Filmovi koje ćemo gledati u 2018. godini

Kraj stare i početak nove godine period je sabiranja utisaka i pravljenja predviđanja. Nakon što su kritičari i publika rekli svoje u 2017, ostalo je još da se utvrdi šta nas to očekuje 2018. godine i da se predstave željno iščekujuća ostvarenja.

Kraj stare i početak nove godine period je sabiranja utisaka i pravljenja predviđanja. Nakon što su kritičari i publika rekli svoje u 2017, ostalo je još da se utvrdi šta nas to očekuje 2018. godine i da se predstave željno iščekujuća ostvarenja. Za razliku od većine časopisa i portala koji u obzir uzimaju samo Hollywood i Sjedinjene Američke Države, zanemarujući veliki broj iznimno zanimljivih i umjetničkih vrijednih filmova iz Evrope i ostatka svijeta, u ovom tekstu bit će podjednako zastupljena i autorska ostvarenja i populistički naslovi. Ako je suditi prema dosadašnjim najavama i predviđanjima, ljubitelji kvalitetnih filmova mogu mnogo toga zanimljivog očekivati, a ovaj tekst pomoći će im da između desetina hiljada naslova odaberu nekoliko najiščekivanijih.

“NOVINE” (“The Post”)

Režiser: Steven Spielberg

Žanr: biografija / drama / historijski

Uloge: Meryl Streep, Tom Hanks…

Iako je predstavljen ograničeno distribuiran (radi nominacija za Oskara) krajem ove godine, njegovo prikazivanje u Bosni i Hercegovini, ali i u ostatku svijeta, formalno počinje u januaru. Riječ je o novom ostvarenju Stevena Spielberga Novine (The Post), u kojem prvi put zajedno igraju, za mnoge dvoje najvažnijih i najpopularnijih glumaca svih vremena, Meryl Streep i Tom Hanks, što već predstavlja dovoljan razlog za svrstavanje ovog naslova među najiščekivanije u 2018. godini. Steven Spielberg jedan je od onih režisera koji je tokom cijele karijere vješto plesao između autorskog i komercijalnog filma te, često ispreplićući ova dva režiserska pristupa, stvarao neka od najvažnijih ostvarenja u historiji kinematografije.

Od autentičnih dječijih avanturističkih naslova, preko ratnih i historijskih drama, do apsolutnog sjedinjenja tehnologije s filmskim jezikom u žanru naučne fantastike, Spielberg je uvijek tragao za ljudskošću i svjedočio pobjedi dobrog nad zlim. Negdje između svega snimao je i političke trilere u fokusu čijih narativa su bili presudni događaji iz američke i svjetske historije. Među njima je i ostvarenje Novine, koje problematizira aferu “Pentagon Papers” s presudnom ulogom novina Washington Post. Radnja filma smještena je u 1971. godinu, kada su novinari Washington Posta objavili tajne pentagonske dokumente i čitavom svijetu razotkrili istinu o Vijetnamskom ratu. Dvostrukom oskarovcu Tomu Hanksu pripala je uloga urednika The Washington Posta Bena Bradleeja, dok je trostruka oskarovka Meryl Streep utjelovila lik glavne izdavačice najvažnijih američkih dnevnih novina Kay Graham. Kao i većina Spielbergovih filmova, i ostvarenje Novine donosi borbu pojedinca protiv sistema, nepravde i historijskih okolnosti.

“KUĆA KOJU JE SAGRADIO JACK” (“The House That Jack Built”)

Režiser: Lars Von Trier

Žanr: drama / horor / triler

Uloge: Riley Keough, Uma Thurman, Matt Dillon…

Pet godina poslije seksualnog filmskog epa Nimfomanka (Nymphomaniac) i sedam nakon nacističkog skandala na Filmskom festivalu u Cannesu, zbog kojeg je proglašen za nepoželjnu osobu (persona non grata), jedan od trenutno najvažnijih filmskih režisera Lars Von Trier naredno se proljeće najvjerovatnije vraća u grad na Azurnoj obali. Ovaj kontroverzni Danac, poznat kao iznimno radikalan, eksplicitan, direktan i provokativan režiser, koji konstantno pomiče granice filmskog jezika, privodi kraju postprodukciju svog novog filma Kuća koju je sagradio Jack (The House That Jack Built).

