Ko je dozvolio Hrvatskoj da gradi most

Na sastanku održanom 19. aprila 2016. godine u Ministarstvu prometa i komunikacija BiH nije bilo nikoga ko nije član HDZ-a BiH ili HDZ-a Hrvatske, tvrde naši sagovornici u Ministarstvu. S bosanskohercegovačke strane bili su Saša Dalipagić, Igor Pejić i još nekoliko zaposlenih u Ministarstvu, svi Hrvati (osim Saše Dalipagića, kojeg je za funkciju zamjenika ministra predložio HDZ, a koji se izjašnjava kao Ostali). Nijedan Srbin ili Bošnjak nije bio obaviješten o sastanku. Naš izvor tvrdi da je Hrvatskoj ova vrsta odobrenja trebala kako bi uvjerila Evropsku komisiju da joj dodijeli sredstva za izgradnju mosta

Evropska komisija pristala je sufinansirati izgradnju mosta kopno – Pelješac, mosta koji će, kako kažu u Vladi Hrvatske, biti ponos ove zemlje. Za ovaj projekt Evropska komisija izdvojila je 357 miliona eura, dok će Hrvatska izdvojiti dodatnih 73,2 miliona eura. Ne bude li žalbi na izbor izvođača radova, gradnja bi trebala početi najesen.

Međutim, Hrvatska nema dozvolu Bosne i Hercegovine da gradi ovaj most. Iako u Hrvatskoj tvrde da most nije na kopnenoj teritoriji Bosne i Hercegovine, pa da stoga dozvolu i ne trebaju, struka kaže drugačije: most će ograničiti pravo Bosne i Hercegovine na slobodnu komunikaciju. Naša država, kao pomorska zemlja, ima neograničeno pravo pristupa otvorenom moru. Izgradnjom mosta, prestala bi biti pomorska država.

Ali, ko je s bosanskohercegovačke strane dao dozvolu Hrvatskoj da gradi most? To se pitaju i u Parlamentarnoj skupštini BiH i traže od Ministarstva prometa i komunikacija BiH da dostavi sve relevantne informacije o tome. No, Ministarstvo uvijek i iznova dostavlja istu dokumentaciju, o onome što je rađeno prije deset godina.

SASTANAK S MINISTROM JUSKOM

Činjenica je da Ministarstvo ne može dati dozvolu Hrvatskoj za gradnju mosta, to mogu učiniti samo Vijeće ministara BiH i Predsjedništvo BiH. A kako ni jedni ni drugi dozvolu nisu dali, most se ne može graditi.

Hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sastao se prošle godine u Neumu s bosanskohercegovačkim ministrom komunikacija i prometa Ismirom Juskom, kojem je predočio svu dokumentaciju vezanu za Pelješki most. Ali, šta o tome zna Radončićev ministar?! To, kako on tvrdi, nije u njegovoj nadležnosti.

Naime, u odgovoru na zahtjev Komisije za saobraćaj i komunikacije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH u vezi s Pelješkim mostom, Jusko odgovara: “S obzirom na to da Pelješki most nije na teritoriji Bosne i Hercegovine, Ministarstvo nema direktne nadležnosti u vezi s realizacijom ovog projekta, niti je Ministarstvo potpisalo ikakav sporazum u vezi s građenjem mosta. U skladu s navedenim, Ministarstvo ne raspolaže s novim informacijama u vezi s građenjem Pelješkog mosta.”

U ovoj informaciji od 8. maja 2017. navedene su aktivnosti iz 2006. i 2007. godine, kada su stručne grupe iz Bosne i Hrvatske usaglasile tehničke kriterije za izgradnju mosta, odnosno visinu i širinu, kako bi brodovi mogli nesmetano ulaziti i izlaziti iz Neumskog zaljeva. Sve što usaglase stručne skupine podliježe verifikaciji Vijeća ministara.

