Ništa bez nišana

Vrlo je malo taksista koji su promijenili stari Mercedes za drugo vozilo. U Casablanci, naprimjer, postoji oko 8.000 taksija. Gotovo su svi Mercedesi koji dnevno prevoze oko 100.000 ljudi i predstavljaju sredstvo za rad od kojeg živi 36.000 porodica

 

Oni su u Maroku poput dinosaura, ali ne izumiru tako lahko. Oni su dio krajolika te zemlje, kao što su to planine Atlas, pustinjski pijesak, tržnice i džamije. Prvo što putnik primijeti kada stigne u luku Tangier ili u zračnu luku Casablanca jesu dugački redovi taksija koji čekaju, a velika većina njih vozi jedan model automobila – Mercedes 240 dizel.

Od početka proizvodnje, sredinom osamdesetih, ovaj model, ambasador njemačke kvalitete, preuzeo je tržište taksija u Maroku. Procjenjuje se da je više od 40.000, od ukupno 55.000 taksija koji postoje u ovoj zemlji, Mercedes 240 D. Čvrsti, neumorni, s kapacitetom za sedam putnika i vozača, ti su automobili proputovali milione kilometara, ljeti ili zimi, bez ikakvog kvara i bez znakova umora. “To je najbolji automobil koji je ikada proizveden”, kaže Ismail, kolekcionar vozila njemačke kompanije.

No, vrijeme se mijenja i vlasti žele modernizirati taksi-flotu. Vlada je prije pet godina pokrenula program poticaja za taksiste kako bi im pomogla da svoj stari Mercedes zamijene za modernije, udobnije i ekološke modele. Zagađenje zraka jedan je od ozbiljnih problema s kojim se bori Maroko. Više od četiri hiljade ljudi gine svake godine na tamošnjim cestama, a još petnaest hiljada ih bude povrijeđeno. Marokanski vozač polazi od osnovne pretpostavke da su ulice i ceste samo njegove, pa bez problema ugrožava pješake i bicikliste, prekoračuje ograničenja brzine, ne drži odstojanje.

“U zemlji u kojoj su putevi loši i gdje su vozači drski vožnja Mercedesom 240 jamči sigurnost vozaču taksija i putnicima”, kaže Rachid, vlasnik jednog od taksija. “Zašto ću ga promijeniti ako radi savršeno, a novo vozilo će me koštati puno novaca?” Voziti Mercedes 240 je, dodaje on, kao voziti borbeno vozilo unatoč tome što ih mnogi Marokanci nazivaju “ludim kravama”.

Vlada nudi pomoć od oko 80.000 dirhama (oko 7.900 eura) vlasnicima taksija kako bi promijenili svoje vozilo. “Renault” obećava ekonomske poticaje onima koji kupuju Dacia Lodgy, koji također omogućava prijevoz sedam putnika, ili Renault Trafic. Za sada, kampanja nema mnogo uspjeha. Vrlo je malo taksista koji su promijenili stari Mercedes za drugo vozilo. U Casablanci, naprimjer, postoji oko 8.000 taksija. Gotovo su svi Mercedesi koji dnevno prevoze oko 100.000 ljudi i predstavljaju sredstvo za rad od kojeg živi 36.000 porodica.

Abdulla, koji vozi jedan od taksija u ekonomskom središtu zemlje, ističe druge prednosti za održavanje Mercedesa 240 D. “Budući da ga dugo imam, moguće je da sam s njim putovao više od tri miliona kilometara, a on je još uvijek dobar, kao nov”, kaže on. Nedostaci ovog njemačkog modela su minimalni. I to su neki od razloga zbog kojih ih se ne žele odreći. “Rezervne dijelove je vrlo lahko nabaviti i svaka radionica u Maroku može ga popraviti za malo novca. Vrlo su dobro upoznati i znaju sve pojedinosti o automobilu”, dodaje Abdulla.

Većina su taksija Mercedes 240, ali postoje i drugi modeli kao što su serije 200, 250 ili 300. Mijenjanje vozila za marokanske je taksiste trošak koji oni ne mogu priuštiti jer porez raste svaki dan, a skače i cijena goriva. “Niko ko posjeduje Mercedes 240 D neće ga htjeti zamijeniti za neko drugo vozilo. Vlada će od toga morati odustati”, zaključuje Rachid.

PROČITAJTE I...

“U današnje vrijeme dosta su popularne i aktuelne društvene mreže. Bilo mi je zanimljivo da su na godišnjicu preseljenja rahmetli predsjednika Alije Izetbetgovića brojni studenti kojima sam predavao u Turskoj objavljivali statuse posvećene Aliji Izetbegoviću i njegovim mislima. Ili, s druge strane, ako odete sada u Teheran i naiđete na čovjeka mojih godina ili malo starijeg, vjerujem da će vam tu odmah, na licu mjesta, moći ispričati, opisati i prepričati govor predsjednika Alije Izetbegovića na Samitu OIC-a u Teheranu od prije 20 godina”

Mještani iz oblasti Vranjska, kojoj pripada i Todorovo, organizirali su protestno okupljanje tvrdeći da ih migranti koji prolaze njihovim selima teroriziraju. Da upadaju u dvorišta, kuće, štale, obijaju vikendice. S druge strane, u samoj Bileći mnogi ne vjeruju u ono što je trenutno zvanična verzija incidenta. Sumnjaju u nju i predstavnici Bošnjaka. A između svega toga našla se jedna žena, u središtu emocija koje izazivaju migranti na tom dijelu istoka Hercegovine

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!