Tinejdžer iz Sarajeva autor prve bh. igrice

Autor igrice od početka do kraja jeste Azer Bašić, tinejdžer iz Sarajeva. Ima 17 godina, za nekoliko će dana u treći razred matematičko-informatičkog smjera Četvrte gimnazije u Sarajevu. Azer je vrijedan momak, odličan u školi. Kada ima slobodnog vremena, ode i u Gacko, gdje njegova porodica ima farmu krava, da pomogne, radi razne projekte kako bi osigurao novac za izradu vlastite igrice. Nerijetko, kako kaže, ostaje budan cijelu noć kako bi riješio neki problem na svojoj igrici, ali to mu ne pada teško, radi ono što voli i odlučan je da uspije u tome

Početkom 2018. godine bit će objavljena vjerovatno prva bosanskohercegovačka igrica “Deep in the Forest”, odnosno prva igrica koja je u potpunosti urađena u BiH. Igrica će se moći kupiti preko web-platforme “Steam”. Nakon što je na stranici na Facebooku “Strayless Productions” objavljen trailer igrice, zainteresiralo nas je ko je autor igrice. Pomislili biste da je riječ o nekom studiju za proizvodnju igrica, no, nije tako. Autor igrice od početka do kraja jeste Azer Bašić, tinejdžer iz Sarajeva. Ima 17 godina, za nekoliko će dana u treći razred matematičko‑informatičkog smjera Četvrte gimnazije u Sarajevu. Azer je vrijedan momak, odličan u školi. Kada ima slobodnog vremena, ode i u Gacko, gdje njegova porodica ima farmu krava, da pomogne, radi razne projekte kako bi osigurao novac za izradu vlastite igrice. Nerijetko, kako kaže, ostaje budan cijelu noć kako bi riješio neki problem na svojoj igrici, ali to mu ne pada teško, radi ono što voli i odlučan je da uspije u tome.

“Igricu sam počeo raditi prije godinu i uradio sam sve game play mehanike koje će biti u igrici. Igrica je bazirana na sistemu craftinga, npr. igrač će moći praviti svoje objekte, oružje od resursa koji se nalaze u prirodi. U igrici je organizacija koja je poslala igrača poslala i bombu s njim. Igrač se treba s padobranom spustiti na zemlju. Međutim, tokom transporta ta je bomba uništena i mora drugu napraviti. To će ga zadržati par dana, npr., morat će skupljati resurse iz vode da napravi svoju laboratoriju kako bi napravio barut i druge stvari koje trebaju da se napravi finalna bomba. Kada pokupi tu finalnu bombu, mora uništiti generator koji je namijenjen da uništi čitavu zemlju. Međutim, zbog širine igrice, napravio sam da taj generator ipak uništi zemlju, a da igrom slučajnosti igrač preživi. To sam planirao da bude druga verzija igrice”, priča nam Azer.

PRIJATELJI TESTIRAJU IGRICU

Dakle, sve su game play mehanike završene, završen je i sistem neprijatelja, ostalo je još da se sve kockice kako treba poslože, da odredi kuda će se neprijatelj kretati i otprilike će za dva mjeseca igrica biti završena.

“Igrica je trebala izaći sad u junu na platformi ‘Steam’, ali, zbog nekih privatnih obaveza, pomjerio sam to za početak 2018. godine. Ići ćemo na objavu preko ‘Steam Publishera’, to ću uraditi preko jednog prijatelja iz Srbije, s njima ću sklopiti ugovor i oni će uraditi reklamu i sve što je potrebno, a moje je samo da završim igricu”, ističe Bašić.

Igrajući igrice, a kasnije i kreirajući ih, Azer je stekao dosta prijatelja u BiH, Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori i oni su spremni da mu pomognu. Upravo će ti prijatelji testirati Azerovu igricu kada bude završena, mada je oni već testiraju, jer kada uradi jedan dio igrice, pošalje im da ga oni testiraju.

“Svaki računar ima različitu grafiku i rezoluciju, onaj ko ima bolji računar ima i bolju grafiku, tako da se mora testirati kako se igrica ponaša, npr., na skupom računaru od 1.000 maraka i na računaru od 500 maraka, to se zove optimizacija igrice. Bitno je da se igrica optimizira na pravi način kako bi i onaj što ima lošiji računar mogao imati dobru grafiku, ali da i onaj koji ima dobar računar iskoristi sve mogućnosti grafike”, pojašnjava Azer.

Za nekoliko dana, kaže, u funkciji će biti web-stranica “Strayless Productions”, a pošto još nije punoljetan, sljedeće godine zvanično će registrirati produkciju kao firmu. U poslu kojim se bavi ističe da mu je najveća podrška porodica, ali i razrednica Amela. Azer je sretan što oko sebe ima ljude na koje se uvijek može osloniti.

U informatiku se zaljubio kada je dobio prvi računar 2010. godine, ali dok su sva djeca samo igrala igrice na računarima, Azera je zanimalo kako napraviti igricu.

CRTANI FILMOVI NISU USPJELI

“Prvo sam pokušao praviti crtane filmove, ali nije mi baš išlo jer nisam baš nešto dobar u crtanju. Tako sam počeo da modujem igrice i učim programske jezike. Počeo sam praviti neke manje igrice, npr. editiranje ‘Super Marija’, dok nisam otkrio platformu za dizajniranje videoigrica ‘Unity’. Ona je bila taman za moj računar pošto tad nisam imao neki baš jak računar. Na platformi ‘Unity’ napravio sam prvu igricu koja je bila namijenjena za djecu, da uče o predmetima biologija, historija i geografija. Pošto sam prvi razred srednje škole završio na Tursko-bosanskom koledžu, taj projekt bio je namijenjen za školsko takmičenje i osvojio sam treće mjesto u svojoj kategoriji. 2015. godine sam dobio novi računar i čuo sam za ‘Unreal Engine’, platformu za izradu igrica.

