POSTOJI LI NACIONALIZAM MEĐU BOŠNJACIMA: Doc. dr. Almir Bašović

Ova anketa predstavlja prvi sveobuhvatniji bošnjački odgovor na kontinuirane dnevnopolitičke teze o postojanju bošnjačkog nacionalizma, koji se pritom svrstava uz bok onog hrvatskog i srpskog. U anketi Stava naši su sagovornici iznijeli vlastito mišljenje o bošnjačkom nacionalizmu i njegovim manifestacijama, ili su u potpunosti opovrgavali njegovo postojanje kao dominantne društvene prakse među Bošnjacima, a ispostavilo se da je potonje većinski stav ispitanika. Doc. dr. Almir Bašović, književnik je i profesor književnosti na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu, a za Stav je rekao da se u jednom dijelu javnosti bošnjački nacionalizam napuhao se do gotovo grotesknih razmjera

 

Gdje god postoji nacija, postoji i nacionalizam. Neki autori čak tvrde da nacije ne stvaraju nacionalizam, već da nacionalizmi stvaraju nacije. Mislim da se bošnjački nacionalizam najčešće manifestira kroz naglašavanje onih razlika koje bi u političkoj organizaciji društva trebale funkcionirati kao “inkorporativne”, a nasuprot tendencijama koje “tijelo” društva i države žele raskomadati i podijeliti. Dakle, mislim da bošnjačkog nacionalizma ima, on se često pojavljuje zaogrnut u probosanski diskurs i o njemu se, naravno, treba argumentirano raspravljati. Međutim, u jednom dijelu javnosti bošnjački nacionalizam napuhao se do gotovo grotesknih razmjera. Možete biti optuženi da ste bošnjački nacionalist ne samo ukoliko nemate problem s tim što pripadate i bošnjačkoj kulturnoj tradiciji već vas se proglasi bošnjačkim nacionalistom ukoliko ne pristajete biti antinacionalista. Tako se, naprimjer, našim najvažnijim piscima prilijepi etiketa bošnjačkih nacionalista da ih se ne bi moralo čitati i da bi se izbjegla rasprava o književnim činjenicama. U svojoj studiji Antinacionalizam (Biblioteka XX vek, Beograd, 2005) Stef Jansen upozorava u kojoj mjeri se i antinacionalizam može zloupotrijebiti, jer se taj “identitarni samoproglas” može nositi kao značka na reveru prodajući sebe kao nešto što osporava sve identitete. Činjenica da kod nas antinacionalisti imaju gotovo sva svojstva koja Danilo Kiš pripisuje nacionalisti (ignorant, sklon komociji i angažmanu koji ne iziskuje puno truda, živi od poricanja, to je “individua bez obaveze”…) još jednom potvrđuje da nas ono protiv čega se borimo (ili “borimo”) počinje bitno određivati.

PROČITAJTE I...

Da li “vraćanje sarajevskog duha” znači da treba vratiti Park cara Dušana, Nemanjinu ulicu, Obalu vojvode Putnika, Ulicu Miloša Obilića? Treba li vratiti marksizam, a ukinuti vjeronauku u sarajevskim školama? Hoće li, kad budu vraćali prijeratni duh Sarajeva, iz njega istjerati one koji su u njemu potražili i pronašli spas od progona i poniženja, a vratiti one koji su ga gotovo četiri godine držali pod opsadom, bez struje, vode, grijanja..., one koji su ubijali i Sarajevo i njegove žitelje, jer su i oni činili duh prijeratnog Sarajeva

Svi simptomi političke ideologije Naše stranke prisutni su u ovom prilogu Glasa Amerike: insistiranje na nevažnosti ratnih biografija, nipodaštavanje ratnih zasluga, amnestiranje dezerterstva kao karakterne mane, lakonsko tretiranje straha građana od novih sukoba, želja da se skloni fokus s lekcija i pouka agresije i tako dalje. Kao potvrda ovakvom štihu priloga izneseno je još nesmislenih tvrdnji tipa da “oni političari koji često naglašavaju prošlost obično nemaju šta ponuditi građanima u sadašnjosti ili budućnosti”

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!

error: Sadržaj je zaštićen!