IZVAN NADLEŽNOSTI

Ipak, u istoj ovoj informaciji, već nakon nekoliko pasusa, ministar Jusko proširio je svoje nadležnosti sve do Pelješkog mosta. “Na inicijativu Ministarstva transporta i komunikacija BiH, 19. aprila 2016. godine u Sarajevu održan je sastanak delegacija Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske. Sastanak je iniciran u cilju rješavanja svih eventualno otvorenih pitanja, te mogućnosti za unaprjeđenje dosadašnje suradnje na obostrano zadovoljstvo. Nakon konstruktivne rasprave, jednoglasno su usvojeni sljedeći zaključci: gradnja mosta ‘kopno –  Pelješac’ treba biti pitanje struke, a ne nikako politike; most ‘kopno – Pelješac’ gradit će se uz poštivanje svih propisanih tehničkih i međunarodnih standarda vezanih uz gradnju ovakvih infrastrukturnih objekata”, stoji u informaciji iz Ministarstva.

Nedavno su iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH za Radiosarajevo.ba potvrdili da je sve dogovoreno u vezi s tehničkim karakteristikama ovog mosta koje su bile sporne i na osnovu kojih bosanskohercegovačka strana nije dala saglasnost za njegovu izgradnju.

“Na sastanku stručnih grupa Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine o osiguranju neškodljivog prolaska ispod budućeg mosta kopno – Pelješac, održanog u Sarajevu 7. decembra 2016. godine, prihvaćen je prijedlog bh. stručne grupe o dimenzijama plovnog puta koji podrazumijeva širinu plovnog puta od 200 metara te visinu svijetlog otvora od 55 metara”, kazao je Igor Pejić, sekretar Ministarstva komunikacija i prometa BiH, te dodao kako će dokumentacija za verifikaciju uskoro otići u Vijeće ministara BiH.

Hrvatska je našla lahku metu, Ministarstvo prometa i komunikacija BiH i njihove zaključke smatra dozvolom za gradnju. Na spomenutom sastanku od 19. aprila 2016. godine u Ministarstvu prometa i komunikacija BiH nije bilo nikoga ko nije član HDZ-a BiH ili HDZ-a Hrvatske, tvrde naši sagovornici u Ministarstvu. S bosanskohercegovačke strane sastanku su prisustvovali Saša Dalipagić, Igor Pejić i još nekoliko zaposlenih u Ministarstvu, svi Hrvati (osim Saše Dalipagića, kojeg je za funkciju zamjenika ministra predložio HDZ, a koji se izjašnjava kao Ostali). Nijedan Srbin ili Bošnjak nije bio obaviješten o ovom sastanku. Naš izvor tvrdi da je Hrvatskoj ova vrsta odobrenja trebala kako bi uvjerila Evropsku komisiju da joj dodijeli sredstva za izgradnju mosta. Sve je to bio dogovor dvaju HDZ-ova.

Dakle, HDZ BiH na ovaj je način Hrvatskoj predao bosanskohercegovačko more, a u tome je, svjesno ili nesvjesno, učestvovao i SBB-ov ministar Jusko.

Prije bilo kakve verifikacije zaključaka Vijeće ministara BiH prvo treba tražiti od Hrvatske da se utvrdi granica na moru između dviju zemalja i da se omogući Bosni i Hercegovini slobodan izlaz na otvoreno more. No, to Hrvatskoj sigurno neće odgovarati jer time zamišljeni most pada u vodu.

 

Kako je građen Pelješki most

  1. Gradnja mosta prvi put predložena prije dvadeset godina

Dubrovačko-neretvanski župan Ivan Šprlje predložio je 1997. godine most kao rješenje kojim bi se spojio jug Hrvatske s ostatkom države. No, Šprljina zamisao ostala je tek na ideji, sve dok sljedeće godine Luka Bebić u Saboru nije iznio prijedlog o izgradnji Pelješkog mosta.

 

  1. Sanader je dva puta otvarao radove

U kampanji za parlamentarne izbore 2003. godine HDZ i Ivo Sanader obećali su izgradnju Pelješkog mosta. HDZ je osvojio vlast, Sanader je postao premijer, a 2005. godine otvorio je pripremne radove za gradnju. Najavio je kako će radovi početi 2006. godine, a most biti pušten u promet 2008. godine. Bilo je to predizborno obećanje. Radovi su mogli početi tek 2007. godine, kada je okončan javni natječaj za izvođače. Tada je pobijedio konzorcij “Viadukta”, “Konstruktora” i “Hidroelektre niskogradnje”. Vlada Hrvatske u budžetu nije osigurala novac za most, no Sanader je ponovno otvorio radove na Komarni. Ovaj je put rekao kako će most biti dovršen do 2012. godine. Sanader je zatim još jednom 2009. godine, pred drugi krug lokalnih izbora, obišao gradilište i izrazio zadovoljstvo radovima.

