fbpx

Hiljadu i jedan razlog za ljetovanje u Antaliji

Ekipa “Stava” prošle sedmice imala je priliku obići antalijsku rivijeru zahvaljujući Turističkoj agenciji “Fibula” iz Sarajeva, koja je uz podršku Ureda za kulturu i turizam Ambasade Republike Turske u BiH organizirala studijsko putovanje za 50 predstavnika medija iz naše zemlje. Ono što smo zatekli na ekskluzivnim ljetovalištima na Sredozemnom moru u Turskoj ne ukazuje ni na kakvu zabrinutost domaćina zbog sigurnosti

Piše: Enisa KEZO ALAGIĆ

Ljetovati na antalijskoj rivijeri ove godine ne samo da je sigurno već je i ljepše i bolje nego ikada do sada. Hotelsko osoblje nikad nije bilo ljubaznije, usluge kvalitetnije, a cijene nikada niže. Uprkos aktualiziranoj priči o sigurnosti, ljepote Sredozemnog mora i planine Taurus ispod koje se prostire nestvarno tirkiznoplavo i toplo more, kao i pješčane i šljunkovite plaže Beleka, Kemera, Side, Lare i Alanje natjerat će mnoge da ove godine polete ka Antaliji. A ondje vas čekaju hedonizam, gastronomski raj i još mnogo toga.

Antalija je poznata u svijetu po vrhunskim odmaralištima u kojima možete uživati u nezaboravnom odmoru s prijateljima ili s porodicom. Iako iz državnog vrha Turske stižu poruke da turistički sektor treba posmatrati odvojeno od politike, manjak od oko četiri miliona ruskih turista, koliko je godišnje ljetovalo na turskim obalama, najviše je pogodilo ugostitelje, hotelijere i trgovce. Ipak, oni ne vole i ne žele pričati o problemima. Vedri su i objašnjavaju da su već našli alternativna tržišta poput Irana, čiji bi turisti mogli zamijeniti Ruse. Kažu da je za njih musafir uvijek u pravu i trude se da im maksimalno ugode.

Svaki je hotel svijet za sebe

Za turiste iz Bosne i Hercegovine sezona u turskim ljetovalištima počela je krajem maja, kada je “Fibula” realizirala svoj prvi čarter‑let direktno iz Sarajeva za Antaliju. “Letimo svakog ponedjeljka i petka, a od 30. maja svaki je naš avion pun. Poslije Bajrama, zbog velikog interesiranja, uvest ćemo i treći let sedmično. Imamo ponudu za svačiji džep. Cijene aranžmana kreću se od 399 KM do 5.000 KM po osobi, zavisno od hotela i tipa usluge. Trenutno, prosječna cijena za četveročlanu porodicu u hotelu s pet zvjezdica za sedam dana iznosi 2.000 KM pa naviše. U to su uključene i aerodromske takse, transferi od aerodroma do hotela i nazad, avionski prevoz i smještaj na bazi all inclusivea”, kaže Mesud Trgo, menadžer operacija u Agenciji “Fibula”, u čijoj organizaciji svake godine oko pet hiljada Bosanaca i Hercegovaca ljetuje na antalijskoj rivijeri.

Ako platite odmor u jednom od hotela na bazi all inclusive ponude, uvjerili smo se da dodatno nećete morati potrošiti ni jednu konvertibilnu marku.

Trgo dodaje da je na snižavanje cijena najviše utjecala kriza u tursko-ruskim odnosima izazvana rušenjem ruskog aviona u novembru prošle godine. Kaže da se nakon nedavnog izvinjenja Turske Rusiji i ukidanja sankcija očekuje povratak ruskih turista. “Prema ovom što sada imamo, očekujemo povećan broj turista koji žele putovati u Antaliju na odmor”, kaže Trgo.

U hotelima se još može sresti pokoji Rus. Uglavnom u Tursku dolaze u privatnim aranžmanima jer je turističkim agencijama zabranjeno organizirati putovanja za Tursku. “Za Ruse, što se tiče ljetovanja, Turska nema alternativu”, kaže nam jedan gost iz Moskve, smješten u Hotelu “Utopia” u Alanji. Ovaj je hotel od onih koji pružaju ugođaj za parove, ali i za porodice s djecom u sklopu odvojenih vila. “Utopia” je impozantni ultra all inclusive hotel koji pruža nevjerovatan pogled na cijelu Alanju, kao i najljepši zalazak sunca u regiji. Udaljenost od plaže rješava se velikim liftom i prevozom svakih nekoliko minuta. Alanja je grad s oko 250.000 stanovnika. Pravi je smaragd za mlade ljude željne dobrog provoda i nezaboravnog ljetovanja. Hoteli u Alanji nalaze se na poznatoj Kleopatrinoj plaži, dugoj sedam kilometara i nazvanoj po egipatskoj kraljici. U Alanji se rado prepričava legenda da je Marko Antonije zbog Kleopatre dopremio iz Egipta sitni pijesak samo za ovu plažu.

