Ram Addanki, predsjednik Uprave “British American Tobacco Adria”: “Osjećam veliko poštovanje prema ‘Drini’”

“British Amerrican Tobacco” će od “CID Adriatic Investmenta”, ako to i regulatorna tijela odobre, uskoro preuzeti Fabriku duhana Sarajevo. U FDS-u će se nastaviti proizvodnja cigareta, ali koje će brendove BAT zadržati, a koje nove uvesti, znat ćemo kad se preuzimanje zaključi

“British American Tobacco” (BAT) i “CID Adriatic Investments GmbH” postigli su načelni sporazum o prodaji duhanskog dijela poslovanja Fabrike duhana Sarajevo (FDS), a konačni pravno obvezujući ugovor bit će potpisan uskoro. BAT će od FDS-a preuzeti sve njegove duhanske brendove i maloprodajno poslovanje (Tobacco Press). Također, BAT i FDS sklopit će ugovor o nastavku proizvodnje preuzetih brendova FDS-a u Sarajevu. Sporazum CID-a i BAT‑a bit će predložen na glasanje dioničarima FDS-a, te na odobrenje relevantnim regulatornim tijelima.

Ram Addanki, predsjednik Uprave BAT Adria, u čijem su sastavu Tvornica duhana Rovinj iz Hrvatske te maloprodajni lanac “iNovine”, porijeklom je iz Indije, a iz Hrvatske, koja mu je osmo međunarodno tržište na kojem radi za BAT, vodi poslove preuzimanja FDS-a. S njim smo razgovarali o FDS-u, budućnosti ove kompanije u kojoj je Vlada FBiH svoj udio od 39,9% dionica prodala ljetos CID-u za 42,7 miliona maraka.

STAV: Čini se da posao preuzimanja duhanskog dijela biznisa Fabrike duhana Sarajevo ide u pravom smjeru. Prema dosadašnjim analizama, u kakvom je stanju Fabrika duhana Sarajevo i kakva je pozicija njenih brendova na tržištu?

ADDANKI: Konkurencija je na bosanskohercegovačkom tržištu vrlo oštra, a brendovima FDS-a već se dugo smanjuju tržišni udjeli. Međutim, mi vjerujemo da s tradicijom lokalnih brendova u kombinaciji s našim međunarodnim iskustvom možemo ponovo ostvariti rast u zajedničkom poslovanju. S obzirom na to da ova transakcija tek treba dobiti potrebna odobrenja regulatornih tijela, moramo pričekati kako bismo mogli raditi na brendovima.

STAV: U dosadašnjim izjavama spominjali ste “Drinu” kao lokalni brend koji ima potencijal, šta je s ostalim brendovima FDS-a, kakva će biti njihova sudbina?

ADDANKI: Procijenit ćemo različite brendove u sljedećih nekoliko mjeseci i utvrditi kako se uklapaju u zajednički portfolio. Uvijek se trudimo u prvi plan naše strategije portfolija staviti želje potrošača.

STAV: Za očekivati je da će BAT u Sarajevu, barem za lokalno tržište, početi proizvoditi i neke druge svoje brendove, koje od njih možemo očekivati u pogonima FDS-a?

ADDANKI: Prerano je za procjene o tome koje ćemo brendove BAT-a početi proizvoditi u pogonima FDS-a. Potpisali smo sporazum o ugovornoj proizvodnji FDS-ovih brendova u fabrici, tako da ćemo s tim nastaviti. Što se tiče BAT-ovih brendova, treba još pričekati.

STAV: Kao što ste i sami primijetili, legalni duhanski biznis u Bosni i Hercegovini, zbog velikog udjela crnog tržišta i prevelikih opterećenja akcizama, u velikim je problemima. Kakav će biti odgovor BAT-a na ove izazove?

ADDANKI: Da, to je, po našem mišljenju, jedan od najvećih problema na ovom tržištu, a posljedica je prebrzog rasta akciza u odnosu i na inflaciju i na raspoloživi dohodak. Imamo plan aktivnosti kojima ćemo odgovoriti na sve navedene izazove i nadamo se da ćemo smanjiti ilegalnu prodaju u sljedećih nekoliko godina kako bi legalno poslovanje postalo održivo. Kao što sam već rekao, kad bi se legalno tržište smanjivalo za 12 posto svake godine, za nekih 7-8 godina ne bi uopće bilo legalnog poslovanja u Bosni i Hercegovini.

STAV: Uvijek kada se preuzimaju kompanije, postavlja se pitanje radnika, ima li, prema BAT-ovim analizama, u FDS-u viška radnika, ako ima, kako planirate riješiti taj problem?

ADDANKI: Kao što smo već rekli, ova transakcija odnosi se na brendove FDS-a i maloprodajno poslovanje, što znači da proizvodnja ostaje u domenu FDS-a. Ne možemo komentirati broj zaposlenih u fabrici jer je to u ovlasti Uprave FDS-a.

 STAV: Nakon preuzimanja FDS-a, kakva će biti pozicija BAT-a u odnosu na konkurente u cijeloj regiji?

ADDANKI: U Hrvatskoj smo ponovo tržišni lider. TDR jest bio tržišni lider, ali je iz godine u godinu gubio pozicije, a mi smo uspjeli ponovo potaknuti rast na ovom tržištu. U Bosni i Hercegovini ćemo, nakon što dobijemo odobrenja regulatornih tijela, također postati broj 1 u tržišnom udjelu, iako su ovdje snažni međunarodni igrači vrlo aktivni, a u Srbiji također odlično poslujemo i čvrsto držimo drugu poziciju na tržištu. Želimo se učvrstiti kao snažan međunarodni igrač koji zadovoljava želje potrošača.

STAV: Hoće li FDS nakon preuzimanja od BAT-a biti fokusiran samo na lokalno tržište kao što je to uglavnom bio slučaj do sada, ili će pokušati napraviti značajni iskorak na druga tržišta?

ADDANKI: Fokus će nam primarno biti na bosanskohercegovačkom tržištu, s obzirom na to da već imamo jake pozicije na ostalim tržištima.

STAV: Malo opuštenije pitanje za kraj, jeste li upoznati s legendarnim pričama o “Drini” tokom rada kada se ovaj brend proizvodio čak i u pakovanju od novinskog papira, faktura, papira za pakovanje sapuna, knjiga, svega što se moglo pronaći?

ADDANKI: Naravno, čuo sam mnoge legendarne priče o tom brendu, a imao sam priliku i vidjeti u FDS-u sačuvana pakovanja iz tog vremena. Osjećam veliko poštovanje prema tom brendu i onome što on predstavlja.

PROČITAJTE I...

Pojedinci u Krajini vole govoriti da nam je Sarajevo za sve krivo, a počesto zaboravljamo na vlastitu krivicu. A često je upravo do nas. Ako nam Sarajevo ponudi projekte, a naše se općine na njih ne prijave, onda ćemo imati manji priliv novca u Krajinu. Ima u našem kantonu općina koje se ne prijavljuju na projekte Vlade Federacije. Ima i nesnalaženja s novcem koji je Vlada Federacije osigurala za konkretne projekte. Primjer je bihaćki aerodrom, za koji smo pronašli značajna sredstva, ali gradska uprava nije bila u stanju da ih povuče i implementira na vrijeme

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!