fbpx

Brendovi koji su vratili povjerenje u bh. prehrambenu industriju

Zajedničko svim AS-ovim akvizicijama jeste kupovina i pomaganje posrnulim preduzećima da opstanu, sačuvaju radna mjesta i krenu putem razvoja. Kupuju domaće brendove jer je samo s brendovima moguće pobijediti na tržištu. “AS Group” danas prometuje više od 300 miliona KM u trima divizijama – trgovina, proizvodnja hrane i tekstilna industrija

Piše: Jakub SALKIĆ

 

Prije desetak godina situacija na domaćem tržištu hrane činila se gotovo beznadežnom. Domaća proizvodnja skoro da je bila na koljenima. Sada već možemo govoriti o preokretu u kojem brendovi, kao što su “Zlatna džezva”, “AS”, “Master”, “Kent”, “Oaza”, “Bosanski lokum”, “Zlatni puder”, jufke firme “Sprind”, sokovi “Swity” i “Tops” krče put do domaćih, ali sve više i stranih polica trgovačkih lanaca. Svima je njima zajedničko da su u vlasništvu “AS Group”.

Mnogi ne znaju da je sadašnji uspjeh, koji je dobrim dijelom potaknut razvojem “AS Group”, krenuo iz Vukova, malog naselja smještenog na sredini puta između Tešnja i Jelaha. Ondje je 1988. godine pokrenuta samostalna trgovačka radnja “AS”. Radnja je zatvorena početkom agresije na Bosnu i Hercegovinu, da bi po završetku rata početni biznis prerastao u privatno preduzeće “AS” d.o.o. s tadašnja tri zaposlena. Danas grupacija ima oko 4.500 radnika.

U Jelahu je 2006. godine izgrađena potpuno nova tvornica keksa u koju je investirano oko pet miliona KM. Ta tvornica danas zapošljava dvjestotinjak radnika. Godine 2007. uslijedilo je daljnje širenje kapaciteta i akvizicija turske tvornice keksa kompanije “Kent Elit”, čiji su pogoni u Visokom. Bila je to prva akvizicija u kojoj je jedan domaći proizvođač kupio stranog. Danas “Kent” posluje kao samostalni proizvodni pogon u okviru “AS” d.o.o., a zapošljava stotinjak radnika. “AS” d.o.o. ima ukupno oko 470 radnika u proizvodnji Jelah, proizvodnji Visoko, službi prodaje, distribucije i upravi.

“AS” danas proizvodi “petit-keks”, štrudle, sendvič-keks, medeno srce, slani program, posjeduje pakeraj praškastih i zrnastih proizvoda, tu je i proizvodnja i pakiranje kocke te prženje i pakiranje kahve. Brendovi su “Master”, “Kent” i “Imperijal”.

Nakon “Kenta”, uslijedile su akvizicije “Vispaka”, grupacije “Klas” s kompanijama “Klas” d.d. Sarajevo, “Sprind” d.d. Sarajevo, te Mlin i pekara “Ljubače”, vode “Oaza”, da bi ove godine, formiranjem kompanije “AC Food”, počela kupovina pogona “Agrokomerca” u Velikoj Kladuši. Zajedničko svemu tome jeste kupovina i pomaganje posrnulim preduzećima da opstanu, sačuvaju radna mjesta i krenu putem razvoja. Kupuju se domaći brendovi jer je samo s brendovima moguće pobijediti na tržištu. “AS Group” danas prometuje više od 300 miliona KM u trima divizijama – trgovina, proizvodnja hrane i tekstilna industrija. Pitali smo predsjednika Uprave “AS Holdinga” Rusmira Hrvića kuda i kako dalje nakon ove uspješne poslovne priče.

“Pred nama su novi izazovi. I nakon više od dvadeset godina rasta i razvoja, mi se, zapravo, ponovo nalazimo na početku. U prvih dvadeset godina poslovanja dokazali smo da smo u stanju dobiti neke poslovne bitke. Drugi za nas kažu da smo ostvarili nemoguće i da smo na vrhu. Ove smo godine formirali ‘AS Holding’ s ciljem da razvijemo sasvim novu kompaniju s efikasnim mehanizmima korporativnog upravljanja, kako bismo našim članicama, ali i drugima, ponudili novu vrijednost i unaprijedili njihovo poslovanje. Za uvjete koji vladaju u Bosni i Hercegovini riječ je o inovaciji. Jedan od najvećih problema bosanskohercegovačke privrede jeste neadekvatno upravljanje privrednim društvima. Naša je zadaća da ponudimo najbolja rješenja, ispravne strategije i promišljene vizije. Ukratko, upravljati s ciljem uspostave jasnog etičkog kodeksa poslovanja, investirati u ljude uz stalne edukacije, istraživanja tržišta i procjene rizika, koristiti se pritom savremenim tehnološkim dostignućima, uspostaviti optimalne poslovne procese, ponuditi rješenja u digitalizaciji, dio je modernog korporativnog upravljanja. Novost je što smo sada u poziciji da takva iskustva podijelimo s drugima. S druge strane, tu smo da kreiramo poslovni sistem koji se temelji na ideji odgovornosti, interakcije i nadgradnje, u kojem brendovi ispunjavaju svoju misiju. Mnogo je različitih kompanija, investitora i grupacija domaćih i stranih koji tragaju za rješenjem. U proteklih dvadeset godina našeg rasta i razvoja mi smo dokazali da ga imamo”, rekao je Hrvić.

Iz ove kompanije i prije je pojašnjavano da još nisu završili s akvizicijama i da na domaćem tržištu ima još mnogo toga što žele napraviti. Kako stvari stoje, i sudeći po ovome što je kazao predsjednik Uprave Hrvić, izgleda da se nalazimo na novom početku.

PROČITAJTE I...

Uspjeh vojne industrije u narednim godinama garantira i razvoj novih proizvoda, među kojima su samohodna haubica, koja je već u fazi testiranja i čiji bi prototip trebao biti završen do kraja ove godine, te razvoj prve bosanskohercegovačke puške koji bi također trebao biti završen u ovoj godini

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI