fbpx

Broj korisnika naglo se povećao zbog pandemije

Većinom su to ljudi koji su zbog pandemije virusa korona ostali bez posla ili su u nekim kreditima pa su zbog toga primorani doći u “Merhamet”. Moram istaći da, uslijed ove situacije, nismo imali nikakvu pomoć Kriznog štaba Federacije, ali ni države. Ipak, bilo je onih koji su itekako iskazali razumijevanje u ovoj situaciji. Prije svega Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, koji je uplatio 20.000 KM za potrebe “Merhameta” u novonastaloj situaciji

Razgovarao: Admir LISICA

Muslimansko dobrotvorno društvo “Merhamet” već 107 godina radi u službi građana Bosne i Hercegovine. Iako u javnosti nema puno informacija o njihovim aktivnostima, značajno je istaći da “Merhamet” svakodnevno hrani 8.000 korisnika širom Bosne i Hercegovine. Kroz svoju bogatu historiju “Merhamet” je prolazio kroz razne nedaće koje je uspješno prolazio. Pandemiju virusa korona u “Merhametu” su dočekali spremno, poučeni ranijim iskustvima. Upravo o tome za Stav govori predsjednik Muslimanskog dobrotvornog društva “Merhamet” Kenan Vrbanjac.

STAV: Činjenica je da pandemija novog virusa korona otežava našu svakodnevicu. Kako se cjelokupna situacija odrazila na aktivnosti “Merhameta”, koji se našao u zahtjevnoj situaciji zbog velikog broja korisnika kojima je potrebna pomoć?

VRBANJAC: Moram istaći da “Merhamet” ima zaista jaku infrastrukturu, ali i veliko iskustvo iz Agresije na Bosnu i Hercegovinu, kada smo znali hraniti po 2.500 ljudi dnevno u nekim općinama. Zbog toga mogu reći da nas ovo nije iznenadilo, ne mogu reći da nas nije zateklo, ali smo ovo sve spremni dočekali jer kao aktivna kuhinja imamo određene zalihe hrane za naše korisnike. Mi imamo više od 30 odbora širom Bosne i Hercegovine, tako da imamo i određeno iskustvo u ovakvim situacijama. Ono što nas je definitivno iznenadilo jeste činjenica da se broj korisnika “Merhameta” uslijed ove pandemije naglo povećao, kao i porodica koje dolaze po prehrambene pakete. Većinom su to ljudi koji su zbog pandemije virusa korona ostali bez posla ili su u nekim kreditima pa su zbog toga primorani doći u “Merhamet”. Moram istaći da, uslijed ove situacije, nismo imali nikakvu pomoć Kriznog štaba Federacije, ali ni države. Ipak, bilo je onih koji su itekako iskazali razumijevanje u ovo situaciji. Prije svega Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, koji je uplatio 20.000 KM za potrebe “Merhameta” u novonastaloj situaciji. Također, naše podružnice širom svijeta također su dale svoj doprinos. Prije svega, “Merhamet” Njemačka i naši partneri iz Kanade. “Merhamet” je pripremio 3.500 paketa za najugroženije porodice, a moram istaći da posjedujemo dovoljne zalihe za potrebe naših kuhinja širom Bosne i Hercegovine. Nadamo se da ovo stanje neće još dugo potrajati, te da ćemo se ubrzo vratiti “normalnom životu”.

STAV: Spomenuli ste da je broj korisnika pomoći povećan zbog novonastale situacije. Koliko “Merhamet” ima redovnih korisnika na dnevnom nivou, te da li uposlenici i volonteri uspijevaju odgovoriti na sve zahtjeve?

