Alejandro Mesonero-Romanos Aguilar, direktor dizajna Seata

“Marka Volkswagen preuzima inicijativu u Grupi, ali mogu reći da će se svi brendovi u ovoj Grupi okrenuti električnoj mobilnosti. To ćemo učiniti jer vjerujemo da je to put kojim trebamo ići, samo je pitanje trenutka. Vjerujem da ćemo se do 2020. godine svi okrenuti tom smjeru”

Rijetki su španjolski dizajneri automobila. Alejandro Mesonero-Romanos Aguilar (48) trenutno je najviše pozicionirani španjolski dizajner, i to kao direktor dizajna marke Seat, unutar Grupe Volkswagen. U globaliziranom svijetu “domaći” dizajner daje marki autentičnost. Mesonero je, ipak, više od toga. Karijeru je započeo, nakon diplome produkt‑dizajnera na Elisavi, prvo u Seatu 1994. godine, da bi 1996. prešao u središte dizajna Grupe Volkswagen u Sitges. U Grupi je Renault od 2001. godine. Ondje 2009. godine postaje direktor dizajna Renault Samsung Motorsa, a dvije godine poslije vraća se u Seat, na poziciju na kojoj je i danas.

STAV: Kolika je važnost Seata u Španjolskoj i kako ga ljudi doživljavaju s obzirom na to da je Seat španjolska marka u vlasništvu njemačke tvrtke?

MESONERO-ROMANOS: Seat postoji od 1954. godine, a njegova povijest može se podijeliti u dva dijela. Prvi dio odnosi se na partnerstvo s Grupom Fiat sve do 1994. godine, a nakon toga s Volkswagenom. U vlasništvu je Volkswagena, odnosno u partnerstvu s njim, ali ga ovdašnja javnost i dalje, naravno, doživljava kao svoj. To je jedina automobilska marka u našoj zemlji. Seat je prepoznat kao produkt španjolskog dizajna, međutim, imamo priliku iskoristiti najbolje i od tehnologije iz Grupe Volkswagen. Da budem iskren, uzimamo najbolje iz oba svijeta. S jedne strane imamo soft touch španjolske marke, a s druge najbolju Volkswagenovu tehnologiju.

STAV: Pokušavate li uključiti španjolske elemente i identitet u dizajn Seata?

MESONERO-ROMANOS: Mislim da to činimo. Imamo dizajn koji je dio obiju kultura i uvijek kažemo da smo i Španjolci i Nijemci. Španjolci vole preciznost, čistoću i urednost, a to su elementi koje i Nijemci vrednuju. Međutim, naša je specifičnost u tome što volimo pomalo ekstremne stvari, neobične i otvorene. Ako usporedite Seat Leon i Volkswagen Golf, možete to odmah primijetiti. Oni pričaju drugačijim jezikom, ali filozofija u nekim aspektima i nije toliko udaljena.

STAV: Slažete li se da cijela Grupa Volkswagen preuzima Lamborghinijev stil oštrih rubova i ravnih linija?

MESONERO-ROMANOS: Ako pogledate povijest dizajniranja automobila, postojalo je vrijeme kada su prevladavale tvrde linije, zatim mekane linije, pa ponovno tvrde linije, i tako dalje, to su ciklusi. Ako usporedite aute iz tridesetih godina i iz četrdesetih, shvatit ćete da to nema veze s markom. Mislim da se to više odnosi na modu nego na marku. Na kraju dana, mi dizajneri, savijamo metal tako da stvorimo svjetlo ili sjenu.

STAV: Koji su trenutni trendovi u dizajniranju automobila?

