fbpx

Kampanja za afirmaciju hidžretskog kalendara

Cilj kampanje jeste “oživjeti” način života iz vremena “prve Hidžre” jer je islamski kalendar temelj za organizaciju duhovnosti pojedinca i zajednice. Pokretači kampanje smatraju da usklađivanjem s hidžretskim kalendarom svakodnevice u privatnom i poslovnom životu vjernici, njihove organizacije i firme mogu ostvariti ogromne duhovne, socijalne i ekonomske koristi

 

Piše: Sanadin VOLODER

Početak nove hidžretske godine prilika je da se osvrnemo na protekli period i da planiramo bolju budućnost. Ove godine vrijedna ekipa svjetski poznate platforme “ProductiveMuslim” pripremila je posebnu kampanju afirmacije hidžretskog kalendara, kako za većinski muslimanska društva, tako i za muslimanske manjine, institucije, rukovodioce u realnom sektoru, studente, aktiviste, naučnike, istraživače, novinare…

Upravo je hidžretski kalendar odlična platforma za globalno muslimansko jedinstvo uprkos različitim metodama određivanja početka mjeseca i ovakva kampanja, zahvaljujući društvenim mrežama, međusobno približava muslimane lokalno i globalno.

Ova kampanja ima za cilj “oživjeti” način života iz vremena “prve Hidžre” jer je islamski kalendar temelj za organizaciju duhovnosti pojedinca i zajednice. Pokretači kampanje smatraju da usklađivanjem s hidžretskim kalendarom svakodnevice u privatnom i poslovnom životu vjernici, njihove organizacije i firme mogu ostvariti ogromne duhovne, socijalne i ekonomske koristi.

Mohammed Faris, direktor kompanije “ProductiveMuslim”, smatra da živimo u svijetu u kojem je duhovnost uklonjena iz javnog prostora i skrivena u privatne kutke, a vremenom upravlja gregorijanski kalendar, koji je lišen duhovnih vrijednosti. S druge strane, on ističe da nas islamski kalendar povezuje s duhovnošću kroz vrijeme i pomaže nam da svoje aktivnosti organiziramo kroz značajne datume i periode.

Kampanja “#LetsGoHijri” pokrenuta je 12. augusta 2020. godine i dio je nove platforme koja se zove “gohijri.org”. “ProductiveMuslim” razvija “GoHijri.org” i planira ga uspostaviti kao neovisnu, neprofitnu, istraživačku i zagovaračku platformu za hidžretski kalendar.

Rad “GoHijrija” fokusirat će se na tri oblasti: istraživanja razumijevanja praktičnih izazova i potencijalnih rješenja za usvajanje islamskog kalendara, zalaganje za podizanje svijesti o važnosti i praktičnim načinima usvajanja hidžretskog kalendara i na razvijanje povoljnog okruženja za podršku razvoju tehnoloških i netehnoloških rješenja za usvajanje kalendara.

Mohammed Faris kaže da je plan da se održi “hidžretski hakaton” i webinari uživo s ekspertima islamskog kalendara te konferencija “#GoHijri”.

On također vidi potrebu za godišnjim indeksom “GoHijri” u budućnosti, namijenjen vladama i korporacijama kako bi mogli ocijeniti koliko su njihova vanjska i unutarnja komunikacija i procesi usklađeni s islamskim kalendarom, kao i vodič za pojedince, kompanije i škole.

U razgovoru za Salaam Gateway Mohammed Faris, odgovarajući na pitanje kakve su reakcije na oživljavanja upotrebe hidžretskog kalendara, ističe da su povratne informacije pozitivne te da mnogi nisu razmišljali o važnosti islamskog hidžretskog kalendara u svom ličnom i profesionalnom životu.

Zasad nema negativnih reakcija, ali očekuje da će mnogi korisnici iznijeti praktične izazove kako da koriste hidžretski kalendar i kako da ga uklope u moderno društvo, a to je suština ove kampanje.

Mohammed Faris objasnio je u tekstu na “ProductiveMuslim” dobrobiti upotrebe islamskog kalendara u ekonomiji.

On smatra da mnoge kompanije koje posluju u islamskoj ekonomiji bilježe intenzivnije poslovne aktivnosti tokom posebnih sezona islamskog kalendara, kao što su ramazan, Bajram i hadž. Ističe očekivanje sveobuhvatnog usvajanja islamskog kalendara u poslovnoj komunikaciji, planiranju i procesima kompanija, a posebno onih koje posluju u islamskoj ekonomiji. Iz perspektive angažiranja radne snage, kompanija može poboljšati moral radnika kroz realizaciju zarada po hidžretskom kalendaru, jer će dobiti dvomjesečnu premijsku plaću svake dvije godine, budući da je hidžretski kalendar 11 dana kraći od gregorijanskog.

