Mirza Hasanefendić među najtraženijim fotografima na zapadnoj obali SAD-a

“Produkt-fotografija izuzetno je zahtjevna i kompleksna iako možda tako ne djeluje iz prve. Najuspješniji komercijalni fotografi ljubomorno čuvaju svoje tajne, tako da je beskrajno interesantno pokušati sam doći do rješenja i krajnjeg rezultata. Planiram se u potpunosti posvetiti komercijalnoj i produkt-fotografiji i držati predavanja na konferencijama i kongresima”

Njegova priča počinje kao i mnoge druge – promašajem. Tokom studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, na drugoj godini, pao je na ispitu iz fotografije. Igrom slučaja, finalni rad završio mu je u smeću i to jutro profesoru nije imao ništa pokazati. Danas je, kaže, zahvalan na tome jer je to rezultiralo danima provedenim u tamnoj komori. Razvijao je nove fotografije s predivnog crno-bijelog filma “Ilford 400” zaljubivši se u cijeli put nastanka fotografije. Na idućem ispitnom roku predao je rad koji se pokazao najboljim u klasi. “U međuvremenu je, pojavom digitalne fotografije, premošten jaz između klasične umjetnosti i moje ljubavi prema tehnologiji i dizajnu. Nakon toga, znao sam da će fotografija biti ono sto će me definirati u budućnosti”, priča Hasanefendić, Sarajlija koji posljednje četiri godine sa svojom suprugom Lamijom živi u Los Angelesu, gdje rade u svom studiju fotografije baveći se komercijalnom fotografijom.

Nakon završetka Akademije likovnih umjetnosti i stjecanja diplome na katedri za grafički dizajn, za Mirzu je, kako kaže, sljedeći logičan korak bilo započinjanje karijere unutar marketinških agencija. Narednih desetak godina provodi radeći, između ostalog, za “McCann Erickson” i agenciju “Via Media” iz Sarajeva, stječući dragocjeno marketinško iskustvo uz klijente kakvi su mu bili Ujedinjene nacije i “Coca-Cola”.

“Ali, kao što sve ide dalje, tako sam i ja odlučio odmaknuti se od svijeta marketinga i svoju karijeru usmjeriti prema uzbudljivom svijetu komercijalne fotografije. I nisam požalio. Specijalizirao sam se za portrete i produkt-fotografiju, a u svoje slobodno vrijeme uživam snimajući prirodu i pejzaže, štampajući velike formate na papiru i platnu. A zaposlen sam i kao fotograf na medicinskom univerzitetu”, priča Hasanefendić za Stav.

Mirza dolazi iz umjetničke porodice. Njegov je otac poznati slikar Seid Hasanefendić, tako da je za njega odrastanje u okruženju boja i umjetnosti bilo sasvim normalno. Upravo zbog toga često dobije komentar da njegov rad “izgleda poput ulja na platnu”.

“Vjerujem da je sve to utjecaj mog oca i da sam od njega naslijedio ‘oko’ za opažanje boja i svijeta oko mene na poseban način”, kaže Mirza.

Više je puta nagrađivan za svoj rad, kako u grafičkom dizajnu, tako i u fotografiji. Sudjelovao je na više skupnih i samostalnih izložbi diljem svijetu.

Pojašnjava da inspiraciju nalazi u svakodnevici, u okruženju i u svojoj supruzi koju smatra najboljim prijateljem i motivacijom da napreduje svaki dan. “Potrebno se samo malo osvrnuti oko sebe. Motivaciju možete pronaći u lijepim prizorima, zanimljivim licima, interesantnim proizvodima. Uglavnom je riječ o igri svjetla i sjene, oblika i boje. Nešto primijetim i pomislim kako bih to mogao prikazati na novi i zanimljivi način. Kada posmatrate svijet oko sebe znatiželjnim pogledom, motivacija je stalno prisutna. Mogućnosti su zaista beskonačne”, pojašnjava Hasanefendić i dodaje da, za razliku od Balkana i Evrope, Amerika pruža veću priliku za uspjeh, iako bi on želio da je to obratno.

Razlog je vrlo jednostavan, ovo je zemlja vječnog optimizma, smatra Mirza. “Ne bih se složio sa stereotipima da se u Americi samo radi, da ljudi nemaju slobodnog vremena i slično. Amerika vas neprestano motivira. Ljudi su izuzetno opušteni, sve su ideje i inicijative nagrađene, svi su voljni isprobati nove stvari. Ljudi će vam pomoći ako mogu i nikada vam neće odmoći. U takvom je ambijentu izuzetno teško biti pesimističan i nemati volje da stalno probavate nove stvari i nadolazite na nove ideje”, rekao je Hasanefendić.

I nakon niza postignutih uspjeha, nada se da je ovo tek početak. Kaže da svaki dan nauči nešto novo i da nakon svakog snimanja ima nove ideje kako bi cijeli proces mogao usavršiti ili raditi na neki drugi način. “Volim snimati za sebe i eksperimentirati s novim tehnologijama i sitnim trikovima. Produkt-fotografija izuzetno je zahtjevna i kompleksna iako možda tako ne djeluje iz prve. Najuspješniji komercijalni fotografi ljubomorno čuvaju svoje tajne, tako da je beskrajno interesantno pokušati sam doći do rješenja i krajnjeg rezultata. Planiram se u potpunosti posvetiti komercijalnoj i produkt-fotografiji i držati predavanja na konferencijama i kongresima”, najavljuje svoje planove Hasanefendić.

Od trenutka kada su on i supruga osvojili zelenu kartu na zvaničnoj američkoj lutriji za useljenike prije četiri godine, sve je bilo izuzetno turbulentno, ali kaže da, na svu sreću, uživa u dinamičnom životu. “Selidba u Los Angeles bila je za nas veliki izazov. To mi je pomoglo da dobijem posao kao univerzitetski fotograf, da upoznajem nove kreativne ljude. Selidba iz Evrope u Los Angeles bila je vrhunac koncepta ‘izaći iz svoje komforne zone’”, kaže Mirza i dodaje da je u međuvremenu zavolio Los Angeles, koji ga je već mnogo čemu naučio.

PROČITAJTE I...

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!