“Agrokomerc” se diže na noge

Jedno od obilježja tranzicijskih društava jeste i to da se pojavljuju kompanije koje privatiziraju državni kapital, a onda firme unište, raskrčme, izvuku ono što vrijedi, a ostalo ostave da propada. “AS Group” radi suprotno. Već deset godina “AS Group” aktivizira posrnula preduzeća, pokreće ih, spašava radna mjesta i razvija brendove. “Preduvjet za naš uspjeh bilo je slobodno tržište. Volio bih kada bi više ljudi bilo svjesno svojih mogućnosti u sistemu u kojem živimo. Svi imamo podjednake šanse da uspijemo, i zaista je tako. Mi smo počeli s granapom, a samo dvije decenije poslije u poziciji smo da zapošljavamo na hiljade ljudi direktno i na desetke hiljada ljudi indirektno”

Nije bitno proizvodi li ga svjetski poznata grupacija “Mondelez” pod brendom “Milka”, jer biskvit s voćnim želeom preliven čokoladom u Bosni i Hercegovini, a i ostalim državama nastalim raspadom Jugoslavije, zove se “Tops”. Ime je dobio po “Topsu”, brendu “Agrokomerca” koji je bio najprepoznatljiviji brend ovog biskvita na području bivše Jugoslavije. Tako je jedan brend postao sinonim za sve slične proizvode na tržištu. I sam je “Agrokomerc” zbog svoje slave 80-ih godina prošlog stoljeća postao sinonim za Bosansku krajinu.

Ekonomsko čudo. Prehrambeni gigant. Nažalost, negativni imidž čovjeka koji je najzaslužniji za podizanje “Agrokomerca” Fikreta Abdića prelio se i na sam “Agrokomerc”. Ono što nije uništeno u ratu, godinama poslije bilo je kao ukleto, niko nije htio imati posla s tim. No, stvari se ipak mijenjaju. Nekako smo postali naviknuti na velike podvige tešanjskih privrednika, pa je i vijest da tešanjski “AS Group” preuzima dio pogona “Agrokomerca” bila tračak nade da će doći i bolji dani za “Agrokomerc”. Došli su.

Ovih je dana u pogonima “Agrokomerca” kompanija “AC Food”, članica “AS Group”, proizvela 300-milionitu kutiju “Topsa”. Čast da upakira jubilarnu kutiju imao je član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović, koji je istakao da se “krajiški div” opet diže na noge i da mu je drago što je bio u prilici pomoći privrednicima koji su krenuli u taj projekt.

“Bilo je raznih pokušaja kada je u pitanju ‘Agrokomerc’. Neki se nisu ni pomakli s nivoa ideje, neki su krenuli pa stali. Ja sam uvjeren da će upravo ova ekipa privrednika predvođenih gospodinom Hrvićem uspjeti obnoviti priču ‘Agrokomerca’. Najbitniji segment društva danas su ljudi koji imaju hrabrosti i viziju da se upuste u rizike pokretanja proizvodnje u vremenu jake konkurencije”, kazao je Izetbegović.

Firma “AC Food” d.d. Velika Kladuša platila je “Agrokomercu” 3,05 miliona KM za trećinu postrojenja ove firme smještenih u naselju Polje. Kupljeni su tvornica stočne hrane, dva pogona za preradu voća i povrća te jedan skladišni prostor. Među kupljenim postrojenjima nalazi se i pržionica kahve. Ali, kupovina tu ne staje, “AS Group” planira kupiti tvornicu supa, majoneze i kečapa čim Općinski sud bude objavio oglas za prodaju.

U sastavu “AS Group” posluju kompanije AS, “Vispak”, “Fortitudo”, “Napredak”, “Vemal”, “Oaza”, “Klas”, “Sprind”, “Mlin” i pekara “Ljubače”.

Nakon ove kupovine, predsjednik Uprave “AS Group” Rusmir Hrvić kazao je kako smatra da “AS Group” može podići na noge “Agrokomerc” iako je projekt akvizicije većine postrojenja “Agrokomerca” veoma složen i vjerovatno će trajati u nekoliko odvojenih faza. Sada smo tek na početku prve. “Predugo je trajala agonija ovog dijela ove nekada vrlo moćne kompanije. U tom smislu, mi ćemo uložiti veliki trud, znanje i sredstva da ovaj dio Bosne i Hercegovine ponovno postane ekonomski atraktivan i da ljudi koji žive na ovom području počnu živjeti od svog rada. Dakle, nama se nametnulo kao logično i ispravno rješenje da uđemo u ovaj projekt kako bismo mogli dalje slijediti naše planirane strategije razvoja, kako na domaćem, tako i na regionalnom i širem evropskom tržištu, ali i kako bismo slijedili naše strateške ciljeve razvoja prehrambene industrije Bosne i Hercegovine. Ovim projektom Bosna i Hercegovina definitivno bi se vratila na mapu ozbiljnih proizvođača zdrave hrane u ovom dijelu Evrope”, kazao je Hrvić.