Obala cijele regije prostire se na gotovo 650 kilometara. Dominiraju pješčane i šljunkovite plaže, a uz plaže luksuzni hoteli, tržni centri, restorani i, naravno, raspoloženi i zabavni Turci koji su gostima u svakom momentu na usluzi.

“Kao turistički radnik s 25 godina iskustva, nisam upoznao državu s takvom hotelskom ponudom i s takvim all inclusivom. Za cijenu koja se plati nigdje na svijetu ne može se dobiti više. Francuska, Španija i Hrvatska svake godine poskupe ponudu. Ove su godine posebno poskupjeli, vjerovatno se nadajući da će dio Rusa doći kod njih”, pojašnjava Trgo.

Jedan od gostiju Hotela “Side Star Elegance”, koji ima 550 soba, deset bazena, tri restorana i vlastitu plažu, bio je Andrija. Rekao nam je da sa suprugom Anom već 8 godina ljetuje u Sideu u regiji Antalije. Kažu da su prezadovoljni uslugom i da je Antalija cijenom i kvalitetom mnogo bolja u odnosu na Hrvatsku, njegovu zemlju porijekla. “Antalija je sigurna. Za to se ne brinemo. Hotel je pun Nijemaca, Holanđana i Poljaka”, uvjerava nas Andrija.

I zaista, zbog usluge, obilja hrane, raznih aktivnosti, animacija za djecu i odrasle, neće vam dosaditi da provedete sedam dana samo u jednom od ovih hotela i da ne izlazite iz njih.

Side je omiljeno mjesto za njemačke turiste. U ovom je dijelu Antalije mnogo Nijemaca kupilo stanove u kojima borave tokom zime.

Više od 300 sunčanih dana godišnje

Od ugostiteljskih radnika saznajemo da se svake godine otvori od 50 do 100 novih hotela, a većina ih se renovira svake dvije godine. Ekipa Stava imala je priliku posjetiti “The Land of Legends”. Riječ je o svojevrsnom zabavnom parku, sličnom Disneylandu. Ponudom ovog hotela u gostima žele “probuditi usnulog dječaka”.

“Mi imamo više od 800 hotela u antalijskoj regiji s kojima radimo. To su hoteli u nizu, jedan do drugog, na plažama u dužini od deset kilometara. Od 80 do 90 posto gostiju bira hotele s pet zvjezdica. Oko 60 posto gostiju, ako su bili prošle godine u Turskoj na ljetovanju, idu i ove ili pet godina zaredom”, priča Mesud Trgo iz “Fibule”.

Vehida Ćorića iz Travnika sreli smo u Kemeru, u hotelu s pet zvjezdica “Sherwood”. Usluga je ultra all inclusive. Vahid tvrdi da mu je ovo već dvadeset peti put kako ljetuje u Turskoj. Destinaciju za odmor ne planira mijenjati jer smatra da se nigdje na svijetu ne može tako povoljno dobiti usluga i kvaliteta kao u regiji Antalije.

Antalija je glavni i najveći grad ove turske rivijere i predstavlja biser Mediterana. S više od 300 sunčanih dana u godini jedno je od najposjećenijih mjesta u Turskoj. Bogata historija, moderna zdanja, bogat noćni provod i lijepa priroda čine Antaliju idealnom turističkom destinacijom. Od 379 plaža s plavom zastavom u Turskoj, njih 197 nalaze se na antalijskoj rivijeri. Ipak, ova je regija mnogo više od sunca, mora i plaža. Ovdje se može vidjeti vječna “plamteća stijena” na Olimpu, prisustvovati koncertu u 2.000 godina starom amfiteatru, igrati golf i uživati u impresivnim vodopadima. Grad se sastoji od dva centra: savremenog, koji ima atraktivne bulevare, brojne šoping‑centre, bogat noćni život, šetališta pod palmama, i starog centra Kaleiçi, koji je podignut oko stare luke, s uskim popločanim ulicama, starim drvenim kućama oivičenim gradskim zidinama. Ovdje možete vidjeti svjetski poznatu antalijsku munaru i kupiti jedinstvene rukotvorine u natkrivenom bazaru, naravno, uz cjenkanje.

Plaža Lara, duga 8 kilometara i s brojnim luksuznim hotelima, udaljena je svega 10 kilometara od aerodroma u Antaliji, a plaža Konyaalti oko 15 kilometara. Između ovih plaža visoka je litica s koje se spušta rijeka Duden i ulijeva u Sredozemno more praveći vodopad visok 15 metara.

