Dok je statusa na Twitteru, Švabo neće proći

Šta podrazumijeva ideja “Bosne”? I za koga? Šta ona uključuje, a šta isključuje? Postoji li više vizija i ideja Bosne, ili je tek jedna – zajednička? Zar Bosna i Hercegovina nije država, nešto što postoji i što je više od ideje? Ko su ti “nacionalisti” od kojih se “ideja Bosne” mora odbraniti, imaju li konkretna imena, koje su to političke organizacije?

 

Piše: Mustafa DRNIŠLIĆ

Samo umjetničke duše poput Dine Mustafića mogu pisati statuse i tvitove koji će biti toliko onkraj razuma, i to ne samo kao cjelina već i u svakoj svojoj rečenici.

Komentirajući obilježavanje 76. godišnjice bitke na Sutjesci, valjda se zamišljajući kako brani Ljubin grob, Mustafić je osjetio nadahnuće pa je obuzet revolucionarnim žarom starog Titovog pionira pozvao da se formira “Narodni front protiv fašizma”. Taj Mustafićev front trebao bi biti okupljalište progresivnih snaga koje bi se borile protiv “fašizma”.

Ali kojeg fašizma, šta je danas fašizam, postoji li? Ako postoji, ko ga takvim imenuje? Postoji li šira podrška za takvu kvalifikaciju? Može li se svaka štetna, antidržavna i opasna pojava nazvati fašizmom? Mustafić na ova teška pitanja odgovara rečenicom u kojoj kaže da je “Bosna ideja” koju se mora odbraniti od “nacionalista”. Opet zbrka.

Šta podrazumijeva ideja “Bosne”? I za koga? Šta ona uključuje, a šta isključuje? Postoji li više vizija i ideja Bosne, ili je tek jedna – zajednička? Zar Bosna i Hercegovina nije država, nešto što postoji i što je više od ideje? Ko su ti “nacionalisti” od kojih se “ideja Bosne” mora odbraniti, imaju li konkretna imena, koje su to političke organizacije?

Od kada je nacionalizam jednak fašizmu? Je li u pitanju nacionalizam kao ideja, da li je nacionalizam jedan ili ih ima više, šta znači biti nacionalistom? Mustafić ne razrađuje vlastitu ideju već status završava trećom rečenicom s kojom valjda zaključuje misao da je odbrana “ideje Bosne” nekako “amanet naših predaka”. No, kojih predaka? Onih sa Sutjeske? Da li je Mustafić baš siguran da su se oni borili “protiv nacionalista” radi “ideje Bosne”. Zar se na Sutjesci nije odigrala bitka protiv nacista? Nije valjda da je nacionalizam = fašizam = nacizam?!

Ima li nekih drugih predaka dalje u historiji?

I tako dalje, i tako dalje. Moglo bi se beskrajno ostati zapitan nad ovim Mustafićevim poluformiranim mislima koje on ispucava kroz parole i pokliče. A moglo bi se i jednostavno protumačiti da se Mustafić poziva na svojevremeni komunistički poslijeratni obračun s neistomišljenicima pokušavajući ga predstaviti kao dio antifašističke borbe, pri čemu će svoje istomišljenike prikazati kao partizane, neistomišljenike kao fašiste, a cijelo to mučno razdoblje borbe za vlast konstruirati kao nekakvu odbranu ideje Bosne.

Nije teško naslutiti kakva je to ideja i kakva bi to Bosna bila.

PROČITAJTE I...

Do džamije se od visoke trave, guste šikare, neprohodnih žbunova i korova, te ostalog rastinja kojem se ni imena ne zna, skoro i ne može doći. Usred mesdžida nikla je povisoka smokva, a miris nane, ćubre i drugog ljekovitog bilja budi čudna osjećanja i nostalgiju za nekim neproživljenim životima i vremenima. Za to je vjerovatno kriv i kameni mihrab koji se ne može ne primijetiti čim se uđe u prostor za klanjanje. Grandiozan i gord, odolijevao je stoljećima, pa poručuje da su u njemu ratove i borbe vodile stotine imama (mihrab – ar. mjesto gdje se vodi borba, rat), te da je, uprkos današnjem izgledu, iz svake izašao ipak kao pobjednik. Ali, ono što nisu uspjeli vrijeme i ljudi možda će učiniti puzavica koja je preplavila zidove ove hercegovačke krasotice, pa džamija više ne ostavlja dojam molitvenog prostora već neke evropske srednjovjekovne skrivene citadele

S pravom se može ustvrditi da je Hasan Duraković pripadao onom tipu ljudi koje krasi nevjerovatna energija i entuzijazam, iz čega je proisticao veliki aktivizam na vojnom, političkom, ali i općenito društvenom planu. On je bio čovjek kojem ništa nije bilo teško uraditi, od organizacijskih i tehničkih poslova do rizičnih i smionih poteza koji su imali sudbonosan značaj za početno vojno organiziranje odbrane bužimskog i bosanskokrupskog kraja. Za nepune četiri decenije svog dunjalučkog života, a posebno kratkog ratnog puta, Hasan je u pozitivnom smislu odradio puno posla i ostavio neizbrisiv trag

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

KOMENTARI

  • vlahomlat 19.06.2019.

    U Bosni definitivno postoji fasizam. Postoji Srpski ekstremni militarizam i postoji ideologija koja Bosnjake (citaj “poturice”) smatra ‘nizom vrstom’ koju treba fizicki unistiti da bi se stvorio cisto Srpski etnicki prostor (citaj ‘Lebensraum’). Sta je to ako ne fasizam/nacizam? Da li si citao izjave Biljane Plavsic o genetsoj inferiornosti ‘poturica’? Na zalost, pojedini jugobalijanderski ‘intelektualci’ pokusavaju izjednaciti Srpski nacizam/fasizam sa SDA i sa Alijom Izetbegovicem.

    Odgovori

Podržite nas na Facebooku!