Damir Marjanović u sukobu sa samim sobom

Ali kada je riječ o Našoj stranci i Internacionalnom Burch univerzitetu, treba napomenuti da ta veza ne završava s Damirom Marjanovićem. Donedavna prorektorica za naučno-istraživački rad i međunarodnu saradnju na ovom univerzitetu Sanela Klarić članica je Glavnog odbora Naše stranke i zastupnica u Parlamentu Federacije BiH.

Piše: Mahir Sokolija

 

Član 65. Statuta Univerziteta u Sarajevu propisuje da rektor u toku mandata ne može biti politički angažiran u stranačkom rukovodstvu, zakonodavnoj, izvršnoj ili sudskoj vlasti bilo kojeg nivoa. Time se zapravo konkretizira ideja o depolitizaciji Univerziteta i zabrani političkog djelovanja “na Univerzitetu i njegovim organizacionim jedinicama”, odnosno postupa se preventivno, a u skladu s članom 10. Statuta, u čijem stavku 2. piše da su “članovi akademske zajednice dužni da u okviru Univerziteta djeluju politički neutralno u odnosu na svoja eventualna stranačka opredjeljenja”, kao i u skladu s članom 7. Zakona o visokom obrazovanju Kantona Sarajevo, u kojem stoji da “na visokoškolskoj ustanovi / organizacionoj jedinici nije dozvoljeno političko organizovanje i djelovanje”.

Slično Univerzitetu u Sarajevu, i drugi državni univerziteti u Federaciji BiH propisali su uvjete za izbor rektora. Univerzitet u Tuzli kao jedan od uvjeta za izbor rektora članom 58. propisuje da kandidat “nema funkciju u izvršnim organima političke partije ili organizacije povezane sa političkom partijom”. I univerziteti u Bihaću, Mostaru i Zenici uvjete za izbor propisuju gotovo identičnim tekstom u članovima 69. (Bihać), odnosno 50. (Mostar – Univerzitet “Džemal Bijedić”) i 70. (Zenica) svojih statuta.

Propisima o uvjetima za izbor čelne osobe univerziteta željelo se očigledno osujetiti izravno uplitanje političkih stranaka u rad rektorata, a time i u rad visokoškolskih ustanova. Statut Univerziteta u Sarajevu bio je u tome nešto precizniji, pa je eksplicitno propisao nespojivost funkcije rektora s učešćem u bilo kakvoj vlasti. Time se, između ostalog, nastoji izbjeći mogući sukob interesa.

Međutim, privatni univerziteti u Kantonu Sarajevo uglavnom nemaju takve propise. Jedan od njih jeste i Internacionalni Burch univerzitet. Iako i ovaj univerzitet, kao i drugi univerziteti u Bosni i Hercegovini, svojim statutom zabranjuje političko organiziranje i djelovanje, u njemu nije konkretizirano šta to znači kada je riječ o izboru rektora niti je eksplicitno zabranjeno da rektor bude u rukovodstvu neke političke partije ili da bude izabran u zakonodavnu, izvršnu ili sudsku vlast.

U tom smislu, izbor prof. dr. Damira Marjanovića, rektora ovog univerziteta, za zastupnika u Skupštini Kantona Sarajevo nije protuzakonit. Jednako kako nije protuzakonita ni njegova funkcija člana Predsjedništva Naše stranke. Niti funkcija predsjednika Komisije za obrazovanje i nauku Skupštine Kantona Sarajevo, člana Komisije za boračka pitanja i člana Komisije za međuparlamentarnu saradnju. A ni izbor za delegata u Domu naroda Parlamenta Federacije BiH. Sav ovaj politički angažman rektoru Marjanoviću zakonski nije jasno i nedvosmisleno zabranjen. Ali je i pored toga etički i moralno nespojiv s njegovom rektorskom funkcijom i potpuno je neusklađen s idejom o depolitizaciji univerziteta koju valjda zastupa i njegova stranka.

Jer, naprimjer, vlasti Kantona Sarajevo odlučuju o tome hoće li univerzitet, na čijem se čelu Marjanović nalazi, otvoriti neki novi odsjek, ali odlučuje i o tome da li će njemu konkurentski univerziteti u Kantonu Sarajevo moći širiti svoje naučno djelovanje kroz nove nastavne studije. Štaviše, Marjanović kao predsjednik Komisije za obrazovanje i nauku Skupštine Kantona Sarajevo, ali i kao zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo, izravno odlučuje o usvajanju ili neusvajanju finansijskog izvještaja Univerziteta u Sarajevu i utječe na budžet univerziteta kojem je njegov univerzitet direktni konkurent.

Ali kada je riječ o Našoj stranci i Internacionalnom Burch univerzitetu, treba napomenuti da ta veza ne završava s Damirom Marjanovićem. Donedavna prorektorica za naučno-istraživački rad i međunarodnu saradnju na ovom univerzitetu Sanela Klarić članica je Glavnog odbora Naše stranke i zastupnica u Parlamentu Federacije BiH.

PROČITAJTE I...

“Vlada je i zakonska rješenja i amandmane jednoglasno podržala. Volio bih biti u prilici da vidim koje su to zamjerke, odnosno dodatni prijedlozi parlamenta, kako bismo mogli zajednički doći do usaglašenog teksta ovih dugo iščekivanih zakonskih rješenja. Nadam se da će se to vrlo brzo desiti jer ovi zakoni trebaju stupiti na snagu početkom obračunskog perioda ili eventualno s krajem polugodišta. Realni rok početka primjene ovih zakona sada može biti samo 1. juli 2020. godine. Na ovim zakonima radimo dugo vremena i zakoni su prošli redovnu parlamentarnu proceduru, koja je uključivala i javnu raspravu”

Početkom 2019. godine Egipat, Uprava kiparskih Grka, Grčka, Jordan, Izrael i Palestina sklopili su sporazum u Kairu o formiranju “Istočnog mediteranskog plinskog foruma” s ciljem uspostave regionalnog tržišta prirodnog gasa i izgradnje saradnje usredotočene na energiju. Sve te zemlje tretiraju Tursku kao da ona nema 1.577 kilometara obale Sredozemnog mora. Isto tako tretiraju Lebanon, a na vrh svega toga, Uprava kiparskih Grka tretira turske Kiprane kao nepostojeće i nevrijedne dijeljenja prirodnih resursa

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!