Ram Addanki, predsjednik Uprave “British American Tobacco Adria”: “Osjećam veliko poštovanje prema ‘Drini’”

“British Amerrican Tobacco” će od “CID Adriatic Investmenta”, ako to i regulatorna tijela odobre, uskoro preuzeti Fabriku duhana Sarajevo. U FDS-u će se nastaviti proizvodnja cigareta, ali koje će brendove BAT zadržati, a koje nove uvesti, znat ćemo kad se preuzimanje zaključi

“British American Tobacco” (BAT) i “CID Adriatic Investments GmbH” postigli su načelni sporazum o prodaji duhanskog dijela poslovanja Fabrike duhana Sarajevo (FDS), a konačni pravno obvezujući ugovor bit će potpisan uskoro. BAT će od FDS-a preuzeti sve njegove duhanske brendove i maloprodajno poslovanje (Tobacco Press). Također, BAT i FDS sklopit će ugovor o nastavku proizvodnje preuzetih brendova FDS-a u Sarajevu. Sporazum CID-a i BAT‑a bit će predložen na glasanje dioničarima FDS-a, te na odobrenje relevantnim regulatornim tijelima.

Ram Addanki, predsjednik Uprave BAT Adria, u čijem su sastavu Tvornica duhana Rovinj iz Hrvatske te maloprodajni lanac “iNovine”, porijeklom je iz Indije, a iz Hrvatske, koja mu je osmo međunarodno tržište na kojem radi za BAT, vodi poslove preuzimanja FDS-a. S njim smo razgovarali o FDS-u, budućnosti ove kompanije u kojoj je Vlada FBiH svoj udio od 39,9% dionica prodala ljetos CID-u za 42,7 miliona maraka.

STAV: Čini se da posao preuzimanja duhanskog dijela biznisa Fabrike duhana Sarajevo ide u pravom smjeru. Prema dosadašnjim analizama, u kakvom je stanju Fabrika duhana Sarajevo i kakva je pozicija njenih brendova na tržištu?

ADDANKI: Konkurencija je na bosanskohercegovačkom tržištu vrlo oštra, a brendovima FDS-a već se dugo smanjuju tržišni udjeli. Međutim, mi vjerujemo da s tradicijom lokalnih brendova u kombinaciji s našim međunarodnim iskustvom možemo ponovo ostvariti rast u zajedničkom poslovanju. S obzirom na to da ova transakcija tek treba dobiti potrebna odobrenja regulatornih tijela, moramo pričekati kako bismo mogli raditi na brendovima.

STAV: U dosadašnjim izjavama spominjali ste “Drinu” kao lokalni brend koji ima potencijal, šta je s ostalim brendovima FDS-a, kakva će biti njihova sudbina?

ADDANKI: Procijenit ćemo različite brendove u sljedećih nekoliko mjeseci i utvrditi kako se uklapaju u zajednički portfolio. Uvijek se trudimo u prvi plan naše strategije portfolija staviti želje potrošača.

STAV: Za očekivati je da će BAT u Sarajevu, barem za lokalno tržište, početi proizvoditi i neke druge svoje brendove, koje od njih možemo očekivati u pogonima FDS-a?

ADDANKI: Prerano je za procjene o tome koje ćemo brendove BAT-a početi proizvoditi u pogonima FDS-a. Potpisali smo sporazum o ugovornoj proizvodnji FDS-ovih brendova u fabrici, tako da ćemo s tim nastaviti. Što se tiče BAT-ovih brendova, treba još pričekati.

STAV: Kao što ste i sami primijetili, legalni duhanski biznis u Bosni i Hercegovini, zbog velikog udjela crnog tržišta i prevelikih opterećenja akcizama, u velikim je problemima. Kakav će biti odgovor BAT-a na ove izazove?

ADDANKI: Da, to je, po našem mišljenju, jedan od najvećih problema na ovom tržištu, a posljedica je prebrzog rasta akciza u odnosu i na inflaciju i na raspoloživi dohodak. Imamo plan aktivnosti kojima ćemo odgovoriti na sve navedene izazove i nadamo se da ćemo smanjiti ilegalnu prodaju u sljedećih nekoliko godina kako bi legalno poslovanje postalo održivo. Kao što sam već rekao, kad bi se legalno tržište smanjivalo za 12 posto svake godine, za nekih 7-8 godina ne bi uopće bilo legalnog poslovanja u Bosni i Hercegovini.

STAV: Uvijek kada se preuzimaju kompanije, postavlja se pitanje radnika, ima li, prema BAT-ovim analizama, u FDS-u viška radnika, ako ima, kako planirate riješiti taj problem?

ADDANKI: Kao što smo već rekli, ova transakcija odnosi se na brendove FDS-a i maloprodajno poslovanje, što znači da proizvodnja ostaje u domenu FDS-a. Ne možemo komentirati broj zaposlenih u fabrici jer je to u ovlasti Uprave FDS-a.

 STAV: Nakon preuzimanja FDS-a, kakva će biti pozicija BAT-a u odnosu na konkurente u cijeloj regiji?

ADDANKI: U Hrvatskoj smo ponovo tržišni lider. TDR jest bio tržišni lider, ali je iz godine u godinu gubio pozicije, a mi smo uspjeli ponovo potaknuti rast na ovom tržištu. U Bosni i Hercegovini ćemo, nakon što dobijemo odobrenja regulatornih tijela, također postati broj 1 u tržišnom udjelu, iako su ovdje snažni međunarodni igrači vrlo aktivni, a u Srbiji također odlično poslujemo i čvrsto držimo drugu poziciju na tržištu. Želimo se učvrstiti kao snažan međunarodni igrač koji zadovoljava želje potrošača.

STAV: Hoće li FDS nakon preuzimanja od BAT-a biti fokusiran samo na lokalno tržište kao što je to uglavnom bio slučaj do sada, ili će pokušati napraviti značajni iskorak na druga tržišta?

ADDANKI: Fokus će nam primarno biti na bosanskohercegovačkom tržištu, s obzirom na to da već imamo jake pozicije na ostalim tržištima.

STAV: Malo opuštenije pitanje za kraj, jeste li upoznati s legendarnim pričama o “Drini” tokom rada kada se ovaj brend proizvodio čak i u pakovanju od novinskog papira, faktura, papira za pakovanje sapuna, knjiga, svega što se moglo pronaći?

ADDANKI: Naravno, čuo sam mnoge legendarne priče o tom brendu, a imao sam priliku i vidjeti u FDS-u sačuvana pakovanja iz tog vremena. Osjećam veliko poštovanje prema tom brendu i onome što on predstavlja.

PROČITAJTE I...

Za manje od dvije godine TRZ Hadžići uspio je razviti dva nova proizvoda iako se nikada ranije nije bavio proizvodnjom oružja. RPG je već postao hit na tržištu, traže ga istok i zapad, pa čak i susjedne zemlje – Srbija i Hrvatska. Još dva nova proizvoda uskoro će kao prototip ugledati svjetlo dana: pametno odijelo i automatski bacač granata

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!