fbpx

Poljski muslimani

Tatari trenutno prikupljaju sredstva za postavljanje ploče u Varšavi u spomen na svoje prethodnike koji su se borili u odbrani Poljske, a planovi su da se ovo otkriće dogodi na stogodišnjicu bitke za Varšavu u augustu ove godine.

 

Muslimanska vjerska unija u Poljskoj (MZR) pokrenula je novi portal na poljskom jeziku koji pruža internetske izvore o islamu i osporava stereotipe koji postoje o toj zajednici. MZR, osnovana 1925, najstarija je muslimanska organizacija u Poljskoj. Predstavlja uglavnom Lipka Tatare, koji su živjeli u pograničnim krajevima između sadašnje Poljske, Litve i Bjelorusije od 14. stoljeća, što ih čini jednom od najstarijih muslimanskih zajednica u kontinuitetu.

Dagmara Sulkiewicz, administratorica nove stranice muzulmanie.pl, kazala je kako je ona namijenjena podučavanju i muslimana i nemuslimana o praksi i prirodi religije. Islam nije samo molitva, objašnjava ona, već vjera koja pokriva svaki dio muslimanskog života. “Razmišljali smo o tome da napravimo stranicu i što bismo željeli prenijeti”, rekla je. “Naravno, osnovne informacije o pet stubova vjere, ali i aspektima svakodnevnog života, poput medicine, koji su svojstveni našem životu.”

To uključuje, naprimjer, odjeljak web-stranice pod nazivom Ekoislam, koji govori o vjerskim učenjima o okolišu i kako ih se može provesti u praksi. “Postoji velika potreba za pružanjem pouzdanih informacija o religiji”, rekla je urednica web-stranice Barbara Pawlic Miśkiewicz. “U zemlji još uvijek postoje čitave grupe ljudi koji apsolutno nemaju pojma o postojanju Tatara.”

Broj Tatara u Poljskoj u stalnom je opadanju i danas ih ima između nekoliko stotina i nekoliko hiljada, ovisno o različitim definicijama i procjenama. Historijski gledano, zajednica je služila Poljskoj u raznim ratovima, uključujući i vojsku kralja Ivana III Sobieskog, koja je porazila Osmanlije u bici kod Beča. Tatari trenutno prikupljaju sredstva za postavljanje ploče u Varšavi u spomen na svoje prethodnike koji su se borili u odbrani Poljske, a planovi su da se ovo otkriće dogodi na stogodišnjicu bitke za Varšavu u augustu ove godine.

Većina poljskih muslimana, kojih ima, prema procjenama MZR-a, između 20.000 i 25.000, nisu porijeklom iz Lipke. Većina su recentne pridošlice u Poljsku, koja bilježi razinu imigracije bez presedana u svojoj historiji i među najvišima je u EU. Prošle godine Islamski kulturni centar Varšave pozvao je da se stvori još jedna džamija u gradu, rekavši da je povećani broj vjernika uzrokovao prenapučenost u sadašnjim objektima. Istovremeno, došlo je do porasta antimuslimanskih osjećaja među Poljacima, pri čemu se strani muslimani često doživljavaju kao prijetnja poljskoj tradiciji.

Takve su brige izražene tokom izbjegličke krize 2015. godine, ali od tada ih i dalje njeguje vladajuća stranka Zakona i pravde (PiS). Prošle godine Jarosław Kaczyński, predsjedavajući PiS-a i poljski de facto lider, islam je opisao kao “kulturnu ofanzivu” od koje se “Evropa mora braniti”. U aprilu ove godine Zbigniew Ziobro, ministar pravosuđa, rekao je da je odbijanje Poljske da preuzme kvote izbjeglica iz EU-a “branilo (suverenitet zemlje) protiv strane islamske kulture” koju je EU “željela nametnuti” Poljskoj.

U novembru 2019. u Varšavi i Szccecinu uhapšene su dvije osobe pod sumnjom da su planirale terorističke napade na muslimane u Poljskoj po uzoru na akcije Andersa Breivika u Norveškoj. Redovito istraživanje koje je proveo CBOS, pitajući Poljake o njihovom stavu prema različitim nacionalnim i etničkim grupama, utvrdilo je da su ove godine “najmanje voljeli Arape”, prošle godine je 45 posto Poljaka izražavalo negativne poglede na muslimane općenito, više nego na bilo koju drugu vjersku skupinu uključenu u anketu.

Samo 17 posto ima pozitivno mišljenje.

PROČITAJTE I...

Presretanje i inspekcija broda nije isto što i zaustavljanje autobusa ili kamiona te je prilično precizno regulirano međunarodnim zakonima, konkretno Konvencijom Ujedinjenih naroda o pravu mora (UNCLOS iz 1994. godine) i Konvencijom o suzbijanju nezakonitih djela nasilja protiv sigurnosti pomorske plovidbe (SUA konvencija). Član 110. UNCLOS-a navodi pod kojim je uvjetima dozvoljeno ukrcavanje na brod u međunarodnim vodama, a SUA konvencija s promjenama usvojenim 2005. godine dalje precizira te uvjete. Svi ti zakoni prekršeni su prilikom zaustavljanja i pretresa turskog trgovačkog broda “Roseline-A”

Često se objavljuju priče kako je nemoguće doći do doktora, kako se dugo čeka na testiranje i slično. Građani mogu biti i upravu, ali se zasigurno borba za bolje zdravstvo ne dobija tako što i sebe i druge izlažemo zarazi. Sigurno je da doktori neće moći pružati bolju uslugu ako mi prouzrokujemo veći broj zaraženih

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!