Orijentalist Gojko Berić

To čini i Berić slažući se sa šovinističkim stereotipom da je SDA stranka “tajkuna, sela i likova iz džemata”, što je samo politički korektan način da se kaže da je SDA navodno stranka ratnih profitera, seljaka i islamista.

O tome kakvu bi vrstu ideologije trebali baštiniti i kakvu bi vrstu politike trebali voditi Bošnjaci, najglasnije su sugestije redovno dolazile izvan samog bošnjačkog korpusa. Mnogi takvi “doktori” znali su, ničim izazvani, sami od sebe, ponuditi ne samo da dijagnosticiraju da je najveći problem Bošnjaka to što su suviše Bošnjaci, za razliku od toga šta su bili u zlatna vremena SFRJ, nego i da propisuju lijek protiv takvih “bošnjakitisa”.

Upravo se to dogodilo u prošlosedmičnom tekstu Gojka Berića Sunovrat ili novi početak, objavljenom u Oslobođenju. Berić povratak SDA svojim izvornim vrijednostima, na kojim je iznesena časna odbrana od agresije, a koje uključuju i vrijednosti islama i bošnjačkih tradicija, naziva radikalizacijom i okretanjem zlu.

Iako su upravo takve vrijednosti omogućile i multietničku Armiju RBiH i izostanak radikalizacije Bošnjaka, za koju je bilo itekakvog povoda, te vođenje rata po Ženevskim konvencijama, Berić period deideologizacije SDA ipak vidi kao nekakvu dobrodošlu demokratizaciju, uprkos tome što nema nikakve kauzalne veze između tih dvaju procesa.

Berić, naravno, svjesno zaobilazi činjenicu da su bilo kakvi centrifugalni procesi unutar SDA upravo posljedica pražnjenja SDA od ideološkog sadržaja, što je otvorilo put mnogim političkim karijeristima i oportunistima, koji nemaju nikakve suštinske veze s tradicijama ove stranke, da se šire i napreduju, čemu je, čini se, konačno došao kraj. Beriću je očito slaba SDA daleko draža od jake SDA, što se vidi i po tome kako on birače SDA stavlja nasuprot “manjine evropeiziranih građana”, te ih naziva “idealnim korisnicima floskula”.

Ovakav Berićev orijentalistički šovinizam u kojem glasačima SDA odriče evropejstvo i prosvjećenost nije ništa novo, to je opće mjesto ovdašnjih titoista i ljevičara koji sa snobovske visine nekadašnje crvene aristokratije i buržoazije glasače SDA redovno nazivaju primitivcima i seljacima.

To čini i Berić slažući se sa šovinističkim stereotipom da je SDA stranka “tajkuna, sela i likova iz džemata”, što je samo politički korektan način da se kaže da je SDA navodno stranka ratnih profitera, seljaka i islamista.

Ustvari, i kod Berića je najveća zamjerka ovoj stranci, kao i uvijek kada je riječ o sličnim napadima s jugoslavenske ljevice, samo njeno postojanje, tj. ono što Berić naziva “etničkim nacionalizmom”, pri čemu se misli na činjenicu da je SDA politička organizacija koja artikulira bošnjačke nacionalne interese i koja čini mogućim da su Bošnjaci, poslije stoljeća bivanja objektom politike, konačno postali politički subjekt.

To je taj najveći krimen SDA, zbog kojeg joj i Berić, ali i mnogi drugi, podmeću i brutalne laži tipa da je po diskriminaciji građana SDA jednaka srpskim i hrvatskim nacionalistima.

PROČITAJTE I...

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

KOMENTARI

  • irfan busuladzic 05.04.2018.

    Baš me interesira da li Gojko pije kafu sa N. Latićem

    Odgovori
    • len ben 06.04.2018.

      Pije i nesto zesce.

      Odgovori

Podržite nas na Facebooku!