BukaGlobal osvaja islamski svijet

Regija je izazov jer je, osim u razvijenim zemljama poput Singapura, pristup internetu i dalje ograničen, ali eksponencijalno raste zahvaljujući brzom razvoju tehnološke infrastrukture i rastućim razinama dohotka po glavi stanovnika, otkrivajući pristup mreži milionima potencijalnih potrošača.

 

Indonezija, zemlja s najviše muslimana na svijetu, jedno je od velikih ekonomskih čuda Azije. Njena povoljna demografija, stabilan rast i očekivana provedba reformi koje poboljšavaju tržište omogućavaju joj da se opravdano nada da će u narednim desetljećima postati svjetska sila, a Indonežanima je cilj da do 2050. postanu četvrta ekonomija svijeta. Najboljem teže i indonežanske kompanije, a jedna od njih već vrijedi više od milijardu dolara. Platforma za e-trgovinu “Bukalapak” pokrenula je svoj “BukaGlobal” kako bi se proširila i osvojila čitav islamski svijet.

Nakon što se u maju proširila na Singapur, Maleziju, Hong Kong, Tajvan i Bruneje, “Bukalapak” sada dolazi na Bliski istok. Krajnji cilj jeste iskoristiti potrošnju rastućeg muslimanskog stanovništva u svijetu, oko 1,8 milijardi, što je četvrtina ukupnog stanovništva svijeta, prodajom proizvoda koji su po ukusu sve zahtjevnijih kupaca. Za osnivača kompanije Achmada Zakyja činjenica da je firma osnovana u Indoneziji, gdje je muslimana 85% među više od 260 miliona stanovnika, omogućava da nauče sve o preferencijama muslimanskog potrošača.

“Mislim da s poslovnog stajališta ima smisla da prvo pokušamo osvojiti muslimansko tržište u svom dvorištu, a zatim pokušati dominirati na globalnoj razini”, rekao je Zaky, rođen 1986. godine. On je osnovao “Bukalapak” 2010. godine, kada je imao samo 24 godine. Strastveni programer postao je još u djetinjstvu, kada mu je amidža poklonio prvi računar. “Vidio sam da mnogi ljudi koji su imali mala poduzeća i dalje ostvaruju iste beneficije kao prije 10 ili 15 godina. Razmišljao sam o tome kako bih im mogao pomoći u razvoju poslovanja”, kaže Zaky.

Do tada je “Amazon” već promijenio pravila u svjetskoj trgovini, a “Alibaba” je postala ogromna kompanija. Inspiriran uspjehom dvaju svjetskih giganata elektronske trgovine, Zaky kaže da je njegova početna ideja ipak bila skromna: dati poticaj indonežanskim malim i srednjim poduzećima. “Mislio sam da zaslužuju priliku rasti, umjesto da ostanu zaglavljeni na istom.” Devet godina kasnije, njegov portal koristi više od četiri miliona indonezijskih prodavača i 2018. fakturirao je 252 miliona eura po svakom tromjesečju. “Bukalapak”, koji i dalje ima Indoneziju kao glavni izvor prihoda, sada se počeo natjecati u inostranstvu.

Nije mu lahko. U jugoistočnoj Aziji “Alibaba” godinama dominira unosnim svijetom internetske prodaje. Regija je izazov jer je, osim u razvijenim zemljama poput Singapura, pristup internetu i dalje ograničen, ali eksponencijalno raste zahvaljujući brzom razvoju tehnološke infrastrukture i rastućim razinama dohotka po glavi stanovnika, otkrivajući pristup mreži milionima potencijalnih potrošača.

Svjestan izazova, Zaky je uvjeren da će im regionalne karakteristike i njihova strategija usmjerena prema muslimanskom potrošaču pomoći da dobiju tržišni udio kroz “Bakuglobal”, koji potrošačima izvan Indonezije nudi pristup platformi. Taj se mladi Indonežanin nada se da će im širenje u zemljama poput Malezije i Bruneja, gdje je islam također religija većine, omogućiti da poboljšaju svoje znanje o muslimanskom potrošaču.

“Ovaj tržišni segment razumijemo bolje od naših stranih konkurenata. Naprimjer, u ramazanu smo pustili neke posebne proizvode. Prednost nam je u tome što vidimo proizvode pogodne za muslimane.” Njegova supruga Diajeng Lestari stoji iza “Hijupa”, uspješne internetske trgovine hidžabima i ostalim tradicionalnim odjevnim predmetima indonezijskih muslimana. “Bukalapak” također posvećuje posebnu pažnju halal‑proizvodima. Trenutno iz kompanije tvrde da rade na što bržem ulasku na Bliski istok iako priznaju da još nemaju svu potrebnu infrastrukturu.

Zakyja podržava vlada Joka Widodoa, koji je ojačao indonezijski privatni sektor. Predsjednik je dobio još jedan mandat dijelom zahvaljujući obećanju da će promicati reforme koje će iskoristiti potencijal mladog stanovništva, prosječne dobi od 30,5 godina, što je 12 manje od stanovništva EU. Zaky predviđa da će za 20 godina njegova firma “biti najveći poslodavac u Indoneziji”, ali on također ne želi riskirati. Ako u budućnosti vjetar bude puhao protiv njega, povoljnije struje tražit će na Bliskom istoku.

 

PROČITAJTE I...

Predsjednik Erdoğan ponovio je da će, ako se u roku od dvije sedmice ništa ne promijeni u stavovima SAD i NATO partnera u pogledu zone sigurnosti, Turska krenuti u formiranje sigurne zone sama. To, za razliku od prethodnih samita, nije izazvalo nikakvo protivljenje njegovih sagovornika

“S obzirom na to da su ostale pretpostavke riješene ili su pred rješavanjem, ostvarena su polazišta da se krene u realizaciju druge faze, a to je uvezivanje ekonomskog prostora bivših fabrika, ‘BIRA-e’, ‘Energoinvesta’, ‘Polietilenke’, ‘Krajinametala’, u jedinstvenu poslovnu zonu gdje će se projektom saobraćajnog uvezivanja, kao i rješavanjem drugih pitanja unutar ekonomskog dvorišta ‘Kombiteks’, stvoriti snažan, potentan, a istovremeno polivalentan poslovni organizam koji će svojim poslovnim aktivnostima pomaknuti sadašnju dostignutu ljestvicu privrednog života u Bihaću, ali i šire”

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!