Kupci prepoznaju našu patriotsku dimenziju

Iza nas je četrdeset godina rada, zalaganja i tržišnog natjecanja. Agresija na naš glavni grad i našu zemlju nije nas zaustavila i uništila. Naprotiv, s pobjedom i s krajem rata nastavili smo tačno tamo gdje smo stali, kako kaže ona poznata pjesma. Danas smo izrasli u ozbiljnu kompaniju koja se bavi trgovinom na malo i veliko, ali i proizvodnjom

Razgovarao: Jakub SALKIĆ

 

Prva trgovina “Hoše” otvorena je 1979. godine kao dio porodičnog biznisa, tačno deset godina poslije osnovana je firma “Hoše komerc” d. o. o. u Sarajevu. Osnovna joj je djelatnost trgovina na malo i veliko prehrambenih i neprehrambenih proizvoda, zatim slastičarstvo, pakeraj i pržionica kahve, kao i distribucija proizvoda. U okviru svog segmenta trgovine, “Hoše komerc” posjeduje razvijenu maloprodaju s brendom “Hoše komerc” trgovina i veleprodaju, odnosno distribuciju drugih brendova, kao što je “Meggle”. Drugi segment poslovanja jeste proizvodnja, u okviru koje kompanija razvija liniju proizvoda pod brendovima “Bony” i “Merka”. Od prošle godine pokrenuta je i tvornica slastica, jedna od najsavremenijih u regiji.

STAV: S obzirom na to da je “Hoše komerc” među rijetkim maloprodajnim lancima koji je preživio rat i poslijeratne nedaće, kako Vi danas gledate na put koji ste prošli?

BOZALIJA: Gledam s ponosom. Iza nas je četrdeset godina rada, zalaganja i tržišnog natjecanja. Agresija na naš glavni grad i našu zemlju nije nas zaustavila i uništila. Naprotiv, s pobjedom i s krajem rata nastavili smo tačno tamo gdje smo stali, kako kaže ona poznata pjesma. Danas smo izrasli u ozbiljnu kompaniju koja se bavi trgovinom na malo i veliko, ali i proizvodnjom. Nedavno smo pokušali prisjetiti se postoji li domaći lanac marketa s dužom tradicijom od naše, i nije nam pošlo za rukom. Velika je čast, ali i odgovornost biti domaći lanac trgovina s najdužom tradicijom.

STAV: Kada krenete od nule i opstanete na tržištu četrdeset godina, to je samo po sebi velika stvar, ali vjerovatno ima još mnogo stvari na koje ste ponosni. Možete li kazati na što ste ponosni danas?

BOZALIJA: Ponosan sam prije svega na sve naše radnike. Kroz sve ove godine svi smo mi zajedno pokazali da umijemo i da smo spremni na svaku vrstu izazova. Iskoristio bih priliku da se još jednom zahvalim svim našim radnicima, kupcima i dobavljačima koji su svih ovih godina davali svoj doprinos da danas obilježavamo četrdeset godina uspješnog rada. Bez njih, uspjeh ne bi bio moguć. Kada je moj rahmetli otac Mustafa Bozalija kao vrstan i cijenjen trgovac prije četrdeset godina otvorio prvu trgovinu, nismo mogli ni slutiti da će se priča o “Hoše komercu” ovako odvijati. Uspjeli smo zahvaljujući povjerenju koje smo izgradili prema našim kupcima i dobavljačima. Očuvali smo tradiciju i danas smo najstariji trgovački lanac u Bosni i Hercegovini. Time vrijednost ovog jubileja nadilazi okvire kompanije i postaje značajna za cijeli bosanskohercegovački trgovački sektor. U tom smislu, planirali smo niz aktivnosti kao što su nagradne igre i pokloni za kupce, druženja i eventi, promocije i akcije, a koji su usmjereni na obilježavanje četrdeset godina poslovanja kompanije, i to pod motom “40 godina zajedno – ‘Hoše komerc’, mjesto koje volim”.

STAV: Možete li predstaviti ključne pokazatelje koji govore o tome šta je “Hoše komerc” danas?

BOZALIJA: Danas “Hoše komerc” d. o. o. posluje u dva segmenta – trgovina na veliko i malo i proizvodni segment. Kompanija zapošljava 223 radnika, od čega je veći dio zaposlen u maloprodajnoj mreži. “Hoše komerc” posjeduje lanac od devet prodavnica. Sve su na području Kantona Sarajevo. Postali smo sinonim za kvalitetnu trgovinu koja daje isti prostor i šansu domaćim proizvodima. To je ono što nas čini posebnim. Kampanja “Kupujmo domaće” kod nas traje otkako smo nastali. Ovaj smo naš koncept podrške domaćim proizvodima prije skoro dvije godine čak i brendirali kroz našu “BH korpu”, kroz koju je prošlo tristotinjak artikala, a više od trideset domaćih kompanija dobilo je priliku da se dodatno pozicionira i ostvari kontakt s potrošačima u lancu “Hoše marketa”. Što se tiče poslovanja u prošloj godini, mogu samo kazati da smo zadovoljni i da smo ponovili uspjeh iz dvije prethodne godine, koje su, što se tiče realizacije, bile rekordne, a kreće se oko 65 miliona KM.