Samra Mehmedović iz Ureda za kulturu i turizam Ambasade Republike Turske u BiH kaže nam da su podržali ovaj projekt kako bi što više građana BiH posjetilo Tursku. “Bosanci i Hercegovci trebaju upoznati ovu regiju jer nisu ni svjesni šta propuštaju. Ovim se projektom žele približiti sve mogućnosti koje nudi Turska. Zbog bogatog kulturološkog naslijeđa i turskog gostoprimstva, ovdje se svako može osjećati kao kod kuće, a upravo je to i cilj naše reklamne kampanje ‘Turkey Home of…’, koju smo pokrenuli prošle godine. Ministarstvo kulture i turizma Republike Turske želi u cijelom svijetu prikazati Tursku kao dom različitih motiva, naprimjer: ‘Turska – dom civilizacija'”, rekla je Mehmedović.

Tursku je prošle godine posjetilo 35 miliona turista i taj se broj konstantno povećava. Samo iz Bosne i Hercegovine bilo ih je 88.000. “S obzirom na situaciju koja se desila s Rusijom, osjeti se pad u ovom sektoru, ali trenutno se radi na normalizaciji tih odnosa. Ne trebaju se zanemariti i posjete iz mnogih drugih država, poput Njemačke, Italije, s područja Skandinavije. Fokus naše reklame na svim je državama svijeta”, pojašnjava Mehmedović.

 Adrenalinski šok od kojeg se gubi svijest

Na antalijskoj rivijeri Bosanci i Hercegovci najčešće biraju Kemer kao svoju destinaciju za odmor. “Ono što Kemeru daje posebni čar jesu okolne planine Taurus, koje su pune četinara, a na njima se nalazi najveći vrh Tahtali od 2.365 m. Klima je veoma povoljna i, u odnosu na druge dijelove antalijske regije, temperatura je za nekoliko stepeni niža. Kvalitetu svih hotela s kojima radimo veoma je dobar. Dobije se puno više od onoga što ljudi mogu očekivati za svoj novac”, kaže Enver, vodič Turističke agencije “Fibula”, koji se od 1993. godine bavi ovim poslom.

Agencija “Fibula”, osim hotelskih smještaja i odmora na moru, nudi mogućnost obilaska brojnih znamenitosti i ostataka civilizacija iz perioda stare Grčke i Rima.

“Imamo veliki izbor izleta, šoping‑tura. Tu su kožarski i zlatarski centri i staro jezgro Antalije, krstarenje luksuznom jahtom, posjeta vodopadu Karpuz Kaldırıan, kupanje u jednom od najčistijih predjela Sredozemnog mora. U ponudi su pjena‑partiji, aqua‑park s raznim toboganima, šou s delfinima, posjeta akvariju s najvećim tunelom u svijetu, plesna predstava Anadolijske vatre, posjeta hamamu, žičara, ronjenje u Kemeru uz pratnju instruktora, krstarenje piratskom brodicom na moru. Od historijskih izleta, izdvojio bih Pamukkale i posjetu ostacima drevnog grada Hierapolisa, Demre, avionom i autobusom odlazak do Cappadocije, mjesto koje je nastalo nakon erupcije triju vulkana, avionom u Istanbul, Efes i Jerusalem”, navodi Enver. Cijene izleta kreću se od 10 eura za šoping‑turu do 300 eura za odlazak do Jerusalema.

Novinarska ekspedicija iz BiH imala je vremena posjetiti tek nekoliko njih: Anadolijske vatre, plesni spektakl s više od stotinu plesača na otvorenom u areni “Gloria Aspendos”, putovanje žičarom na vrh Tahtali planine Taurus na 2.365 metara nadmorske visine. Nakon penjanja, koje traje tačno 12 minuta, na vrhu vas dočeka zadivljujući pogled na more i vrhove planina. Penjanje na vrh Tahtali adrenalinski je užitak pa se ne preporučuje onima koji se boje visine. U razgovoru s Turkinjom Razije koja upravlja žičarom saznajemo da ljudi od straha počnu grliti štange, neki legnu po podu, a neki izgube svijest. Pojedini opet pješke silaze po 6 do 7 sati nazad. Temperatura je na vrhu za 20 stepeni niža nego u Kemeru.

Enver preporučuje da je najbolji način doći na ljetovanje u aranžmanu agencije, i to direktno za Antaliju letom koji traje dva sata iz Sarajeva: “Ako idete samostalno, zbog presjedanja gubite puno u dolasku i odlasku. Ovdje su cijene koje se daju agencijama minimalno 50 posto niže nego da samostalno uzimate hotele.”

PROČITAJTE I...

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI