembra ove godine. Projekat Direkcije za ceste Kantona Sarajevo košta osam miliona maraka. Skupo jeste, previše za kvadrate ravnog i uglavnom državnog zemljišta ali isplatilo bi se.

Vlast se uslikala sa neimarima iz neizbježnog Euroasfalta i otišla u nove pobjede. Mjesecima ništa na gradilištu nije građeno, osim ponekad nekakvih potpornih zidova koji su dizani pa rušeni i bjesomučnog mijenjana uništenih instalacija.

A onda su se "naglo razvaljanili" u septembru, na početku školske godine, pa su djeci iz lokalne škole, nakon što su im uništili trotoar prekinuli i dovod vode. Valjda jer se to nije moglo raditi u vrijeme raspusta. Djeca inače uživaju u zvuku i smradu polovnog bagera.

Koji dan pred izbore ministar Šteta i njegov nadležni premijer uslikali su se iznad prvog sloja asfalta i čestitali jedan drugog. Krišom se tu koji minut kasnije, po mraku, uvukao i načelnik novogradske općine. Da se i on uslika, iako on i općina kojom rukovodi nikakve veze sa projektom nemaju. Ali šićar je šićar, i načelnik i ministar začešljali su se za mjesto kantonalnog premijera, pa je svaka slika važna.

Nije nevažan ni još jedan detalj koji oslikava sadašnju i buduću vlast - kada roditelji djece koja se po mrklom mraku, jer nema više ni javne rasvjete, kući vraćaju po gradilištu, pitaju načelnika da nešto poduzme, on im odgovori kako sa transverzalom nema ništa i blokira ih na svojim društvenim profilima.  

I kako su se uslikali, tako su i nestali sa gradilišta. I oni i njihovi omiljeni neimari. Rok za gradnju je istekao, cesta i kružni tok nisu ni blizu otvaranja, tempom kojim se radi moguće da budu izgrađeni za naredne lokalne izbore. I niko da kaže zašto se kasni, kada će biti gotovo Niti da se, gluho bilo, izvini.

Tih 600 blatnjavih metara IX transverzale odličan su ram za sliku jadne, nesposobne sarajevske vlasti. I pokazatelj kakvi će biti oni koji su naumili da vlast postanu.