Jedan od ključnih aspekata islamskog kalendara jeste da se viđanje mjeseca razlikuje od zemlje do zemlje, što za rezultat ima obilježavanje Bajrama u različite dane. Kako razumjeti ovu pojavu? Kako ovo može biti pozitivno ili korisno, ili je to samo proces na putu jedinstva ummeta?

Priznajemo ove izazove, ali ne želimo da nam oni stoje na putu usvajanja hidžretskog stila življenja, ističe Mohammed Faris. Najbolji je hidžretski kalendar onaj koji će se redovno koristiti. Također, žele razlikovati “civilni” islamski kalendar, koji se izračunava astronomski, od vjerskog kalendara, koji ostaje ovisan o mjesečnim ili globalnim viđenjima mjeseca. Civilni kalendar može se koristiti za planiranje, a vjerski za obrede ramazana, hadža itd.

Mohammed Faris vjeruje da, ako ozbiljno usvojimo hidžretski kalendar kao naš primarni kalendar, tada možemo staviti svoje intelektualne, tehničke i finansijske kapacitete da riješimo neke praktične izazove koje nam danas postavlja hidžretski kalendar, uključujući način postavljanja mrežnih sastanaka u različitim vremenskim zonama s ljudima koji slijede različite metode računanja hidžretskog kalendara – nešto o čemu naši preci nisu trebali brinuti jer nisu radili u globaliziranom svijetu.

Svaki napor, projekt ili kampanja koja ima za cilj globalno povezivanje muslimana privlači negativne komentare i optužbe.

Zbog toga pokretači ove kampanje ističu da je hidžretski kalendar nepolitički vremenski sistem koji je usvojen već petnaest stoljeća od Indonezije do Španije. Afirmirati lunarni kalendar znači njegovu neovisnost od bilo kakvog političkog uplitanja. To je velika razlika u odnosu na rimski, julijanski i gregorijanski kalendar, koji su često korišteni kao politički instrumenti. Ne pozivamo na napuštanje gregorijanskog kalendara; to neće biti razumno niti izvedivo, posebno jer živimo u globaliziranom društvu, objašnjavaju inicijatori kampanje “#LetsGoHijri”.

Pozivaju na oživljavanje načina života “prve Hidžre”, gdje islamski kalendar igra centralnu ulogu u organiziranju duhovnih, ekonomskih i društvenih života usklađenih s našim vrijednostima i islamskim obredima.

Ova kampanja ogroman je iskorak na nivou ummeta s obzirom na to da su još prisutne bespotrebne rasprave te da nisu usklađene metode određivanja početka lunarnog mjeseca, što dovodi do razlika u određivanju početka ramazana i Bajrama, što je svakako najslikovitiji primjer muslimanskog nejedinstva.

Ova kampanja pokazuje i vrijednost koju baštini naša Islamska zajednica kroz instituciju Takvima i vaktija, odnosno štampano izdanje Takvima, koje je najtiražnije izdanje Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.

 

PROČITAJTE I...

“Ase leži Stojan Utolović na svojoj zemlji na plemenitoj, se postavi Ostoja, brat jegov.” Volio je Stojan Utolović viteške turnire. Ta iz kojeg bi drugačijeg razloga brat njegov Ostoja dao da se od svih ostalih lijepih i Božijem robu milih stvari od kojih breči ovaj svijet u lice vječite bratove kuće ukleše i konj, na njemu jahač i koplje mu u ruci, doli radi silne Stojanove ljubavi prema mejdanu i viteškom odmjeravanju vještina

Katar ne samo da nije zabrinut već također podržava ovu organizaciju. U Kuvajtu je “Muslimansko bratstvo” zastupljeno u parlamentu, a u Jordanu i Maroku političke organizacije inspirirane učenjem i idejama “Muslimanskog bratstva” neometano djeluju u parlamentarnom životu ovih zemalja. Pripadnici “Muslimanskog bratstva” nemaju odlučujući utjecaj u ovim monarhističkim sistemima, ali su sistemi pomenutih zemalja daleko inkluzivniji i dopuštaju prostor djelovanja čak i islamističkim političkim organizacijama u parlamentarnom i političkom životu, iako su, kao i drugi politički protagonisti, subordinirani volji monarha tih zemalja

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!