VRBANJAC: Inače,Merhamet” širom Bosne i Hercegovine hrani 8.000 ljudi u svojim narodnim kuhinjama. Od toga, od 800 do 1.000 korisnika je u Sarajevu. Naša narodna kuhinja pokriva sve dijelove Sarajeva, a tokom pandemije na adresu dostavlja hranu korisnicima starijim od 65 godina, osobama koje imaju zabranu izlaska iz kuće. U prethodnih petnaest dana ovaj se broj drastično povećao. Samo u Sarajevu imamo više od stotinu poziva za pomoć na dnevnom nivou. Riječ je o ljudima koji su pogođeni novonastalom situacijom. Učestali su naši odlasci na teren. Od naših partnera dobili smo dodatni broj vozila koja su nam povećala kapacitete, tako da je na terenu uvijek četiri-pet ekipa koje su na usluzi korisnicima. Naravno, onima koji su u prilici da dođu na redovne podjele produžen je period podjele kako se ne bi grupisali. Cilj nam je, pored zaštite naših radnika i volontera, da i korisnicima osiguramo sigurne uvjete prema preporukama nadležnih institucija. Kada je riječ o gradu s najvećim brojem korisnika, to je svakako Tuzla s 2.400 svakodnevnih korisnika koji posjećuju naše kuhinje. Ovo su redovni brojevi, ali sada su oni, kao što sam istakao, značajno povećani. U Tuzli je također i kamp Mihatovići, u koji svakodnevno odvozimo obroke za više od 300 korisnika. Moram napomenuti da imamo i korisnike kućne njege u četirima regionalnim odborima, ali zbog novonastale situacije, rad je malo otežan. Zaista, jedna veoma teška situacija na terenu koja će, nadam se, ubrzo završiti. Osim ovih aktivnosti, mi smo nedavno imali poziv Bošnjaka iz općine Tuzi u Crnoj Gori, koji su uputili poziv za pomoć. Ovaj je grad u karanteni pa smo s nešto novčanih sredstava uspjeli da pomognemo naše Bošnjake u ovom dijelu Crne Gore. Ne želimo nigdje gdje ima Bošnjaka da ih zaboravimo.

STAV: U kojoj su se mjeri aktivnosti “Merhameta” morale prilagoditi novonastaloj situaciji te da li je vaš rad trenutno baziran na većinski terenskom radu?

VRBANJAC: Upravo tako. Mi smo na početku ove pandemije odmah osnovali krizni štab na nivou “Merhameta”. Krizni štab aktivan je 24 sata dnevno. Naredne sedmice idemo u manji bh. entitet da posjetimo Banju Luku, Dubicu, Prijedor i okolinu kako bismo se na terenu uvjerili na koji način dodatno možemo da pomognemo. Hoćemo da stavimo fokus na naše povratnike u manji bh. entitet. Nedavno smo u saradnji s Federalnim ministarstvom za raseljene i izbjeglice realizirali akciju podjele sjemena na širem povratničkom području. Akciju je vodio Jasmin Spahić, direktor Regionalnog odbora “Merhameta” Banja Luka. Radimo sve ono što možemo da olakšamo situaciju onima u potrebi. Obaveza je da sačuvamo te ljude na njihovim ognjištima. Znamo situaciju na terenu uz pomoć naših odbora, kojih ukupno u Bosni i Hercegovini ima trideset (u svim su gradovima i kuhinje), tako da smo za naše ljude tu u svakom trenutku. Iako smo na prvoj liniji, niko od naših uposlenika i volontera, hvala Bogu, nije zaražen virusom korona. Borimo se onoliko koliko možemo. “Merhamet” je institucija koja egzistira stotinu sedam godina i ovo svakako nije prva nedaća u kojoj smo se našli. “Merhamet” je tokom svog postojanja na svaku nedaću odgovorio na pravi način i mi ćemo to i dalje nastaviti.

STAV: “Merhamet” ima svoje odbore u regiji, ali i širom dijaspore. Na koji su način odbori u dijaspori pomogli svom matičnom uredu u Bosni i Hercegovini u ovoj situaciji?

