fbpx

Jedan od bitnih razloga osnivanja Fondacije “Alija Izetbegović” jeste sprečavanje ili barem ublažavanje kako negativnih, tako i pozitivnih stranačkih reduciranja ostavštine Alije Izetbegovića. Politička, intelektualna i kulturno-povijesna značenja djela i djelovanja prvog demokratski izabranog predsjednika Predsjedništva Bosne i Hercegovine višestruko nadilaze stranačke političke okvire, a veoma je izražena tendencija da se njegove uloge lidera bošnjačkog naroda i lidera samostalne Bosne i Hercegovine, kao i njegovo međunarodno priznanje i ugled najzaslužnije ličnosti u odbrani Bosne i Hercegovine od uništenja i bošnjačkog naroda od nestanka, tendenciozno zaklanjaju ili neodgovorno zanemaruju svođenjem njegova djela i djelovanja na ulogu stranačkog lidera SDA

SDA je stranka muslimanskog/bošnjačkog nacionalnog kruga. Ono što je posebno važno, i to treba ponoviti, jeste činjenica da je SDA prva stranka u bošnjačkom narodu koja je nadživjela svog osnivača i utemeljitelja. SDA je uopće prva politička stranka u bošnjačkom narodu poslije Boja pod Banjom Lukom koja je organizirala i politički predvodila i narod i državu u odbrani Bosne i Hercegovine u vremenu agresije kosmičkih naroda, agresije u formi genocida najavljenog u Skupštini Bosne i Hercegovine

Nismo insani po svojim tjelesnim obličjima, već po svom unutarnjem duhovnom sastavu. Samo je insan među drugim stvorenjima na Zemlji kadar odreći se svjesno tjelesnih uživanja, hrane i pića, svojih fundamentalnih poriva kojih se niti jedno drugo biće ne odriče zarad bilo čega. Stoga je baš insan postavljen za namjesnika na Zemlji. A namjesništvo na Zemlji, kako to na jednom mjestu u Ihjau objašnjava Gazali, podrazumijeva prije svega namjesništvo nad samim sobom, gospodarenje svojim prohtjevima, svojom dušom

“Mnogo je osoba koje nisu obradovane darom pismenosti, ali i naših sunarodnjaka kojima je uskraćen dar vida pa im je ova vrsta komunikacije s Božijom knjigom, možda, i jedina prilika da zaranjaju u njene dubine i vlastite duše oplemenjuju svakovrsnim biserima koje u svojim dubinama čuva. Kazivanje značenja časnog Kur’ana, osim što raznim grupacijama naše zajednice olakšava pristup prijevodu časnog Kur’ana na bosanski jezik, istovremeno omogućava druženje s Knjigom i onima koji, uslijed užurbanosti modernog života, imaju sve manje vremena za čitanje”

“Mekić je sa svojim saradnicima ustvari prijavio i prebacio samo četrdeset članova od osam stotina u novoosnovano udruženje, pri čemu je u matičnom džematu iz 1993. godine ostalo 14 osoba, dakle Mahdi Mekić, odbornici i njegovi bliži saradnici. Austrijski sud je u martu ove godine donio presudu kojom je ovaj prebačaj članstva proglašen ništavnim, jer flagrantno krši zakone države Austrije, te je naložio da rukovodstvo IKC Graz, na čelu s Mahdijem Mekićem, mora platiti advokatske i sudske troškove koji iznose skoro 50.000 eura”, kazao je Idriz Omerović za Stav

Hilafeti i carstva, Rumi i Hafiz Širazi, Ibn Arebi i Gazali, heliocentrizam i algebra, Ebu Hanife i Hasan Kafi Pruščak, arabeske i kaligrafija, Hasan Zijai Mostarac i Musa Ćazim Ćatić, islamska i grčka filozofija – sve bi to danas bilo nezamislivo bez jedne blagoslovljene noći, bez 27. ramazana 610. godine, kad se na grudi najodabranijeg među stvorenjima, onog zbog kojeg je sve drugo stvoreno, spustio Božiji Govor

U narodu je list dobro primljen. Pretplata je počela odmah stizati, a s njom priznanja i zahtjevi čitalaca da list izlazi jednom sedmično, a ne jednom u petnaest dana – što je bila i ostala praksa Behara. Rizvić navodi nekoliko reagiranja čitateljica, što pokazuje da je Behar čitan i među ženskom populacijom. Stari su se žalili što u Beharu nema pjesama posvećenih sultanu, a konzervativci da je “suviše sitan onaj turski behar gore u naslovnoj slici, u onom mušepku”. Čak i takvi prigovori bili su pokazatelj da je Behar pokrenuo šire čitalačke mase i otvorio prostor koji prije nije postojao u bošnjačkoj kulturi pismenosti

“Kada sam stigao u Čehoslovačku, najprije sam se upoznao sa studentima iz Sirije. Prišao sam i nazvao im selam. Pitao sam ima li u Brnu neka džamija, oni su rekli da nema. Rekao sam da sam ja imam iz Bosne, da sam tu došao organizirati džemat. Nakon dvije sedmice ispijanja kahvi i upoznavanja, klanjali smo prvu džumu u studentskom centru. Bilo nas je dvadesetak”

U džamijama se povodom ove blagoslovljene noći uče tevhidi i mevludi, u kućama se klanjaju noćni namazi, a u tekijama uče zikrovi, ali i poseban spjev na arapskom jeziku posvećen šehidima Bedra, u književnosti poznat pod imenom Bedrija. Pouzdano znamo da tradicija učenja Bedrije nekada nije bila vezana isključivo za tekijski prostor, već je bila dio šireg kulturnog ambijenta. Ona se učila i u pojedinim kućama

Smatram da bosanski muslimani predstavljaju veoma, veoma važnu i unikatnu kulturu. Nadam se da će bosanski muslimani igrati istaknutiju ulogu. Vi ste dokaz da islam može cvjetati u evropskom kontekstu, da ima utjecaj i u samom srcu Evrope. Vi ste dokaz da se islam može “primiti” i prakticirati i u jednoj sasvim drugačijoj kulturi i civilizaciji igrati važnu ulogu. Doista bih volio da imam više znanja o bosanskoj kulturi. Oduvijek sam želio doći u Bosnu, već imam mnogo prijatelja porijeklom iz Bosne... Da sam došao u junu, pa da smo onda pravili razgovor, ovaj bi intervju bio drugačiji, siguran sam, jer bih imao mnogo više za reći. Jedan od razloga zbog kojih sam planirao u junu doći u Bosnu jeste da vidim svojim očima taj specifični spoj kultura koji je doista jedinstven u svjetskim okvirima. Vjerujem da ćete zbog toga imati važnu ulogu. Nadam se da će muslimanski ummet, kako onaj na Istoku, tako i ovaj na Zapadu, naučiti više o islamu u Bosni

Podržite nas na Facebooku!