 

  1. Vlada Jadranke Kosor i novi rokovi

Nakon što je Sanader dao ostavku 2009. godine, a dužnost premijerke preuzela Jadranka Kosor, priča o mostu na neko je vrijeme pala u zaborav. Sve do kraja 2010. godine, kada je premijerka najavila da se od projekta Pelješkog mosta ne odustaje te da će biti dovršen do 2015. godine. U septembru 2011. godine, pred parlamentarne izbore, donosi se odluka da se most gradi. Kao novi rok određuje se 2017. godina.

 

  1. Milanovićeva Vlada raskinula je ugovor o gradnji…

Nakon parlamentarnih izbora 2011. godine premijer Zoran Milanović raskinuo je ugovor o gradnji mosta.

 

  1. …a onda su se pred izbore predomislili

Negdje pred kraj mandata, Vlada lijeve koalicije ipak je odlučila graditi most koji bi Hrvatsku spojio s njenim jugom. Godine 2015. predstavljena je Studija izvodljivosti prometnog povezivanja razdvojenog teritorija RH i most se pokazao najboljim rješenjem.

  1. Nova Vlada, novi rokovi

Prošle godine, kada je na vlasti bila koalicijska Vlada HDZ-a i Mosta, a premijer Tihomir Orešković, objavljen je natječaj za odabir izvođača radova na Pelješkom mostu i za izgradnju pristupnih cesta. Najavljene su i četiri faze projekta koje bi trebale obuhvatati razdoblje od 2016. do 2022. godine.

  1. Vlada RH najavila početak radova u jesen ove godine.
  2. Ko plaća…

Evropska komisija izdvojila je 357 miliona eura, dok će Hrvatska izdvojiti dodatnih 73,2 miliona eura. Javni je poziv za izvođača radova u toku.

  1. I Bosna i Hercegovina nešto se pita…

Hoće li Bosna i Hercegovina zaustaviti izgradnju Pelješkog mosta i tražiti slobodan pristup otvorenom moru i određivanje granice na moru? Čeka se potez Vijeća ministara BiH.

PROČITAJTE I...

Nekadašnji komandant 7. muslimanske brigade Šerif Patković danas je predsjedavajući Koordinacije boračke organizacije Armije RBiH, koja okuplja Savez dobitnika najvećih ratnih priznanja, Savez demobilisanih boraca u FBiH, organizaciju Porodica šehida i poginulih boraca i Savez ratnih vojnih invalida. Aktivan je u upravnim odborima fondacija za pravnu pomoć borcima Armije RBiH i za stambeno zbrinjavanje boračke populacije u FBiH. S komandantom smo razgovarali povodom oslobađajuće presude Naseru Oriću, ali i reakcije koju je uputio ispred koordinacije koju vodi na, za borce, neprihvatljivo imenovanje Svetlane Cenić na poziciju predsjednice Nadzornog odbora BH Telecoma

Kukavičijim jajima možemo nazvati stranke koje se nemilice legu (postavljene od ko zna koga) u bošnjačkom političkom gnijezdu i koje traže da ih hrani i tovi bošnjačka politička masa. Isti oni Bošnjaci koje toliko preziru da se ama baš nikada pozitivno ili zaštitnički ne oglašavaju u vezi bilo koje teme koja se tiče njihovih prava, sloboda i interesa, pogotovo kada su oni ugroženi ili pod napadom. S druge strane, stalnim kreštanjem, larmanjem i histeričnim bacakanjem u nevakat unose nevjerovatan štetočinski nered u to isto gnijezdo, te u suštini pokušavaju iz njega izgurati autohtonu i autentičnu bošnjačku političku praksu i misao

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!