Prvobitno zamišljeno kao TV serijal, ovo ostvarenje pripovijeda priču o natprosječno inteligentnom serijskom ubici Jacku (Matt Dillon) i zločinima koje je počinio tokom sedamdesetih godina u Americi, predstavljenim iz njegove perspektive. Kada se govori o velikim režiserima koji su tokom cjelokupne karijere mijenjali svoj filmski izražaj i kada jačina te promjene upravo određuje njihovo autorstvo, onda je neophodno spomenuti Larsa Von Triera, u čijim se ostvarenjima ogledaju utjecaji drugih autora, filmova koji, sada skupljeni ispred “njegove” kamere, prave novi korak u svjetskoj kinematografiji. Ako je djelovanje njegove prve filmske trilogije (Evropska trilogija) usmjereno na um, druge (Zlatno srce trilogija) na srce, a treće (Američka trilogija) na oboje, prema svemu sudeći, ostvarenje Kuća koju je sagradio Jack “ciljat” će na stomak.

“STABLO DIVLJE KRUŠKE” (“Ahlat Ağacı”)

Režiser: Nuri Bilge Ceylan

Žanr: drama

Uloge: Hazar Ergüçlü, Murat Cemcir, Ercüment Balakoglu

Od svog prvog kratkog igranog filma Čahura, Nuri Bilge Ceylan, kao najvažniji predvodnik “Novog turskog filma”, pokušavao je “uhvatiti” život u njegovom istinskom obliku, bez improviziranih zapleta i naglih raspleta. Vrhunac svog filmskog stvaralaštva ovaj režiser dosegnuo je ostvarenjem Zimski san (2014), koje je osvojilo Zlatnu palmu na 67. Međunarodnom filmskom festivalu u Cannesu, a kojeg krasi slobodan narativ, posveta Čehovu i njegovim otuđenim likovima, naglašena teatarska režija u interijeru, sukobljeni dijalog, bajkoviti kadrovi ljepote prirode.

Na tragu ovih izražajnih sredstava, Ceylan trenutno privodi kraju rad na svom osmom ostvarenju radnog naslova Stablo divlje kruške (Ahlat Ağacı), čija se premijera očekuje u Cannesu 2018. godine. Glavni protagonista filma frustrirani je pisac Sinan (Hazar Ergüçlü) koji se vraća u rodno selo kako bi skupio novac za objavu svog romana. Ondje se suočava s dugovima naslijeđenim od preminulog oca. U ostvarenju Stablo divlje kruške, kao bosanskohercegovačkoj manjinskoj koprodukciji, kojem je od Fondacije za kinematografiju BiH dodijeljeno 80.000 KM, Ceylan se vraća svom autorskom tematskom trojstvu: porodica – umjetnost – priroda.

“ČOVJEK KOJI JE UBIO DON KIHOTA” (“The Man Who Killed Don Quixote”)

Režiser: Terry Gilliam

Žanr: fantastika / avantura / komedija

Uloge: Jonathan Pryce, Adam Driver, Olga Kurylenko, Stellan Skarsgård

Nakon punih sedamnaest godina pretprodukcije, montipajtonovac i jedan od najvažnijih filmskih režisera fantastike i avanturistike Terry Gilliam konačno je završio snimanje svog životnog projekta, filma o Donu Kihotu, naslova Čovjek koji je ubio Don Kihota (The Man Who Killed Don Quixote). Režiser koji iza sebe ima filmove Monty Python i Sveti Gral, Brazil, Kralj ribara, Strah i prezir u Las Vegasu i Dvanaest majmuna uspio je završiti jedan od najkompliciranijih filmskih projekata svih vremena, čija se kompletna glumačka postava mijenjala čak tri puta, a snimanje obustavljano još barem toliko puta. Ipak, na koncu se čini da će svjetska kinematografija u 2018. godini dobiti još jedno iznimno vrijedno filmsko ostvarenje, djelomično zasnovano na jednom od najvažnijih i najoriginalnijih romana svih vremena. Radnja ove fantastične avanture s komičnim elementima smještena je u moderno doba i prati zamišljenog starca uvjerenog da je Don Kihot (Jonathan Pryce) te njegovog imaginarnog slugu Sanča Panzu, režisera Tobyja, koji u malom španskom selu odluči snimiti film o najpoznatijem fiktivnom sanjaru.

“MAMA MIA! IDEMO PONOVO” (“Mamma Mia! Here We Go Again”)

Režiser: Ol Parker

Žanr: mjuzikl / komedija / romansa

Uloge: Lily James, Meryl Streep, Amanda Seyfried, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgård, Cher…

Kada su u pitanju ljetni filmski hitovi, onda u 2018. godini neće biti dileme, barem za većinsku tinejdžersku gledalačku publiku, jer svi s nestrpljenjem očekuju nastavak najgledanijeg mjuzikla svih vremena Mamma Mia! (2008), koji je širom svijeta zaradio više od 600 miliona dolara. Naslov nastavka glasi Mamma Mia! Idemo ponovo (Mamma Mia! Here We Go Again), a režiju i scenarij ovaj put potpisuje Ol Parker, kojem je ovo tek treće režisersko ostvarenje. Jednako kao i original, u duhu ABBA-inih hitova, i nastavak je zasnovan na ljubavnim i romantičnim vezama te na krajnje specifičnom i prisnom odnosu majke Donne (Meryl Streep) i kćerke Sophie (Amanda Seyfried).

Dok u prvom filmu Sophie traga za biološkim ocem koji će je odvesti do oltara, u ovom drugom režiser uz pomoć dviju paralelnih narativnih niti spaja prošlost i sadašnjost prikazujući Donninu mladost i Sophiejino rađanje. Film Mamma Mia! Idemo ponovo sniman je na hrvatskom otoku Vis, što ponovno garantira mnoštvo očaravajućih snimaka mora, plaža i autentičnih kamenih građevina. Iako su glumačku ekipu “pojačali” Lily James kao mlada Donna, Andy Garcia te Cher, nesumnjivo je da će ponovno glavna uloga pripasti besmrtnim ABBA-inim hitovima i muzičkoj podlozi koju potpisuju Benny Andersson i Björn Ulvaeus.

“DEADPOOL 2”

Režiser: David Leitch

Žanr: akcija / avantura / SF / komedija

Uloge: Morena Baccarin, Ryan Reynolds, Josh Brolin…

Iako je ostvarenje Deadpool iz 2016. godine imalo nekolicinu, prije svega, dramaturških nedostataka, reakcija publike apsolutno je na njegovoj strani te se s nestrpljenjem očekuju nove dogodovštine ovog superjunaka. Nastao prema Marvelovom antijunaku Wadeu Wilsonu, bivšem specijalcu koji se zbog bolesti podvrgne tajnom eksperimentalnom programu liječenja, Deadpool režisera Tima Millera, s Ryanom Reynoldsom u naslovnoj ulozi, nudi apsolutno drugačiju verziju superjunaštva prilagođenu 21. stoljeću. Nakon što se svojevrsni naučni eksperiment otme kontroli, Wade postane biće s nadljuskom snagom i savršenim poznavanjem borilačkih vještina, dok mu ovozemaljski psihički problemi i mračni, krajnje nekorektni smisao za humor sa širokim repertoarom psovki ostanu netaknuti. “Century Fox” najavio je nastavak kao još krvavije i duhovitije filmsko putovanje s novim Marvelovim likovima (Josha Brolin kao Cable te Zazie Beetz u kostimu superjunakinje Domine) u kojem se Deadpool bori s nindžama, metalnim ljudima, ali i pokušava otkriti važnost porodice i prijateljstva te traga za kreativnim rješenjima koja će poboljšati njegov seksualni život.

