Breaking news: Voz ne kasni

Kada su konačno u saobraćaj uvedeni Talgo vagoni, nakon godina propadanja po depoima, i kada su se putnici vratili vozovima, Željeznice FBiH čine sve da ih rastjeraju. Talgo vagoni su zapravo jedina svijetla tačka – udobni i čisti, vožnja ugodna. Sve ostalo je katasrofa na bosanski način. Krenimo redom.

 

„Brzi voz 714 Sarajevo-Bihać u stanicu Bihać stigao bez kašnjenja“. Ovo je objava sa Facebook stranice Željeznica Federacije BiH. Za njih važan događaj, koji zaslužuje da bude objavljen na Facebook stranici, jer ipak, ne događa se često. Za Željeznice je sasvim normalno da voz kasni, pola sata, sat koliko se „omakne“.

Kada su konačno u saobraćaj uvedeni Talgo vagoni, nakon godina propadanja po depoima, i kada su se putnici vratili vozovima, Željeznice FBiH čine sve da ih rastjeraju. Talgo vagoni su zapravo jedina svijetla tačka – udobni i čisti, vožnja ugodna. Sve ostalo je katasrofa na bosanski način. Krenimo redom.

Ako znate da ćete putovati, logično, ranije ćete rezervisati kartu da ne biste morali u ranu zoru čekati u redu pred šalterom. No, u Željeznicama FBiH to nije moguće. Gospođa na šalteru neljubazno će vas uputiti da „kupite kartu sutra“. A kada „sutra“ dođete u stanicu pola sata prije polaska voza vidjećete da je red za kupovinu karata dug 10 metara, a rade svega dva šaltera. Ni na jednom od ta dva šaltera službenici ne komuniciraju na engleskom jeziku, pa kada neki stranac dođe na red da kupi kartu minutama traje sporazumijevanje i rukama i nogama.

Usput, karte se izdaju na isti način kao i prije 40 godina, moderne tehnologije su još naučna fantastika. Logično, nemoguće je opslužiti toliki broj ljudi u kratkom vremenu, ali službenici u stanici će putnike umiriti riječima „ništa ne brinite, voz neće krenuti dok svi ne kupe karte, niko neće zakasniti“. Rezultat je da voz u polasku već kasni pola sata. A o čistoći željezničkih stanica ne može se ni govoriti, jer čistoća je odavno napustila ta mjesta.

Mi domaći nismo mnogo iznenađeni kašnjenjem, nečistoćom, kočijaškim ponašanjem osoblja i svim onim što ide u tom paketu. Ali kako strancima, turistima, kojih je u našim vozovima više nego domaćih, objasniti da je sasvim normalno da voz kasni pola sata. Upečatljiva je scena iz Mostara kada spiker, nakon što voz već kasni 10 minuta, najavljuje kašnjenje voza od 20 minuta, a stranci skoče na noge misleći da voz ulazi u stanicu. Naravno, spiker ne govori engleski. Valja njima objasniti, i usput se crveniti, da će voz na onih 10 minuta kašnjenja kasniti još 20. I nećete vjerovati, došao je tačno u vrijeme koje je najavio spiker, sa 30 minuta zakašnjenja u odnosu na red vožnje. /J. Salkić/

PROČITAJTE I...

“Sevdalinka je, nesumnjivo, nastala pod utjecajem kur'anskih mekama, koje su na tlo Bosne i Hercegovine donijele Osmanlije. Ti su mekami u Bosni i Hercegovini doživjeli određene transformacije, pa ih vidimo suženijim i od turskih, a naročito od arapskih. Zato možemo i reći da danas postoji autentičan bosanski mekam na kojem se bazira kako sevdalinka, kao svjetovna forma, tako i islamska sakralna muzika, uključujući i ezan”

Hadž se ponekad poklapa s vrelim ljetnim mjesecima, što bi u budućnosti moglo biti opasno za hodočasnike koji većinu vremena na hodočašću provode napolju, navodi se u istraživanju objavljenom u Geophysical Review Lettersu.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!