MESONERO-ROMANOS: Rekao bih da je sve vrlo otvoreno. Ima ljudi koji preferiraju oštre linije i onih koji preferiraju meke površine. Vidljivo je da trenutno ne postoji određeni trend i da ljudi isprobavaju različite stvari. Upravo ovo jutro imao sam malo slobodnog vremena i razgledao sam “Paris Auto Show”. Promatrao sam što rade Japanci, Francuzi, Nijemci, i teško mi je reći da će svi krenuti u jednom smjeru. Kad vidite japanski stil, oni se stvarno trude pronaći nešto drugačije, ali na kraju izgleda poprilično komplicirano. Njemačke kompanije više se fokusiraju na jednostavnost, Francuzi na površinu i mekoću.

STAV: Koja je Vaša vizija Seata u budućnosti?

MESONERO-ROMANOS: Trenutno smo posvećeni izgradnji marke. Započeli smo Leonom i nastavljamo s Atecom. Ne želimo izgubiti svoje klijente. Sljedeće godine vidjet ćete dva nova modela, na kojima smo učinili veći i hrabriji iskorak u pogledu jezika dizajna. Sada se pripremamo za jedan novi korak. Svakako ćemo sačuvat DNK jer smo shvatili da je to veoma važno u dizajnu, samo ga trebamo razviti i pritom držati na umu da se trebamo fokusirati na jednostavnost koristeći uvijek iste elemente u našem dizajnu.

STAV: Tko su konkurenti Seata?

MESONERO-ROMANOS: Imamo različite konkurente. Oni koji su malo iznad nas, imaju nešto više cijene i viši status, naprimjer Mercedes i BMW. Nedavno je bilo mnogo testnih vožnji i članaka u časopisima koji uspoređuju nas i Mercedes A klase i BMW serije 1. Bili smo bolji u nekoliko usporedbi s tim najprestižnijim brendovima, stoga ih možemo smatrati svojim konkurentima. Imamo konkurente na istoj razini, a to su: Kia, Hyundai, Renault, Opel, Ford, Peugeot itd. Međutim, mogu reći da su nam danas svi konkurenti jer svaka marka ima auto koji nam može konkurirati.

STAV: Upravo se događaju promjene identiteta marki unutar Grupe Volkswagen. Volkswagen će proizvodit isključivo električne aute, Škoda zauzima mjesto Volkswagena, a gdje je tu Seat?

MESONERO-ROMANOS: Mislim da je svaka marka dužna krenuti svojim putem. Marka Volkswagen preuzima inicijativu u Grupi, ali mogu reći da će se svi brendovi u ovoj Grupi okrenuti električnoj mobilnosti. To ćemo učiniti jer vjerujemo da je to smjer kojim trebamo ići, samo je pitanje trenutka. Vjerujem da ćemo se do 2020. godine svi okrenuti tom smjeru.

STAV: Kako ste odabrali profesiju dizajnera automobila?

MESONERO-ROMANOS: Crtao sam aute otkako sam bio vrlo malen, počeo sam s možda deset godina. Crtao sam ih po školskim knjigama i bilježnicama, nastavnici su me izbacivali iz razreda, pa sam crtao po školskim hodnicima. Imao sam mnogo vremena za vježbanje.

STAV: Svi imaju istu priču.

MESONERO-ROMANOS: Slažem se. Uvijek krenemo s nečim čudnim, ne znam točno otkuda to dolazi.

STAV: Museo dell`automobile di Torino izložio je školsku knjigu Lorenza Ramaciottija prepunu crteža automobila.

MESONERO-ROMANOS: Ja sam izgubio svoje školske knjige, ali mogu vam reći da su bile prepune crteža i ideja.

STAV: Da li je to bila neobična profesija za okruženje i obitelj u kojoj ste odrasli?

MESONERO-ROMANOS: Da, ja sam najmlađi od sedmero djece. Moji su roditelji bili neugodno iznenađeni. Na kraju sam, ipak, uspio uvjeriti majku da me pusti na studij u Barcelonu. Svi moji prijatelji studirali su pravo i ekonomiju, a ja sam bio čudan jer sam izabrao neobičnu karijeru. Ali zadovoljan sam jer radim i zarađujem za život i pritom se zabavljam. Kažem svojim kćerkama da rade što god žele, ali što god da rade, neka rade dobro.

