Brendovi koji su vratili povjerenje u bh. prehrambenu industriju

Zajedničko svim AS-ovim akvizicijama jeste kupovina i pomaganje posrnulim preduzećima da opstanu, sačuvaju radna mjesta i krenu putem razvoja. Kupuju domaće brendove jer je samo s brendovima moguće pobijediti na tržištu. “AS Group” danas prometuje više od 300 miliona KM u trima divizijama – trgovina, proizvodnja hrane i tekstilna industrija

 

Prije desetak godina situacija na domaćem tržištu hrane činila se gotovo beznadežnom. Domaća proizvodnja skoro da je bila na koljenima. Sada već možemo govoriti o preokretu u kojem brendovi, kao što su “Zlatna džezva”, “AS”, “Master”, “Kent”, “Oaza”, “Bosanski lokum”, “Zlatni puder”, jufke firme “Sprind”, sokovi “Swity” i “Tops” krče put do domaćih, ali sve više i stranih polica trgovačkih lanaca. Svima je njima zajedničko da su u vlasništvu “AS Group”.

Mnogi ne znaju da je sadašnji uspjeh, koji je dobrim dijelom potaknut razvojem “AS Group”, krenuo iz Vukova, malog naselja smještenog na sredini puta između Tešnja i Jelaha. Ondje je 1988. godine pokrenuta samostalna trgovačka radnja “AS”. Radnja je zatvorena početkom agresije na Bosnu i Hercegovinu, da bi po završetku rata početni biznis prerastao u privatno preduzeće “AS” d.o.o. s tadašnja tri zaposlena. Danas grupacija ima oko 4.500 radnika.

U Jelahu je 2006. godine izgrađena potpuno nova tvornica keksa u koju je investirano oko pet miliona KM. Ta tvornica danas zapošljava dvjestotinjak radnika. Godine 2007. uslijedilo je daljnje širenje kapaciteta i akvizicija turske tvornice keksa kompanije “Kent Elit”, čiji su pogoni u Visokom. Bila je to prva akvizicija u kojoj je jedan domaći proizvođač kupio stranog. Danas “Kent” posluje kao samostalni proizvodni pogon u okviru “AS” d.o.o., a zapošljava stotinjak radnika. “AS” d.o.o. ima ukupno oko 470 radnika u proizvodnji Jelah, proizvodnji Visoko, službi prodaje, distribucije i upravi.

“AS” danas proizvodi “petit-keks”, štrudle, sendvič-keks, medeno srce, slani program, posjeduje pakeraj praškastih i zrnastih proizvoda, tu je i proizvodnja i pakiranje kocke te prženje i pakiranje kahve. Brendovi su “Master”, “Kent” i “Imperijal”.

Nakon “Kenta”, uslijedile su akvizicije “Vispaka”, grupacije “Klas” s kompanijama “Klas” d.d. Sarajevo, “Sprind” d.d. Sarajevo, te Mlin i pekara “Ljubače”, vode “Oaza”, da bi ove godine, formiranjem kompanije “AC Food”, počela kupovina pogona “Agrokomerca” u Velikoj Kladuši. Zajedničko svemu tome jeste kupovina i pomaganje posrnulim preduzećima da opstanu, sačuvaju radna mjesta i krenu putem razvoja. Kupuju se domaći brendovi jer je samo s brendovima moguće pobijediti na tržištu. “AS Group” danas prometuje više od 300 miliona KM u trima divizijama – trgovina, proizvodnja hrane i tekstilna industrija. Pitali smo predsjednika Uprave “AS Holdinga” Rusmira Hrvića kuda i kako dalje nakon ove uspješne poslovne priče.

“Pred nama su novi izazovi. I nakon više od dvadeset godina rasta i razvoja, mi se, zapravo, ponovo nalazimo na početku. U prvih dvadeset godina poslovanja dokazali smo da smo u stanju dobiti neke poslovne bitke. Drugi za nas kažu da smo ostvarili nemoguće i da smo na vrhu. Ove smo godine formirali ‘AS Holding’ s ciljem da razvijemo sasvim novu kompaniju s efikasnim mehanizmima korporativnog upravljanja, kako bismo našim članicama, ali i drugima, ponudili novu vrijednost i unaprijedili njihovo poslovanje. Za uvjete koji vladaju u Bosni i Hercegovini riječ je o inovaciji. Jedan od najvećih problema bosanskohercegovačke privrede jeste neadekvatno upravljanje privrednim društvima. Naša je zadaća da ponudimo najbolja rješenja, ispravne strategije i promišljene vizije. Ukratko, upravljati s ciljem uspostave jasnog etičkog kodeksa poslovanja, investirati u ljude uz stalne edukacije, istraživanja tržišta i procjene rizika, koristiti se pritom savremenim tehnološkim dostignućima, uspostaviti optimalne poslovne procese, ponuditi rješenja u digitalizaciji, dio je modernog korporativnog upravljanja. Novost je što smo sada u poziciji da takva iskustva podijelimo s drugima. S druge strane, tu smo da kreiramo poslovni sistem koji se temelji na ideji odgovornosti, interakcije i nadgradnje, u kojem brendovi ispunjavaju svoju misiju. Mnogo je različitih kompanija, investitora i grupacija domaćih i stranih koji tragaju za rješenjem. U proteklih dvadeset godina našeg rasta i razvoja mi smo dokazali da ga imamo”, rekao je Hrvić.

Iz ove kompanije i prije je pojašnjavano da još nisu završili s akvizicijama i da na domaćem tržištu ima još mnogo toga što žele napraviti. Kako stvari stoje, i sudeći po ovome što je kazao predsjednik Uprave Hrvić, izgleda da se nalazimo na novom početku.

PROČITAJTE I...

Nešto što nema nikakvu stvarnu vrijednost kupuje se zbog općeg uvjerenja da je to dobro ulaganje, pa cijena raste da bi se po višoj cijeni prodala idućem pušioničaru. Dijagram eksponencijalnog rasta “vrijednosti” bitcoina gotovo je identičan dijagramu rasta vrijednosti lukovice tulipana u Holandiji tridesetih godina 17. stoljeća. Vrijednost jedne lukovice bila je 1637. godine ravna vrijednosti višekatnice na kanalu u Amsterdamu. No, kada je mjehur te godine pukao, mnogi su ljudi ostali bez ičega

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!