fbpx

Svijet bez džume

Unatoč lijeku koji zagovara Ravid el Jay, virus iz Kine pogađa, u većoj mjeri, barem u Velikoj Britaniji, ljude sa islamskim backgroundom, rekao je Shadim Hussain, kolumnist lista "The Independent". Oko 25% umrlih su muslimani, tvrdi Hussain i navodi Nacionalnu zdravstvenu službu kao izvor. Muslimani čine oko 6% britanske populacije.

Petak, 20. marta, bio je vjerovatno prvi petak u historiji islama u kojem u većini svjetskih džamija nije klanjana džuma, molitva petkom u podne. Od Malezije do Maroka, prolazeći kroz zaljevske zemlje, gotovo su svi hramovi bili zatvoreni kako bi se spriječilo širenje koronavirusa. Vjernike se više ne zove da dođu moliti se u džamiju, već ih se prvi put poziva da to učine kod kuće.

Čini se da su čak i pripadnici takozvanog ISIL-a shvatili opasnost od Covid-19. “Ljudi dobrog zdravlja ne bi smjeli ući u zemlje pogođene epidemijom, a one kontaminirane ne smiju napustiti”, piše u fetvi objavljenoj u biltenu ‘Al-Naba’ koji se smatra glasilom takozvane Islamske države. Ukratko, potencijalni teroristi ne bi trebali putovati u Evropu. “Halifat” koji je osnovao zločinac Abubakr Al Bagdadi danas jedva da postoji i jedva da kontrolira male dijelove teritorija u Siriji i Iraku.

Zatvaranje džamija u muslimanskom svijetu vremenom se poklopilo s obustavom letova, zatvaranjem granica i provedbom nešto strožijih mjera zaštite.

Iako do tada nisu imali niti stotinu potvrđenih slučajeva koronavirusne infekcije (njih 73 u petak), Maroko je mjere pokrenuo u petak poslijepodne. Jordan je isto učinio u subotu (69 slučajeva). Kako bi zajamčio učinkovitost kolektivne izolacije. Rabat se obratio za pomoć vojsci koja će svojim djelovanjem podržati policijske snage. Mješovite patrole kretale su se gradskim kvartovima i tražile od ljudi da ostanu kod kuće.

Iako se široko primjenjuje, zatvaranje džamija, što su uglavnom dogovorile političke i vjerske vlasti, privuklo je neke kritike radikalnih muslimana. Marokanska policija uhitila je 17. marta Abu Naima, poznatog selefističkog propovjednika, koji je u videozapisu objavljenom na kanalu YouTube nazvao mjeru “grešnom” i ekskomunicirao državu. Tužiteljstvo ga optužuje za ugrožavanje javnog reda.

Zabrinjavajuće za zdravstvene vlasti jesu hitbe nekih imama koji svojim vjernicima preporučuju da se zaštite od pandemije samo izgovaranjem zapisa iz Kur’ana. Neki od njih su u islamskim zemljama, ali neki su takvi govori zabilježeni i u Evropi. Rachid el Jay, koji vodi džamiju u Brestu (Francuska) jedan je od njih. “Sve što trebate učiniti je izgovoriti te jednostavne riječi (…) i, s Božjom voljom, ništa vam se neće dogoditi”, kaže on u videu u kojem s prezirom govori o mjerama sprječavanja zaraze.

Unatoč lijeku koji zagovara Ravid el Jay, virus iz Kine pogađa, u većoj mjeri, barem u Velikoj Britaniji, ljude sa islamskim backgroundom, rekao je Shadim Hussain, kolumnist lista “The Independent”. Oko 25% umrlih su muslimani, tvrdi Hussain i navodi Nacionalnu zdravstvenu službu kao izvor. Muslimani čine oko 6% britanske populacije.

“Mnogi muslimani žive u proširenim obiteljima, često kao u mojoj kući, s tri generacije pod jednim krovom”, prisjeća se Hussain u svojoj kolumni. “To znači da postoji više prenosnika koji mogu (i često će) zaraziti starijeg rođaka”, nastavlja on. “Starija osoba ne može se učinkovito izolirati kada živi u zatvorenom prostoru sa svojom djecom, unucima (…)”.

“Svi smo mi društvena stvorenja, ali možda su muslimani društveniji od većine”, zaključuje.

Kada je u kineskom gradu Wuhan izbila koronavirusna kriza, neki radikalni islamisti nisu oklijevali protumačiti to kao Allahovu kaznu protiv pekinškog režima zbog zlostavljanja Ujgura, muslimanske manjine u zemlji. “Virus je vojnik Allahove vojske”, napisao je tuniški imam Bechir Ben Hassen u svojoj Facebook grupi.

“Kineske vlasti postavile su u logor milion ujgurskih muslimana i sada je 50 miliona Kineza okuženo virusom i ne mogu naći lijek, jer je to volja Allaha”, nastavio je Ben Hassen na društvenoj mreži u kojoj ima pola miliona sljedbenika. Njegovu tezu ponovilo je nekoliko muslimanskih teologa, među kojima je i Ahmed Issa al Maasrawi, sa islamskog sveučilišta Al Azhar u Kairu.

Neki od njih pozabavili su se i činjenicom da je epidemija, nakon Kine, teško pogodila Iran. Iran je muslimanska zemlja, ali šiitska. Neki od imama opisali su koronavirus na društvenim mrežama kao kaznu od Allaha zbog agresivne sile koju Iran provodi prema svojim sunitskim susjedima, počevši od Saudijske Arabije ali i zato što navodno zlostavlja svoju sunitsku manjinu.

Sa 19.644 potvrđeno zaraženih i 1.433 smrtnih slučajeva, što je službena statistika do prošlog u petka, Iran je muslimanska zemlja koju je do danas najviše pogodila pandemija.

 

PROČITAJTE I...

Sazivanje Prvog bošnjačkog sabora, demokratska i slobodna atmosfera u kojoj se odvijao, odluke i zaključci koji su doneseni, nacionalno jedinstvo koje je pritom iskazano te dalekosežne posljedice koje je polučio predstavljaju historijsku vododijelnicu, trenutak kada su poslije jednog teškog i dugog stoljeća Bošnjaci konačno postali moderan politički narod koji se čvrsto opredijelio ne samo da opstane već i da stupi na svjetsku pozornicu kao politički suveren, kulturološki poseban te prije svega državotvoran narod

Na popisu stanovništva 2013. godine 91,36 posto građana Kantona Sarajeva izjasnilo se da govori i piše bosanskim jezikom. U istom tom kantonu, iste te godine, na istom tom popisu, 83,79 posto stanovništva izjasnilo se da pripada bošnjačkom narodu. Iste godine, na istom popisu, 1.193 građanina u glavu, ili 0,28 posto stanovnika gotovo polumilionskog Kantona Sarajevo, izjasnilo se da govori jezikom koji nazivaju “BHS”, dok svi drugi govore ili bosanskim, ili hrvatskim, ili srpskim. Stoga bi bosanski jezik trebalo školarcima u dokumentima pisati po principu automatizma, osim ako roditelji žele pisati hrvatski ili srpski jezik

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!