Bosna i Hercegovina na udaru terorizma

Gülenova ideologija ljudima koji nisu dovoljno upućeni u njeno djelovanje kroz svoj obrazovno-odgojni sistem naizgled “prodaje” samo načela duhovnosti, ljubavi i morala. To je nešto čemu svaki čovjek treba težiti. Međutim, Gülen time, zapravo, privlači svoje sljedbenike. Poklonima, nagrađivanjem, u slučaju obrazovanja stipendijama ili mogućnošću besplatnog stanovanja, pridobijaju se učenici koji na kraju idu stopama njegove ideologije

Fethullah Gülen na čelu je terorističke organizacije FETÖ, koja je pokušala izvesti državni udar u Turskoj 15. jula 2016. godine, kada je ubijeno više od dvije stotine civila. Koliko je raširen njegov pokret “Hizmet” i kakve su mu ambicije, pokazuje i podatak da svoje službene web-stranice ima na mnogim jezicima, a, između ostalog, i na bosanskom. Doduše, nakon pokušaja državnog udara u Turskoj, ova web-stranica, kao i njoj srodne stranice na društvenim mrežama na bosanskom jeziku, manje je aktivna nego prije. Ipak, prijašnje tekstove i stare “Hizmetove” objave i dalje je moguće naći na internetu ako je njihov autor Fethullah Gülen. Jedan od tih tekstova, koji pokazuje kako funkcioniraju škole koje pripadaju njegovoj ideologiji, nosi naziv Nekoliko obrazovno‑odgojnih principa.

“Poznavati osobu s kojom imamo određeni odnos od velikog je značaja u obrazovno-odgojnom procesu. Pokušamo li osobi koju ne poznajemo prenijeti bilo šta, to bi moglo stvoriti kontraefekt i proizvesti negativnu reakciju”, stoji na početku ovog teksta, u kojem se navodi i to da je “važno na prvom mjestu upoznati duševno stanje djeteta, pa tek onda inicirati bilo kakvu promjenu”.

NAMETANJE GÜLENA KAO PEJGAMBERA

I zaista, ovo je jedna od taktika Gülenove ideologija kojom se koristi u sistemu obrazovanja. Općepoznato je da oni učenici koji su u Gülenovim školama uključeni u “Hizmetov” sistem budu toliko vezani za “nadzorne” osobe da moraju prijavljivati gdje i s kim idu, pa čak i s kim planiraju brak i slično. U Gülenovom sistemu postoje “abiji” i “able”, odnosno osobe zadužene za nadziranje određene grupe učenika. Te osobe, zajedno s nastavnicima ili profesorima, obilaze porodice učenika. Skrivajući se iza paravana “brige o djetetu”, upoznaju “duševno stanje” djeteta i njegove porodice te tragaju za što boljim načinom djelovanja prema djetetu. Nije lahko nametnuti Gülena kao “pejgambera”, kako ga predstavljaju u “Hizmetu”, niti je lahko vezati nekoga za sebe toliko da odlučujete o njegovom sklapanju braka. Iz tog razloga, potrebno je duševno se zbližiti i s djetetom i s porodicom. U svjedočenjima bivših učenika ovog sistema, koje smo prethodno objavljivali u Stavu, izneseni su stravični podaci o tome kako su “abiji” i “able” pratili učenike, da su od njih morali dobijati dozvolu čak i za odlazak na najobičniji izlet.

“Postoje djeca koja se pretvaraju u umiljata bića ukoliko ih nježno pomilujete ili ih nagradite nekim poklonom, međutim, postoje i ona kojima se treba povremeno namrštiti, ignoriranjem pokazati da smo ljuti ili ih čak ukoriti. Naravno, mnogo je više djece koja se uklapaju u prvi opis i takav pristup je dosta učinkovitiji. Jer, po prirodi stvaranja, čovjek je biće s kojim ćete se najbolje povezati i od njega dobiti pozitivnu reakciju ukoliko se poslužite instrumentima kao što su dobrota, dobročinstvo i nasmijano lice. Ukoliko im ljubavlju, poklonima i nagrađivanjem osvojite srca, oni će uvažavati vaše mišljenje i poštovati prijedloge koji dolaze s vaše strane.”

Ovaj dio teksta iz psihološkog aspekta ne bi bio problematičan da ga ne koristi ideologija koja je u stanju od djece napraviti ubice, i to vlastitog naroda. Gülenova ideologija ljudima koji nisu dovoljno upućeni u njeno djelovanje kroz svoj obrazovno-odgojni sistem naizgled “prodaje” samo načela duhovnosti, ljubavi i morala. To je nešto čemu svaki čovjek treba težiti. Međutim, Gülen time, zapravo, privlači svoje sljedbenike. Poklonima, nagrađivanjem, u slučaju obrazovanja stipendijama ili mogućnošću besplatnog stanovanja, pridobijaju se učenici koji na kraju idu stopama njegove ideologije.