STAV: “Hoše komerc”, kao domaći trgovački lanac, ali i kao proizvođač, istinski brine o podršci domaćim proizvodima. Kakav efekt ima taj pristup na kupce, prepoznaju li kupci tu, da tako kažemo, patriotsku dimenziju?

BOZALIJA: Kupci itekako prepoznaju patriotsku dimenziju našeg koncepta, a mi smo ih s naše strane na to i navikli. Oni znaju da će u našim marketima uvijek imati dostupne kvalitetne domaće brendove, po pristupačnim cijenama i na najboljim pozicijama. Također, pružamo šansu novim i brendovima u nastajanju. Štaviše, mi smo tu veoma fleksibilni i trudimo se pomoći proizvođačima koji tek počinju tako što im omogućavamo da bez ikakvih prepreka dođu na naše police. Svi oni zauzvrat cijene ovakvu našu poslovnu politiku i dodatno nas ohrabruju u nastojanjima da unaprijedimo domaće.

STAV: Koliko je uopće važna ta svijest građana o kupovini domaćeg u domaćim prodavnicama i koliko je Vama važno da time doprinosite razvoju naše domovine?

BOZALIJA: Kupovati domaće je imperativ. Nema razvoja i rasta bez jačanja domaćeg tržišta i domaće proizvodnje. Uloga trgovaca u tom je smislu veoma važna. Drago nam je da pripadamo vrsti trgovina koje su prepoznate kao neko ko domaćim kvalitetnim proizvodima daje prednost ili barem iste šanse. Istina, nije bilo jednostavno sve ove godine istrajati u takvoj poslovnoj filozofiji, ali hrabre i sreća prati. Stjecali smo dodatna znanja i uspjeli se nametnuti kao kvalitetan domaći lanac marketa koji taj svoj kvalitet danas temelji na domaćim brendovima. Podržali smo domaće proizvođače kada im je bilo najpotrebnije, oni su sada veliki i mi zajedno s njima. Važno je da svi zajedno rastemo i da nas je iz dana u dan sve više, i nas koji proizvodimo, i nas koji prodajemo, a, bogami, i nas koji kupujemo domaće.

STAV: Kakav imate plan za narednih četrdeset godina, u kojem će se smjeru razvijati “Hoše komerc”?

BOZALIJA: Nastavit ćemo jačati našu poziciju na tržištu u oblastima u kojima smo i sada prisutni. Vidimo mnogo prostora za rast i razvoj u proizvodnji. Na novim je generacijama da dalje razvijaju kompanije, ovu zemlju i našu privredu. Teško je planirati idućih četrdeset godina, ali nadam se da će moji nasljednici nastaviti istim putem. Prema ovome što sam mogao vidjeti do sada, dakle prema iskustvu koje sam stekao, generacije koje dolaze bit će, ako Bog da, bolje od nas. A to onda samo znači da su ispred nas bolji dani i svijetla budućnost.

STAV: Prije desetak godina gotovo cijelo naše tržište pokrivali su strani trgovački lanci. No, u posljednje vrijeme domaći trgovci osvajaju sve veće tržišne udjele. Šta se to promijenilo pa danas domaći vode glavnu riječ?

BOZALIJA: Prije dvadeset godina domaći su držali tržište, ali pojavom “Interexa”, a poslije “Mercatora” i “Konzuma”, na tržištu smo ostali samo mi, mali trgovački lanci. Međutim, ukrupnjavanjem kapitala, kada je “Konzum” preuzeo “Mercator” – kao tržni lanac koji je bio bolji u svakom pogledu, a ne obratno. To su iskoristili domaći lanci, svi smo porasli s prometom zbog toga. Sad, šta će se dalje dešavati, teško je prognozirati. Mi se kao firma time ne zamaramo. Planiramo svoj razvoj, imamo neke predviđene radnje koje držimo u rezervi. Kada dođe vrijeme, otvorit ćemo ih. Sada nam je minimalna plaća u firmi 720 maraka neto. Radimo na tome da ljudi budu što više zadovoljni, da imaju više motivacije.

PROČITAJTE I...

“S obzirom na to da su ostale pretpostavke riješene ili su pred rješavanjem, ostvarena su polazišta da se krene u realizaciju druge faze, a to je uvezivanje ekonomskog prostora bivših fabrika, ‘BIRA-e’, ‘Energoinvesta’, ‘Polietilenke’, ‘Krajinametala’, u jedinstvenu poslovnu zonu gdje će se projektom saobraćajnog uvezivanja, kao i rješavanjem drugih pitanja unutar ekonomskog dvorišta ‘Kombiteks’, stvoriti snažan, potentan, a istovremeno polivalentan poslovni organizam koji će svojim poslovnim aktivnostima pomaknuti sadašnju dostignutu ljestvicu privrednog života u Bihaću, ali i šire”

Halal-ekonomija posljednjih se godina nameće kao faktor umrežavanja Bošnjaka, Albanaca i drugih muslimana na Balkanu. To se najbolje vidi kroz halal-sajmove u Sarajevu, Tirani i Podgorici. U toku priprema za održavanje “Sarajevo halal sajma”, BBI banka, koja je organizator sajma zajedno s Agencijom za certificiranje halal kvalitete i Balkanskim udruženjem muslimana potrošača, realizirala je brojne prezentacije sajma u glavnim gradovima država regije. To je jedinstvena prilika za obnovu ranijih veza i uspostavljanje novih u cilju razvoja ekonomije

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!