“IRAC” (“The Irishman”)

Režiser: Martin Scorsese

Žanr: drama / kriminalistički

Uloge: Al Pacino, Robert De Niro, Joe Pesci, Harvey Keitel…

Legendarni režiser Martin Scorsese trenutno snima svoje novo ostvarenje Irac (The Irishman) vraćajući se mafijaškom filmu koji ga je i proslavio. U podzemlje mafije Scorsese ulazi na velika vrata, s glumačkim velikanima kriminalističkog žanra i vječitim saradnicima, Robertom De Nirom, Harveyem Keitelom i Joeom Pescijem, dok jednu od glavnih uloga igra gangsterski “kum” lično, niko drugo nego Al Pacino. Irac je zasnovan na knjizi I Heard You Paint Houses, u kojoj je priča o nestanku sindikalnog vođe Jimmyja Hoffe (Al Pacino) predstavljena iz perspektive njegovog navodnog ubice, “Irca” Franka Sheerana (Robert De Niro).

Film će u potpunosti producirati “Netflix”, a posebnu pažnju privlači i najavljena upotreba CGI animacija, uz pomoć koje će ovi glumci biti pomlađeni za uloge u različitim životnim periodima. Kao autor kultnih ostvarenja, kao što su Ulice zla, TaksistRazjareni bik, Dobri momci, Martin Scorsese, popularni Mesar (nadimak dobio prema radikalnim montažnim rezovima tokom studija), s vremenom je izgradio jedan od najprepoznatljivijih režiserskih stilova, sačinjen od vječne potrage za identitetom američkih Italijana, urbanog kolaža mafije, katoličkog koncepta iskupljenja, eksplicitnog prikaza nasilja te posvete rodnom New Yorku. Očekuje se da će Irac biti spreman za premijeru do kraja 2018. godine i da će vjerovatno postati prvo ostvarenje jedne internetske TV mreže nominirano za Oskara.

“OTAC”

Režiser: Srdan Golubović

Žanr: drama

Uloge: …

Kada je u pitanju kinematografija zemalja koje su nekada činile Jugoslaviju, 2018. godina ne djeluje nimalo obećavajuće. Vrlo je vjerovatno da naredne godine Bosna i Hercegovina neće predstaviti niti jedan završen dugometražni igrani film, što se dešava već deveti put od 1995. godine. S druge strane, iako se predviđa da će regionalne kinematografije ispuniti kvotu snimljenih filmova na godišnjem nivou (od pet do deset filmova po državi), veliki uspjesi se ne očekuju. Ipak, dok se u Hrvatskoj željno iščekuje premijera ostvarenja o Anti Gotovini u režiji Antuna Vrdoljaka, srbijanska kinematografija sve nade polaže u novi film Srdana Golubovića, radnog naslova Otac, koji je podržala i Fondacija za kinematografiju BiH. Nakon uspješnica Apsolutnih sto, Klopka i Krugovi, ovaj trenutno najperspektivniji filmski režiser u Srbiji u 2018. godini planira predstaviti svoje novo ostvarenje, također zasnovano na istinitom događaju, čiji je glavni protagonist čovjek koji ostane bez posla i kojem

PROČITAJTE I...

: “Milman Parry pokazao je jednostavnom usporedbom da Homer nije bio pisac i autor Ilijade i Odiseje kao što je Shakespeare bio pisac Hamleta, da takvog Homera imamo danas u 20. stoljeću u ličnosti Avde Međedovića, koji je kao pravi narodni genij također bio u stanju ispjevati ep. Parry je dokazao da moderna evropska civilizacija ne počiva tek na pismu i nauci, već i na usmenosti i usmenoj tradiciji, bez čijeg uobzirenja nema pravilnog razumijevanja sebe i svoje prošlosti, na način kao što ni pojedinac ne može ući u svijet odraslih dok ne osvijesti sebe i svoju poziciju u svijetu koji ga okružuje. Kompletan Parryjev rad i doprinos bi se, u izvjesnom smislu, mogao nazvati zavjereničkim jer potkopava same temelje evropskog mita o evropskom progresu, zbog čega je imao brojne oponente”

Takva je zemlja, takvi su ljudi, takav je životni ambijent. I, hvala Bogu, postoje nadareni pisci, slikari, muzičari i drugi koji, svako na svoj način, progovaraju. Bosna i da nestane s lica zemlje, da izgori sve što na njoj stoji, na osnovu umjetnine stvarane o njoj mogla bi se čak i u nekoj pustinji izgraditi ista takva zemlja. U ovom romanu također govorim o Bosni, o Sarajevu, zapravo govorim o postratnim traumama u Bosni i njenim osobenostima

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!