U svjedočenjima bivših učenika objavljenih u Stavu, Lejla B. (pravi identitet poznat redakciji) iz Sarajeva ispričala je detalje djelovanja ove opasne ideologije na našim prostorima.

“Kada vi djetetu, još ako je slabije finansijske situacije, date stipendiju, smještaj, vodite ga u Tursku, ono svakako to vidi kao pomoć i zahvalno je. Tu zahvalnost ‘Hizmet’ koristi i ispire mozak Gülenovom ideologijom”, navela je Lejla, ističući da u Bosni i Hercegovini u pridobijanju učenika veliku ulogu ima Fondacija “Izvor nade”, koja je godinama dolazila u bosanske medrese nudeći stipendiju uvjetovanu stanovanjem u “Hizmetovim” stanovima i sudjelovanjem u aktivnostima Fondacije. Upravo kao član Fondacije, Lejla je prve godine studiranja otputovala u Tursku. Ondje je besplatno boravila devet mjeseci, a zauzvrat je svaki dan morala čitati Gülenove knjige, slušati njegova videopredavanja i slično. Govoreći za Stav, naglasila je da je boravak u njihovom krugu bio udar na njenu savjest i na nju kao muslimanku, kao i to da je postojao veliki psihički pritisak koji je nije popuštao jer su ih stalno “punili” istom pričom o Gülenu i “Hizmetu”.

STRAH OD JAVNOG IZNOŠENJA ISKUSTAVA

Tarik (pravi identitet poznat redakciji), koji je nakon završetka medrese također bio stipendista Fondacije “Izvor nade”, naveo je za Stav da je bio praćen od strane “abija“, te da mu je stipendija ukinuta zato što im se nije htio povinovati.

Zajedničko za bivše pripadnike Gülenovog sistema obrazovanja jeste strah od javnog iznošenja svojih iskustava i zapažanja, jer, kako kažu, “Gülen je u Bosni mnogo jači nego što se misli”, te se iz tog razloga plaše za svoje današnje poslove, porodicu i slično.

U još jednom anonimnom svjedočenju, mladi Sarajlija, nekadašnji stipendista Fondacije “Izvor nade”, kaže da je imao “svađu” s nadređenima jer se pobunio zato što su se više čitale Gülenove knjige nego Kur’an. “Trenutno u Fondaciji postoje naši ljudi koji se potajno protive njihovom sistemu, ali su zbog stipendije primorani šutjeti. Poznato mi je da je nakon državnog udara u Turskoj poprilično prestalo iščitavanje Gülenovih knjiga, jer na svaki način pokušavaju dokazati da s njim nisu povezani.”

U tekstu citiranom na početku, “kao vrlo važan faktor odgoja” navedeno je “poštivanje principa postepenosti u odgoju, odnosno izbjegavanje brzopletosti koja se kosi sa stvaralačkim zakonima”. I ovo je jedan od koraka kojim se Gülenov sistem koristi u svom radu. Poduka počinje od malih nogu, pa u svom obrazovnom sistemu nude sve, od predškolskih ustanova do fakulteta. A različite aktivnosti za djecu organiziraju i za vrijeme ljetnih raspusta ne dopuštajući da u glavama učenika izblijedi ono što je postignuto tokom školske godine. Tako su djeca stalno pod njihovim nadzorom, skoro više nego roditeljskom. Ta je praksa korištena i u Turskoj, pa je, nakon niza godina i upornog rada, uspostavljen paralelni sistem u državnim institucijama i u vojsci, koji je na kraju upotrijebljen u pokušaju državnog udara. Činjenica da su pripadnici FETÖ terorističke organizacije lojalni svom vođi toliko da su spremni ubijati vlastiti narod govori i o tome koliko je ova ideologija snažna i opasna.

Nažalost, u našoj se državi na sve ovo ne obraća dovoljno pažnje. Dok god ova ideologija, krijući se iza obrazovanja, postoji i djeluje na mlade u Bosni i Hercegovini, ona nije problem koji bi trebao zanimati samo Tursku. Svi bismo mi trebali strahovati za sudbinu naše djece koja bi na izravan ili posredan način mogla doći pod njen utjecaj. Pitanje je samo hoće li biti kasno kada postanemo svjesni opasnosti koju ona nosi.

PROČITAJTE I...

Bošnjaci su narod koji će i ovoga puta insistirati na pravdi, istinoljubivosti. To ne može ugoroziti tekovine ZAVNOBiH-a, može ih samo učvrstiti. Ali može dovesti u pitanje književnost koja kaže da je „Bosna zemlja mržnje, da je sve što je lijepo i progresivno ovdje stiglo nekim slučajem, da su ga donijeli tuđini jer naši ljudi nisu sposobni za takvo što“. Jer zločini su tek posljednji u nizu koraka koji vode do stratišta. Prvi korak potiče gotovo uvijek iz odnosa koji zajednica ima prema drugom i drugačijem.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!