Novo na tuzlanskom tržištu: Tvrtko 3 u 1

Ako ostavimo po strani svu budalastost učitavanja današnjih nacionalnih identiteta u srednjovjekovlje i ako nekako zanemarimo da bi bilo skoro nemoguće odrediti etničko porijeklo bilo koje od evropskih kraljevskih porodica nakon tolikih dinastičkih brakova, pretpostavljamo da je upravo porijeklo Tvrtkovih ženskih predaka razlog zašto ga je Imamović označio tako budalastim terminom koji kao da je potekao s top-shop emisije.

 

Piše: Mustafa DRNIŠLIĆ

 

Čudna pasija, bolje rečeno manija, rasprodaje i raspodjele autentičnog bosanskog naslijeđa izgleda da je nakon stećaka (koji su vještom zamjenom teza proglašeni zajedničkim naslijeđem Srbije, Hrvatske, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, iako su unikatni fenomen koji je postojao uglavnom samo ondje dokle su sezale granice bosanskog kraljevstva) zahvatila i historijske ličnosti poput bosanskog kralja Tvrtka I Kotromanića.

Prema tvrdnjama Jasmina Imamovića, gradonačelnika Tuzle, koji duže vlada Tuzlom nego što je Tvrtko vladao Bosnom, najmoćniji kralj Bosne i Hercegovine bio je “3 u 1”, tačnije bio je i “Bošnjak i Srbin i Hrvat”, a što je za iskusnog vlastodršca Imamovića “načelo ZAVNOBiH-a”.

Zanimljivo je da svestrani Imamović, koji pored vladanja Tuzlom nekako ima vremena i da “jednom u pet godina objavi knjigu”, smatra da je miješani brak načelo ZAVNOBiH-a.

Ako ostavimo po strani svu budalastost učitavanja današnjih nacionalnih identiteta u srednjovjekovlje i ako nekako zanemarimo da bi bilo skoro nemoguće odrediti etničko porijeklo bilo koje od evropskih kraljevskih porodica nakon tolikih dinastičkih brakova, pretpostavljamo da je upravo porijeklo Tvrtkovih ženskih predaka razlog zašto ga je Imamović označio tako budalastim terminom koji kao da je potekao s top-shop emisije.

No, čak je i to bolja opcija od one da multipraktični Imamović ustvari smješta Tvrtka, ali i bosansko kraljevstvo u srpski etnički prostor samo zbog dvostruke krune (Tvrtko je, osim što je bio bosanski kralj, bio i “kralj Srbljem”), a što je česta praksa ovdašnjih historičara amatera.

Tvrtko, kao kralj Bosne i kao historijska ličnost, danas je bitan dio historijskog naslijeđa i baštine isključivo one zajednice kojoj je Bosna i Hercegovina jedina domovina za čiji opstanak se bori i gine.

Bilo kako bilo, ima nešto gotovo perverzno u toj želji da se vlastita historija, umjesto da se ljubomorno čuva kao svaka rijetka vrijednost, iz čista mira poklanja, a sve radi vlastite potrebe da se po svaku cijenu nađe neko opravdanje i legitimizacija za bankrotiranu ideju “bratstva i jedinstva”.

PROČITAJTE I...

U onom momentu kada sam počeo da radim knjigu s notnim zapisima sevdalinki i kada sam studiozno prišao toj materiji i detaljno je izanalizirao, tek tada sam došao do spoznaje da je to daleko veće blago nego što ljudi uopće mogu da zamisle. Toliko bogatstvo muzičkog kolorita, melodijskih linija, harmonskih sklopova, modulacija, ornamentike ne posjeduje ni jedna druga tradicionalna muzika na svijetu”

KUD Idijoti” bili su četvorka koju je predvodio karizmatični pjevač duge kose i nevjerojatne scenske uvjerljivosti Branko Črnac Tusta, gitarista i kompozitor bio je Saša Milovanović, umjetničkim imenom Sale Veruda, bas-gitaru je držao Nenad Marjanović Dr. Fric, dok je za bubnjevima sjedio Diego Bosusco Ptica. Pjevali su o maštanoj slobodi, protiv svih tabua i autoriteta, svoje su pjesme napojili karakterističnim istrijanskim rebelijanstvom, njihov humor i ironija bili su zarazni – nisu štedjeli nikoga

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!