Moje ime je Peugeot, Xavier Peugeot

“Istraživanja nam pokazuju da su ljudi i dalje vrlo strastveni prema automobilima, ali istovremeno vidimo i da očekuju nova rješenja za svoje potrebe i da imaju novi odnos prema automobilima. Danas su manje zainteresirani za to da posjeduju automobil, ali ga i dalje žele koristiti”

Xavier Peugeot (50) rodio se u obitelji koja se poduzetništvom počela baviti prije više od tristo godina. Njegovo prezime stoljeće i po sinonim je za automobilsku industriju. Ipak, vremena se mijenjaju. Obitelj Peugeot 2014. godine izgubila je većinski udio u dragulju njihova carstva, u Grupi PSA, koja se bavi proizvodnjom vozila pod brendovima Peugeot, Citroën i DS. Xavier Peugeot mlađi je brat Thierrya Peugeot, glave obitelji. Zaposlen je u tvrtki od 1993. godine. Nakon njenog restrukturiranja, postao je direktor proizvoda i planiranja Citroëna. Potez je bio logičan s obzirom na to da je upravo Xavier zaslužan za uspješno rebrendiranje Peugeota i inovativne proizvode crossovera 3008 i RCZ.

STAV: Čime se tačno bavite?

PEUGEOT: Odgovoran sam da Citroën nudi najbolje i najatraktivnije proizvode u skladu s očekivanjima kupaca o vrijednostima brenda. Odgovoran sam za razvoj proizvoda koji tek stižu na tržište. Planiram budućnost i sve što je povezano sa strategijom proizvoda.

STAV: Što možemo očekivati od Citroëna u budućnosti?

PEUGEOT: Uvodimo strategiju osam “silueta” (tipova karoserija), ali to neće biti siluete na koje ste navikli. Radikalno mijenjamo pristup proizvodima. Sljedeća generacija modela C4 i C5 bit će crossoveri pod snažnim utjecajem SUV-ova. Narednim C4 želimo izmijeniti imidž Citroëna. Želimo ostati masovni proizvođač automobila, a da bismo to ostvarili, moramo pokriti različite tržišne segmente. Primjerice, želimo biti prisutni u D segmentu, gdje prodajemo C5, ali želimo li direktnog nasljednika modela C5? Danas se sve vrti oko SUV-ova. Sljedeći model koji predstavljamo upravo je SUV. Naravno, neću vam otkriti koji je to model.

STAV: Traže li danas ljudi nove tipove vozila, poput Peugeota 2008?

PEUGEOT: Kupci diljem svijeta očekuju visoki nivo kvalitete i stila i zato im moramo ponuditi proizvode koji ispunjavaju ta očekivanja. Očekuju i elemente koji će im omogućiti da se razlikuju od susjeda. Zato Peugeot 308 ima snažan interijer s kompaktnim volanom, visoko postavljenim instrumentima i ekran osjetljiv na dodir, što je potpuno novi pristup. Ljudi očekuju i SUV-ove, zato imamo 3008 i 2008, koji je lansiran globalno, a slijede i novi SUV‑ovi o kojima zasad ne mogu govoriti.

STAV: Postoje li konkurenti ako danas svi sa svima surađuju?

PEUGEOT: Bliskom suradnjom režemo troškove i skraćujemo vrijeme za dosezanje željene kvalitete, što je pozitivna strategija za razvoj novih tehnologija, poput motora. Proizvođači automobila sve vrijeme međusobno razgovaraju, i to je dio normalnog života.

STAV: Monovolumeni su važan dio vaše game. Renault ih je uveo osamdesetih, a sada od njih odustaje. Razmišljate li i vi o tome?

PEUGEOT: Istraživanjem tržišta shvatili smo da ljudi diljem svijeta očekuju veći izbor modela. Očekuju automobil koji će im omogućiti više individualnosti i samopouzdanja. Očito su SUV i CUV bolje rješenje od MPV-a. Trend je već započeo. U svim dijelovima svijeta SUV-ovi se prodaju bolje od MPV-a, tako da i mi radimo na novim modelima kojima ćemo se priključiti tom trendu.

STAV: Je li istina da ljudi više ne vole automobile? Da im je više stalo do mobitela i tableta? Ako je to istina, što se može napraviti da automobili ponovno postanu cool?

PEUGEOT: Mislim da s time trebamo biti jako oprezni. S jedne strane, posebno u Zapadnoj Evropi, ekonomska kriza usporava prodaju, ljudi više nisu zainteresirani za kupovinu automobila. Pomislili smo da možda više ne vole automobile i napravili detaljno istraživanje koje nam je pokazalo da su u njih i dalje zaljubljeni. Još ih povezuju sa strašću, snovima, modernošću, ali vjerojatno danas moramo ponuditi automobil na drugačiji način. Ne smijemo miješati ekonomsku krizu, zbog koje je pala prodaja, i odnos ljudi prema automobilu koji je evoluirao u proteklih nekoliko godina. Opći stav o automobilu i dalje je pozitivan. Kao odgovor na te promjene, prije četiri godine predstavili smo novi slogan “Pokret & strast”, kojim definiramo Peugeot za suvremeno društvo. Vjerujemo da će mobilnost postati sve važnija, zato smo uveli nove električne bicikle i skutere. Nedavno smo uveli i program najma vozila nazvan “Mu by Peugeot”. Uslugu koja nudi novi način konzumacije vozila. “Mu by Peugeot” brzo postaje sve uspješniji. Pokret je ključ, ali dodajemo i emociju. Mi u PSA vjerujemo da će prijevozna sredstva na dva, tri i četiri točka morati nuditi emocionalnu dimenziju, jer to današnji kupci očekuju.

STAV: Kakvu budućnost predviđate carsharingu? Peugeot se započeo baviti carsharingom mnogo prije drugih proizvođača.

PEUGEOT: Istraživanja nam pokazuju da su ljudi i dalje vrlo strastveni prema automobilima, ali istovremeno vidimo i da očekuju nova rješenja za svoje potrebe i da imaju novi odnos prema automobilima. Danas su manje zainteresirani za to da posjeduju automobil, ali ga i dalje žele koristiti. Žele rješenja koja će im omogućiti da koriste automobil bez posjedovanja. “Mu by Peugeot” vrlo je inovativno rješenje koje nudi novi odnos. Uzmete 2008 za vikend jer idete u planinu s biciklima, dok preko tjedna trebate 107 jer raditi u centru grada. Takva ćemo rješenja viđati sve više u budućnosti.

STAV: Da li će carsharing smanjiti prodaju automobila i zaradu proizvođača?

PEUGEOT: Ne, mislim da će se samo promijeniti način poslovanja. Očekujemo prilagođavanje ponude zahtjevima tržišta, uz povećanje profitabilnosti.

 

PROČITAJTE I...

“Ne znam kako je u BiH, ali u Francuskoj i Velikoj Britaniji i dalje je velika potražnja za monovolumenima. Ljudi su se jednostavno navikli na njihovu praktičnost. Imate ogroman prtljažnik s velikim vratima, sedam sjedala ako želite. Smatram da moramo redefinirati monovolumen. Moram ga učiniti poželjnim i odmaknuti se od imidža da ih voze kućanice. Moramo vjerovati u ovaj proizvod jer od njega ne postoji ništa praktičnije”

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!