Na starom računaru nisam mogao pokrenuti ovaj program, ali dok sam koristio stari računar, učio sam o novom programu i tako sam počeo raditi ovu igricu. Bilo je dosta problema, pošto ja sve radim sam. Inače, trebaš imati čovjeka koji će praviti 3D modele, imati nekoga ko će raditi neku skriptu, ima dosta pozicija, ali ja to sve sam pokrijem i moram naći rješenje. Recimo, neki model, ako ne mogu sam napraviti, moram ga kupiti, onda moram na neki način prodati nešto svoje da bih kupio taj model koji mi treba. Povezao sam se s dosta ljudi u BiH koji su mi dosta pomogli. Prvu igricu koju sam napravio predstavio sam na festivalu ‘Nexus’ u Sarajevu. Ljudi koji vode taj festival također mi puno pomažu. Najbitnije je da imaš podršku jer bez toga ne možeš ništa uraditi”, priča Bašić.

Pomalo je tužna sudbina Azerove prve edukativne igrice za djecu. Naime, dok ju je dorađivao, pao mu je sistem, a nije imao nigdje sačuvanu rezervnu kopiju, čitav je projekt propao. Igrica je izbrisana.

No, njemu je sada glavni cilj završiti igricu “Deep in the Forest”.

“Svi kažu da treba početi od nečeg malog, ja sam uzeo baš veliki projekt da radim. Možda bi bilo bolje da sam počeo neke male igrice za telefone, za edukaciju djece… Ali, kada završim ovaj veliki projekt, to će biti i važan dio u mojoj biografiji. Možda se kasnije vratim da radim manje projekte za telefone, jer bolja je zarada na aplikacijama i igricama za telefone. Preko ‘Google Playa’ milioni ljudi mogu preuzeti igricu besplatno. Na ‘Google Playu’, kada neko skine igricu besplatno, autor ima prihod od ‘Googleovih’ reklama. Možda bi bilo bolje da sam krenuo s tim, skupio neki budžet za ovu veliku igricu, ali eto, krenuo sam malo drugačije”, kaže Azer.

Važan dio igrice jeste i scenarij, odnosno priča koju ona donosi i u koju se igrači užive. Azer kaže da voli filmove i serije koje imaju sličnu tematiku, a inspiracija mu je jednim dijelom i serija Strijela.

RAD ZA STRANCE

“Imao sam, recimo, želju da završim negdje u šumi i onda sam spojio tipično preživljavanje s akcijom i avanturom, tako je nastala priča. Napisao sam tri sveske priče. Kada mi je dosadno na času ili kući, uzmem da pišem priču. Bilo je dosta verzija. U prvoj, recimo, uopće nije trebao da bude taj generator koji će uništiti zemlju. Svaki dan mi dođe neka nova ideja, pa izbrišem jedno, dodam drugo”, priča Azer.

Kreatori igrica svaki mjesec imaju druženje u “Networksu” u Sarajevu, upoznaju se međusobno, razmjenjuju iskustva i ideje. Naravno, Azer je jedan od mnogih koji se ovim poslom bavi u BiH, ali je jedini koji se uhvatio ovako velikog projekta da samostalno napravi igricu. Uglavnom naši kreatori igrica rade modele ili neke druge elemente igrica za strance. To se dobro plaća, dok je razvoj vlastite igrice prilično skup.

Nažalost, Azer nije u mogućnosti angažirati ih da zajedničkim snagama naprave igricu jer ne može im platiti koliko oni mogu zaraditi radeći za strance. No, da bi i on mogao finansirati razvoj svoje igrice, često prihvati da odradi neki posao za strance. Nada se da će vratiti barem dio novca koji je uložio u razvoj igrice. Platforma “Steam”, kaže, dosta je velika i neke manje igrice od njegove dobro se prodaju, tako da očekuje da će ići i prodaja. No, jedno je sigurno, na ovome neće stati jer je ovo posao koji voli.

“Možda neću uspjeti s ovim, ali će mi pomoći da se zaposlim negdje, trenutno učim za level dizajn, to bih volio dobro znati, pa ako mi ne uspije ovo, da radim za neku drugu firmu, možda čak i vani. Volio bih da mi ovo uspije, ne vidim sebe ni u čemu drugom”, ističe Azer.

BiH, dakle, uskoro očekuje svoju prvu igricu. U Hrvatskoj i Srbiji već ih je dosta izdato do sada, ali ovo je tržište koje se kod nas tek razvija, malo je onih koji rade ovaj posao, tako da je i proizvod lakše prodati.

 

 

PROČITAJTE I...

Bilo je jasno kako je u pitanju pokušaj sklapanja nelegalnog sastava Vijeća koje bi onda izabralo dekana. Onda bi inspektor za visoko obrazovanje označio taj izbor nelegalnim, a u međuvremenu bi bilo izdiktirano novo rješenje. Sve u cilju, kako tvrde poznavatelji prilika na fakultetu, da Vojniković, koji sebe na nekim budućim izborima vidi kao SDP-ovog ministra obrazovanja, ostane jedna od najutjecajnijih osoba u ovoj instituciji.

“Danas je mnogo važnije sačuvati te stare običaje nego što je to bilo nekad u moje vrijeme. Uprkos slabom interesiranju, posebno kod mladih, ipak se nađe određen broj entuzijasta koji su voljni njegovati i promovirati te naše stare običaje. Vrlo je važno sačuvati svoju kulturu jer se po tome prepoznaje svaki narod”

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!