VRBANJAC: Da, “Merhamet” imamo u skoro svim evropskim državama, Sjedinjenim Američkim Državama, Australiji, ali i državama bivše zajedničke države. Svi su oni na svoj način odgovorili uslijed ove situacije. Ja bih spomenuo “Merhamet” Njemačke, koji je urgentno reagirao i proslijedio oko 13.000 eura za nabavku prehrambenih paketa. “Merhamet” Norveške prikuplja sredstva za nabavku respiratora, “Merhamet” Švedske također priprema jednu donaciju sada pred ramazan, tako da su svi dali svoj doprinos u ovoj situaciji. Imamo također podršku pojedinaca, privrednika, ali i nekih političara koji su se odrekli dijela svojih prihoda u svrhu pružanja podrške radu “Merhametovim” kuhinjama. Hvala im na tome. Nadali smo se da će ova akcija imati više odjeka, ali još uvijek nije.

STAV: Bliži nam se mjesec razmazan, najvažniji mjesec u kalendaru muslimana. “Merhamet” kao muslimansko i bošnjačko društvo uvijek ima posebne aktivnosti posvećene ovom mubarek mjesecu. Da li će se tokom predstojećeg ramazana neke od aktivnosti reducirati, te da li “Merhamet” priprema neki poseban program pomoći za svoje korisnike?

VRBANJAC: “Merhamet” je imao ustaljenu praksu tokom mjeseca ramazana. Nažalost, ove ćemo godine biti ograničeni na boravak u našim kućama. Za razliku od prethodnih godina, nećemo moći uživati u teravijama, nećemo moći boraviti u našim džematima, nećemo se okupljati u većem broju. Ipak, “Merhamet” je odlučio prilagoditi aktivnosti cjelokupnoj situaciji. Naravno, i ove godine ćemo vršiti pripreme iftara, a oni će se dostavljati na vrata naših džematlija. Prvenstveno ćemo biti usmjereni prema onim džematlijama koji su u najvećoj socijalnoj potrebi, a onda i ostalim našim starijim postačima, nanama i dedama. Nastojat ćemo da uvijek neko iz “Merhameta” iftari s njima, kako bismo i na taj način unijeli radost u njihove domove. Nije nam cilj samo donijeti iftar već i družiti se s onima kojima iftar nosimo kako bismo kroz razgovor i druženje možda saznali još neke njihove potrebe i probleme. Kada je riječ o broju iftara, prošlogodišnje aktivnosti prelazile su iznos od 400.000 KM, zajedno prehrambeni paketi, iftari i ostale aktivnosti samo za područje manjeg bh. entiteta, dok je na nivou države implementirano više od milion konvertibilnih maraka. Moramo napomenuti da su prošle godine skoro u svim dijelovima manjeg bh. entiteta upriličeni iftari. U RS-u imamo tri kuhinje, Banja Luka, Bosanska Dubica i Bosanski Novi. Zaista, ko radi u “Merhametu” mora imati dušu, morate imati ljudski odnos prema insanima.

Munib Bujak: Stariji na vratima dobiju topli obrok

Zbog vanredne situacije izazvane virusom korona, Regionalni odbor “Merhameta” Sarajevo, poštujući naredbe kriznih štabova i Ministarstva za socijalni rad, izbjegla i raseljena lica KS, preventivno aktivnostima nastoji zaštititi sve zaposlenike “Merhameta” kao i korisnike naših usluga. Kada je u pitanju Javna kuhinja “Merhameta”, osobama starijim od 65 godina topli obrok dostavljamo na kućni prag, a osobe koje dolaze na naše punktove nastojimo da ne grupišemo, moraju se pridržavati socijalne razdaljine, svi su dobili maske i rukavice, kao i sredstva za dezinfekciju ruku i prostora. Upravnik kuhinje vodi računa da se sve mjere zaštite i prevencije u potpunosti poštuju.

Kada je riječ o mjesecu ramazanu, mi uveliko vršimo pripreme u koordinaciji s osnovnim odborima “Merhameta” koji djeluju na cijelom prostoru Kantona Sarajevo i s osnovnim odborom “Merhameta” Kiseljak.

