Turske sapunice pokorile Španiju

Španski mediji analiziraju razloge ogromnog uspjeha turskih sapunica u toj zemlji. Tvrde kako Španija nije izoliran slučaj, nego jedna od 156 zemalja svijeta koje kupuju gotovo stotinu serija koje Turska proizvodi godišnje. Tako je, primjerice, turska produkcija postala iznimno gledana u Južnoj Americi nakon što je čileanski kanal Mega, koji je bio u finansijskim problemima, počeo emitirati Fatmagül.

Svakog radnog dana poslijepodne posljednjih mjeseci ponavlja se isti fenomen među korisnicima Twittera u Španiji. Počne rasprava o onome što se tog dana desilo u seriji Kara Sevda.

To je turska sapunica koju španska televizijska mreža Divinity emitira svakog dana u 17.45 i koju gleda milionska populacija koja je o njoj postala potpuno ovisna. Iako je ne tako davno telenovela bila zaštitni znak latinoameričkih televizija, taj televizijski format sada je nevjerovatno uspješan zahvaljujući produkcijama iz Turske. Na španskim ekranima već je s velikim uspjehom emitirano osam telenovela.

Prva je bila Fatmagül, priča o silovanoj ženi koja je prisiljena udati se za jednog od nasilnika. To je najgledanija serija u historiji televizije Nova. Epizodu emitiranu 26. februara 2018. godine vidjelo je gotovo milion ljudi, što je do tada nezabilježena brojka. Od tada, turske drame s velikim uspjehom dolaze i na druge kanale. Trenutno najgledaniji program je serija Silá, koju Nova emitira u udarnom terminu u 21.40.

Španski mediji analiziraju razloge ogromnog uspjeha turskih sapunica u toj zemlji. Tvrde kako Španija nije izoliran slučaj, nego jedna od 156 zemalja svijeta koje kupuju gotovo stotinu serija koje Turska proizvodi godišnje. Tako je, primjerice, turska produkcija postala iznimno gledana u Južnoj Americi nakon što je čileanski kanal Mega, koji je bio u finansijskim problemima, počeo emitirati Fatmagül.

Bio je to ogroman uspjeh, pa je kanal počeo emitirati telenovele istog porijekla, kakve su Sühan, Ezel, Medcezir, i spasio se propasti. U Španiji je priča započela s Novom, koja nije imala astronomske brojeve gledalaca u 2017. godini. “Mislili smo da će se i ovdje desiti isto što se desilo u Čileu”, objašnjava Luis León, jedan od čelnika “Atresmedia”, kojem pripada Nova. “Ta je odluka podrazumijevala rizik, jer trajanje epizoda, njihove teme i sukobi u seriji su bili daleko od onoga na što smo navikli.”

Španskim je televizijama najveći problem bila sinhronizacija jer se strahovalo da bi titlovi mogli odvratiti publiku od gledanja. Ono što je bila prednost jeste odlična produkcija.

“Za razliku od latinskih telenovela, Turci više brinu o produkciji. Snima se na otvorenom, a predstava je bolja. Nemate osjećaj da ste zaglavljeni u kartonskoj kutiji. To je proizvod visoke kvalitete, koji objašnjava zajednicu koja je stvorena oko nje”, pojašnjava Juan Calderón, jedan od čelnika španskih televizijskih kanala.

“Sve je tako napravljeno da su uspjeli srušiti klišej o tome da su telenovele namijenjene ruralnoj publici određene dobi, a ne ljudima iz urbanih jezgri.”

Prethodni članak

Historija za ponavljače

Sljedeći članak

Neizvjesna sudbina Alžira

PROČITAJTE I...

Kada se apstrahiraju frustracije Turskom generalno i turskom antiterorističkom akcijom posebno, najveći dio Macronovog intervjua upravo je o toj potrebi autonomnosti evropske “odbrane”. Jeste malo to kontradiktorno s također izrečenim stavom da, po njegovom mišljenju, Evropa ima kapacitet da se brani. “Evropske zemlje imaju jake armije, naročito Francuska. Mi smo posvećeni sigurnosti vlastite teritorije kao i mnogim vanjskim operacijama.” Poput (neo)kolonijalnog komadanja Malija pod plaštom borbe protiv terorizma, radi zaštite ekonomskih i geostrateških interesa

Vlada južne austrijske savezne države Koruške, iz koje je Handke porijeklom, izvijestila je kako je naredila da se “odmah sagledaju” sve činjenice u vezi s podacima objavljenim u medijima “o navodnom jugoslavenskom pasošu” tog autora.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!