fbpx

Rat patikama

Nova varijanta patika predstavljena je prije nekoliko dana. Kreativni direktor njemačke marke, Britanac Sam Handy, posebno je govorio o karbonskoj pločici zakrivljenoj na 30 stepeni, “idealnom uglu za pokretanje metatarzalnog pogona”, potpeticama s dvije različite pjene...

 

“Adidas” je napunio 71 godinu. Tržište je bojno polje, a na njemu “Adidas” ratuje patikama koje koriste kako maratonci, tako i oni koji trčkaraju oko svoje kuće. Trčanje je sve popularnije, milioni ljudi širom svijeta vježbaju svaki dan na ulicama svojih gradova.

“Adidas” za njih proizvodi patike koje se od 2008. godine zovu “Adizero”. Premijerno ih je predstavio Haile Gebrselassie u Berlinu kada je treći put srušio svjetski rekord u maratonu, istrčavši do tada nemogućih 2 h 3 m 59 s.

Nova varijanta patika predstavljena je prije nekoliko dana. Kreativni direktor njemačke marke, Britanac Sam Handy, posebno je govorio o karbonskoj pločici zakrivljenoj na 30 stepeni, “idealnom uglu za pokretanje metatarzalnog pogona”, potpeticama s dvije različite pjene…

Cijena para jeste oko 180 eura, težina mu je 238 grama (veličina 42), a debljina potplata 21 milimetar.

Prezentacija je održana nekoliko dana prije no što je Međunarodna atletska federacija pokušala okončati žučnu raspravu o tehnologiji novim propisom koji regulira da potplati cipela ne mogu biti deblji od 40 milimetara, što je veličina kojoj Adidas ne prilazi, ali koja stopostotno odgovara modelima “Nike”, “Vaporfly”, “Next” i “Alphafly” težine 180 grama, što je izazvalo divljenje tehnofila i užas zaljubljenika u atletiku koji smatraju da takve patike daju nepoštenu prednost onima koji ih nose i uspoređuju ih s dopingom.

S takvim je modelom Kenijac Eliud Kipchoge proglašen olimpijskim prvakom u maratonu 2016. godine, a 2018. okončao je vladavinu njemačke marke ostavivši je iza sebe rezultatom 2 h 1 m 39 s. Rekord Gebrselassija sada je tek 18. rezultat u historiji.

U posljednjem istraživanju prodaje obuće koje je provela kompanija “Statista Surveys” u Sjedinjenim Američkim Državama, najvećem svjetskom tržištu, gotovo polovica od 1.237 ispitanika odgovorila je da su kupili “Nike” u posljednje dvije godine. New York Times je objavio vlastitu studiju: 40% maratonaca koji su udaljenost od 42.195 kilometara prešli u manje od tri sata nosilo je “Vaporfly” ili “Next”.

“Ne želimo ući u utrku u naoružanju. Ova patika nije odgovor na kontroverzni ‘Nike’”, kaže Handy na upit nije li njemački odgovor na američki izazov djelovao pomalo konzervativno.

“To je najbolja patika koju smo ikad napravili. I bez izdaje filozofije koja je oduvijek odlikovala ‘Adidas’. Pomoću testova sa sportašima koje smo napravili možemo zaključiti da je to najbolje što smo ikad napravili.”

U “Adidasu” kažu da nisu bili zabrinuti kada su 31. januara objavljena pravila koja također zabranjuju da se prototipi ne stavljaju u prodaju najmanje četiri mjeseca prije njihove upotrebe, iako se čini da svjetska asocijacija tako favorizira njihovog američkog rivala koji je već objavio prodaju novog modela patika koje će koštati 300 eura.

“Svi su naši modeli u skladu s propisima. Nastavit ćemo poboljšavati naše proizvode kako bismo pomogli našim sportašima da nadvladaju druge, ali uvijek u skladu s pravilima igre”, zaključili su iz “Adidasa”.

PROČITAJTE I...

Rast fudbala opravdan je mogućnošću prodaje paketskih televizijskih prava. Znači li taj rast televizije mjehurić u klubovima čija prava predstavljaju i do 80 posto njihovih prihoda? Postoje zabrinjavajući simptomi.

Brazilac Socrates pojavio se 1983. godine kao Corinthiansa na terenu u dresu na kojem je pisalo: “Pobijedi ili izgubi, ali uvijek u demokratiji. Bila je to pljuska u lice diktaturi Joãoa Figueiredoa, a Socrates je bio pokretač brojnih akcija za ljudska prava i demokratiju.  

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!