Nastava u bolničkoj učionici

Instruktivno-konsultativna nastava, koju pohađa desetak đaka, izvodi se popodne, kada ljekari završe sve preglede

 

 

Piše: Alma ARNAUTOVIĆ

 

Nastavno osoblje Osnovne škole “Brčanska Malta” u Univerzitetskom kliničkom centru Tuzla realizira nastavu kako djeca koja su u ovoj zdravstvenoj ustanovi hospitalizirana duži period ne bi izgubila školsku godinu.

Prilikom ulaska u Kliniku za dječije bolesti medicinska sestra nas usmjerava do učionice. Idemo pravo, hodnikom koji vodi do prostorije u kojoj se nalaze tabla, sto i stolice visinom i bojama nešto drugačiji nego u školama. Učionica je svijetla, a na zidu su zalijepljeni učenički likovni radovi.

Na času matematike zatekli smo samo Valentinu Bajrić iz tuzlanskog naselja Kiseljak, koja je u bolnici duže od godinu zbog problema s bubrezima. Ima devet godina, a pohađa prvi razred jer zbog svoje bolesti ranije nije mogla krenuti u školu.

Valentina je pažljivo slušala učiteljicu dok je govorila o upoređivanju i znakovima veće, manje i jednako.

“Matematika je meni najdraži predmet. Volim i crtati. Na ovom crtežu smo moja drugarica Elvisa i ja. Elvisa je kod kuće, a ja sam u bolnici”, govori Valentina, pokazujući crtež na kojem su dvije nasmijane djevojčice, odjevene u haljinice, s mašnicama u kosi.

“Ovo je trava, ovo je sunce. Ovo je Elvisa, a ovo sam ja…”, objašnjava Valentina.

Instruktivno-konsultativna nastava u Klinici za dječije bolesti realizira se od oktobra prošle godine, a prema odluci Vlade Tuzlanskog kantona i u saradnji s Osnovnom školom “Brčanska Malta”. Težnja Vlade Tuzlanskog kantona jeste da sva djeca imaju jednaka prava, a jedno od temeljnih ljudskih prava jeste pravo na obrazovanje. U Vladi i u resornom ministarstvu procijenili su da bi ovaj projekt trebao doprinijeti psihičkom i emocionalnom oporavku učenika, ali i lakšoj socijalizaciji djeteta nakon povratka u školu.

Amra Koprić profesorica je razredne nastave i radi s djecom mlađeg uzrasta, odnosno učiteljica je pacijentima koji pohađaju razrede od prvog do petog.

“Instruktivno-konsultativna nastava ovdje se organizira s ciljem da se učenici pripreme za polaganje razrednog ispita ako su na dužem bolničkom liječenju, kao što je slučaj s našom Valentinom, koja je skoro cijelo prošlo polugodište bila u bolnici. U prvom joj je polugodištu predavala druga učiteljica, a ja sam došla u drugom, pa smo nastavili. Razlika između redovne nastave sa zdravom djecom u školi i ovdje u tome jeste što obim gradiva ne može biti kao u redovnoj nastavi, a mi se prilagođavamo djetetu, sve uz konsultacije s ljekarom i odgovornom sestrom”, navodi Koprić.

U vrijeme naše posjete ovoj izmještenoj školi ostali učenici otišli su svojim kućama, gdje provode vikende. Njihov se broj i radnim danima mijenja i nekada ih bude osmero ili više. Jedna učenica otpuštena je iz bolnice, a učenik prvog razreda dobio je gripu i premješten je na drugo odjeljenje.

“Nastava se prilagođava u odnosu na trenutno zdravstveno stanje djeteta. Ovo je kombinirano odjeljenje, a individualno se pristupa svakom učeniku jer su različitog uzrasta. U učionicu uđu i mlađa djeca koja čekaju u ambulanti. Da bi se malo umanjio njihov strah od bolnice i od ljekara, a i da kreativno provedu vrijeme dok čekaju na kontrolni pregled, uvedem ih i dam im da boje i crtaju. Ovdje sam da ih zabavim i malo opustim, ali cilj je da djeca koja ovdje pohađaju nastavu ne zaostaju mnogo za svojim vršnjacima kada se vrate u svoju školu i da nastave ondje gdje su stali kada su došli u bolnicu”, pojašnjava Koprić.

Nastava se izvodi prema nastavnom planu i programu kao za redovnu nastavu, s tim da je naglasak na najvažnijim sadržajima koja djeca trebaju usvojiti.

Zbog ovakvog oblika organizacije nastave, i roditelji i djeca su, navodi učiteljica, sretni i zadovoljni.

“Nastavu realiziramo popodne, kada ljekari završe svoje obaveze prema bolesnicima. Obave se vizita, doručak, zatim kontrolni nalazi, pa ručak, a ja dolazim između 13 i 14 sati i radimo nekoliko časova. Djeca su sretna što mogu neko vrijeme tokom dana izaći iz bolničkog ambijenta. Ovdje radimo i crtamo, a ona dječica koja su u bolnici u pratnji majke nestrpljivo čekaju da nastava počne i već poslije doručka počnu zapitkivati majke kada će doći učiteljica. Razgovaramo i o drugim temama. Uglavnom, predavač, osim što je ovdje da podučava, njegova je uloga i da djecu malo opusti i pokaže im da je ovdje za njihovo dobro. Nema ‘strogoće’ kao u razredima s mnogo djece.”

Razgovor ponovo usmjeravamo ka Valentini. Pitamo je šta je danas radila na času, a ona kratko odgovara: “Svašta.”

“Volim praviti kuću i slušati pjesmice s učiteljicom. Kada ozdravim i porastem, voljela bih biti frizerka”, dodaje Valentina, a zatim nam govori da ima trojicu braće, od kojih je najstariji dvanaestogodišnjak, drugi ima sedam, a najmlađi dvije godine.

“Valentina je dobra, moram je pohvaliti”, kazuje učiteljica, dok se kod djevojčice, koja sluša naš razgovor bojeći u radnoj svesci geometrijske oblike, na licu pojavljuje osmijeh. Stidljivo pogleda prema nama pa brže-bolje pogled vraća na radnu svesku i nastavlja bojiti…

PROČITAJTE I...

“Sarajevo i Tirana mnogo su slični po ljudima koji u njima žive, slične su naše džamije, zajednička osmanska prošlost i još mnogo toga. Ovo je knjiga o razumijevanju Bosne i bošnjačkog pitanja od jednog Albanca. Kontinuirano sam tokom proteklih petnaest godina, od 2003. do 2018, objavljivao političke analize kao osvrt na bošnjačko pitanje”

“Merhamet” je, dijeleći tokom svoje historije sudbinu bošnjačkog naroda, djelujući kroz četiri različite države, odnosno državna ustrojstva, preživio brojne političke, ekonomske, društvene turbulencije i ratove, pa će preživjeti i napade zlonamjernih pojedinaca. Naš nijet i naša misija isuviše su značajni da nas takva podmetanja i prepreke mogu skrenuti s puta dobročinstva koji je započet daleke 1913. godine, a koji su trasirali naši preci, tada najznamenitiji Bošnjaci, među kojima su bili i prvi predsjednik “Merhameta” dr. Mehmed Spaho i veliki reis Džemaludin ef. Čaušević, a kasnije i naš rehmetli predsjednik Alija Izetbegović

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!