STAV: Je li Vam bilo teško pronaći informacije o dizajnu automobila u vremenu prije interneta?

MESONERO-ROMANOS: Da, bilo mi je teško doći do tih informacija. Započeo sam s časopisom koji mi je brat kupio i to mi je dosta pomoglo. Naučio sam o ovoj profesiji iz tog časopisa. Iz njega sam kopirao crteže i tako je sve zapravo počelo.

STAV: Postoji li neki poseban auto ili dizajner koji je ostavio utisak na Vas ili Vas je motivirao?

MESONERO-ROMANOS: Bio je članak o Giugiaru i njegovim automobilima iz sedamdesetih s posebnim naglaskom na Mantu, koncept iz 1968. godine. Općenito, Giugiaro je imao veliki utjecaj na mene. Uvijek je crtao na plavoj površini samo s bijelom bojom i zato sam počeo crtati kao on.

STAV: Jeste li ikada s njim radili?

MESONERO-ROMANOS: Da, ali ne mnogo. Viđao sam ga jednom mjesečno ili jednom u dva mjeseca i bio je fantastičan. Giugiaro je moj heroj i vjerojatno najbolji dizajner na svijetu.

STAV: Jeste li primijetili strast među mladim Španjolcima prema dizajnu automobila i kulturi automobila?

MESONERO-ROMANOS: Među općom populacijom mladih ne, ali mladi dizajneri zanimaju se za dizajn automobila. Primam mnogo portfolija u svom studiju. Mnogo ljudi želi studirati dizajn automobila, ali ne vidim mnogo mladih koji su zainteresirani za automobile, više su zainteresirani za putovanja. Kada sam ja bio tinejdžer, jedino što sam čekao jeste da postanem punoljetan da mogu voziti auto. Kad sam napokon to mogao, bio sam jako sretan, osjećao sam slobodu, otkrivao sam nova mjesta, sve je bio fantastično. Sada ljudi na isti način gledaju u ekrane i putuju po svijetu. Mislim da mladi više nisu toliko zainteresirani za automobile, kao da su im postali dosadni. Za njih su auti jako skupi i ne znaju što bi s njima činili kada odlaze na putovanje jer se nemaju gdje parkirati. Mi pokušavamo pronaći način da se ljudi ponovno zaljube u automobile.

STAV: Pomažu li ljudi poput Fernanda Alonsa da ponovno zaživi autokultura?

MESONERO-ROMANOS: Moguće, ali s druge strane mislim da Formula 1 ne pomaže ovome jer je prekompleksna. Počeo sam pratiti Formulu 1 s dvanaest godina, ali prije dvije godine sam ju prestao gledati jer mi je postala dosadna. Ako bi postojala prava utrka, možda bi se mladi opet zainteresirali za aute. Međutim, ja ne poznajem niti jednu mladu osobu koja prati Formulu 1. Zaista trebamo vratiti mlade i siguran sam da postoji način da učinimo, samo trebamo razmišljati drugačije i vjerojatno će nam trebati neko vrijeme da to otkrijemo.

 

PROČITAJTE I...

“Istraživanja nam pokazuju da su ljudi i dalje vrlo strastveni prema automobilima, ali istovremeno vidimo i da očekuju nova rješenja za svoje potrebe i da imaju novi odnos prema automobilima. Danas su manje zainteresirani za to da posjeduju automobil, ali ga i dalje žele koristiti”

“Ne znam kako je u BiH, ali u Francuskoj i Velikoj Britaniji i dalje je velika potražnja za monovolumenima. Ljudi su se jednostavno navikli na njihovu praktičnost. Imate ogroman prtljažnik s velikim vratima, sedam sjedala ako želite. Smatram da moramo redefinirati monovolumen. Moram ga učiniti poželjnim i odmaknuti se od imidža da ih voze kućanice. Moramo vjerovati u ovaj proizvod jer od njega ne postoji ništa praktičnije”

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!