fbpx

Pretvaranje Aja Sofije iz crkve u džamiju bilo je u skladu s islamskim i drugim pravnim sistemima

Kao ekspert za pitanja islamskog prava, Yaman je naglasio da osmanske vlasti pri tom činu nisu zanemarile vjerska prava i potrebe lokalnog kršćanskog stanovništva i ostavile su mu onoliko crkava koliko je bila njihova realna potreba u tom periodu

 

Glasnogovornik Visokog odbora za vjerska pitanja pri Upravi za vjerske poslove Republike Turske Ahmet Yaman izjavio je kako je prema ustaljenoj praksi islamskog prava država preuzima vlasništvo nad imovinom na teritoriji koju ratom osvaja i kako se svi pokretni i nepokretni subjekti na toj teritoriji smatraju plijenom osvajača, javlja Anadolu Agency (AA).

Kao ekspert za pitanja islamskog prava, Yaman je za AA komentirao slučaj Aja Sofije, koja je svojevremeno bila crkva, pa pretvorena u džamiju, a turske vlasti su joj nedavno ukinule status muzeja i vratile joj status džamije.

U kontekstu pretvaranja Aja Sofije iz crkve u džamiju nakon osmanskog osvajanja 1453. godine, Yaman je pojasnio da lider muslimanske zemlje može raspolagati ratom zaplijenjenom pokretnom i nepokretnom imovinom i odlučivati hoće li je podijeliti zaslužnim borcima ili je upisati u javnu imovinu ili, pak, vratiti prethodnim vlasnicima uz plaćanje adekvatnih poreza.

Yaman je kazao kako su takve odredbe sadržane i u teorijama kršćanskog i jevrejskog prava, pa čak i u modernim pravnim sistemima.

“Pobjednik rata postaje vlasnikom svega na teritoriji koju osvoji“, kazao je Yaman i dodao kako i Međunarodni sud pravde pri Ujedinjenim nacijama tumači da suverenitet prelazi u ruke zemlje pobjednice i da pod određenim uvjetima može njeno vlasništvo.

Yaman je kazao da je u tom kontekstu i Sultan Mehmed Fatih nakon osvajanja Konstantinopolja postao njegov novi vlasnik i pretvorio Aja Sofiju iz crkve u džamiju i to u skladu s islamskim, kao i drugim velikim pravnim sistemima.

“Nije to bio slučaj samo sa tim velikim hramom, već je tako i manastir Pantokrator postao Yeynek džamija, manastir Saint Domingo je postao Arapska (Galata) džamija, a crkva Sv. Savioura Pantepoptesa pretvorena je Eski Imaret džamiju“, kazao je Yaman.

On je naglasio da osmanske vlasti pri tom činu nisu zanemarile vjerska prava i potrebe lokalnog kršćanskog stanovništva i ostavile su mu onoliko crkava koliko je bila njihova realna potreba u tom periodu.

“To nemuslimansko stanovništvo je dobilo status dar al-islam i kao takvom mu je omogućeno da prakticira svoju vjeru. Tako u suštini i nalaže islamsko pravo“, kazao je Yaman.

 

PROČITAJTE I...

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!