Mensura Husanović: Pomozite nam da mi pomognemo drugima

Regionalni odbor “Merhamet” Tuzla upravlja Narodnom kuhinjom “Imaret” u Tuzli, najvećom u BiH, u kojoj se svakodnevno priprema 2.400 obroka i distiribuira na 17 samostalnih punktova na području 4 općine Tuzlanskog kantona (Tuzla, Lukavac, Gračanica i Kalesija). Različitim humanitarnim aktivnostima pokrivamo i ostale općine TK, te veći dio povratničkih naselja u manjem bh. entitetu koja se naslanjaju na Tuzlanski kanton. Pandemija virusa korona donijela je značajno povećanje broja zahtjeva za našim uslugama. Novi korisnici dolaze sa zahtjevima da primaju dnevne obroke za članove svoje porodice, mnogi se javljaju tražeći osnovne životne namirnice i druge vidove pomoći kao što su medicinska sredstva. Za starije korisnike, kojima je ograničeno kretanje, prinuđeni smo organizirati dostavu pomoći na kućne adrese. U proteklim danima podijelili smo 150 prehrambenih paketa socijalno ugroženim građanima. Trenutno obroke vozimo na 56 različitih adresa. U vrijeme krize, s ciljem zaštite zdravlja našeg osoblja i korisnika i izbjegavanja stvaranja gužvi i nepotrebnog međusobnog kontakta, podjele smo organizirali tako da se jednog dana dijele topli obroci i suhi obroci za sljedeći dan, s dvostrukim sljedovanjem hljeba. Sve je to povećalo i naše troškove.

Koristim priliku da pozovem sve da pomognu nama kako bismo mi u ovoj situaciji pomogli drugima, kojih je nažalost sve više. Očekujemo i dalji rast potencijalnih korisnika s obzirom na to da se predviđa da će mnogi u narednom periodu ostati bez posla i prihoda. Ramazan je za “Merhamet” poseban period jer smo godinama uz redovne aktivnosti, priprema i distribucija 2.400 obroka socijalno ugroženom stanovništvu, pripremali i organizirali iftare za naše stalne korisnike narodne kuhinje, kao i kolektivne iftare u različitim mjestima na području koje pokrivamo, velikim dijelom u povratničkim naseljima u manjem bh. entitetu. Broj pripremljenih i podijeljenih iftarskih obroka uglavnom je prelazio 5.000. Za nas je to mjesec s puno više obaveza, ali i izvor velikog zadovoljstva za sve uposlenike što smo u prilici da nahranimo toliki broj postača i družimo se s njima. Sigurno da ćemo tokom predstojećeg mjeseca posta imati ograničenja zbog kojih ćemo morati reducirati obim i način naših ramazanskih aktivnosti u odnosu na ranije godine, ali ćemo se potruditi da svi naši korisnici, kao i postači iz različitih kategorija stanovništva, stariji, nemoćni, siromašni, dobiju kvalitetne ramazanske obroke na kućne adrese. Naši planovi će, naravno, zavisiti od epidemiološke situacije i važećih mjera. I za ove aktivnosti bit će nam neophodna podrška i pozivamo pojedince, firme, srodne organizacije i institucije da nam pomognu.

 

PROČITAJTE I...

Neki se bave citatima Izetbegovića, a Zoran Milanović izjavljuje da je Bosna i Hercegovina poput juge 45. Hrvati neukusno lažu ovih dana, krenuli su od Željka Komšića i pozicije člana Predsjedništva, a završili na tvrdnjama da nemaju nikakva prava u Bosni i Hercegovini, da nestaju intervencijom Bošnjaka i slične neistine. Bestidnici, pa neka samo nabroje svoje pozicije koje zauzimaju na federalnom i državnom nivou.

Ono što je jasno i što se može slobodno zaključiti jeste da je lista Prve stranke za Skupštinu opštine Srebrenica samo paravan za prodaju mjesta u biračkim odborima. S obzirom na to da Prva stranka nema općinski odbor u Srebrenici, da su na listi tri osobe srpske nacionalnosti (nepoznate osobe, i vrlo je izvjesno da su nastanjene u Srbiji), prodaja mjesta u biračkim odborima planirana je ranije, što samo pokazuje o kakvom diletantu se radi kada je u pitanju predsjednik Prve stranke

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!