Hrvić i “AS Group” shvataju ono što većina drugih u BiH ne shvata, nema razvoja ni ozbiljnog biznisa s parolom “meni je ovo dovoljno”, niti s parolom s kojom su nam proteklih godina dolazile razne međunarodne organizacije, da su “male i srednje firme osnova razvoja”. Bosni i Hercegovini potrebni su veliki privredni sistemi. Velike kompanije pokreću male. Obrnuto nije moguće. Zato danas “AS Group” zapošljava 4.000 radnika. Činjenica da iza “AC Fooda” stoji “AS Group” dovela je do toga da je prodaja brenda “Tops” u vrlo kratkom roku povećana za čak 30 posto.

U protekla dva mjeseca povećali smo izvoz za 30 posto, a ‘Tops’ trenutno izvozimo u 12 zemalja. Preuzeli smo 89 radnika, zaposlili smo dodatne radnike i sada imamo 105 uposlenika. Za vrijeme sezone angažirali smo i preko 30 sezonskih radnika. Naš je plan da u narednom periodu pokrenemo proizvodnju supa i kocki za supe, a taj projekt zvanično je završen, ostao je samo jedan dio oko ambalaže da se usaglasi i to ćemo proizvoditi za našu kompaniju ‘Vispak'”, izjavio je Smail Korajlić, direktor kompanije “AC Food”.

On je dodao da je “AS Group” početkom godine došao u Veliku Kladušu, a prevashodni cilj ove godine jeste obnoviti postojeće brendove koje je imao “Agrokomerc” i oživjeti stare linije koje ne rade već 20-tak godina.

“Kroz tri mjeseca lansirat ćemo nove čokolade, 3-4 vrste kremastih namaza, određene napitke za djecu u segmentu čokomilka. Najvažnije od svega, zapošljavat ćemo nove ljude. Od 2018. do 2019. godine planiramo pokretanje mesne industrije, što je jedan od najkompleksnijih projekata za naš tim, budući da tu treba uključiti i kooperantsku mrežu, uzgoj tovnih piladi, kao i uzgoj koka nosilja. Uzgoj koka nosilja jeste projekt koji je već spreman i očekujemo da bude završen kroz 4-5 mjeseci”, pojasnio je Korajlić.

Jedno od obilježja tranzicijskih društava jeste i to da se pojavljuju kompanije koje privatiziraju državni kapital, a onda firme unište, raskrčme, izvuku ono što vrijedi, a ostalo ostave da propada. “AS Group” radi suprotno.

Već deset godina “AS Group” aktivizira posrnula preduzeća, pokreće ih, spašava radna mjesta i razvija brendove. “Preduvjet za naš uspjeh bilo je slobodno tržište. Volio bih kada bi više ljudi bilo svjesno svojih mogućnosti u sistemu u kojem živimo. Svi imamo podjednake šanse da uspijemo, i zaista je tako. Mi smo počeli s granapom, a samo dvije decenije poslije u poziciji smo da zapošljavamo na hiljade ljudi direktno i na desetke hiljada ljudi indirektno”, kaže Rusmir Hrvić.

Da li je ovo znak da je famozna tranzicija iza nas? “AS Group” i još nekoliko kompanija pokazuju da ima nade za našu privredu.

 

PROČITAJTE I...

Za BiH je, u ekonomskim uvjetima kakve danas imamo, važna svaka kompanija koja zapošljava tri, pet, deset radnika, a BH Telecom zapošljava 3.400 ljudi. No, pravi značaj ove kompanije ogleda se u njenoj društvenoj odgovornosti – BH Telecom finansira skoro sve reprezentativne selekcije BiH u sportu, sve značajne kulturne manifestacije i institucije, humanitarne organizacije, udruženja za pomoć djeci s poteškoćama u razvoju, a izvjesno je da će dio novca uložiti i u cestogradnju

Na pitanje da li je tačna konstatacija kako se radnicima prijeti oduzimanjem imovine, Aščerić kaže kako su to gluposti. „Pa nisam ja taj koji može oduzeti bilo kome imovinu. Ne znam o čemu uopšte pričaju. Ugovor smo potpisali sa Kanađanima, radnici su otišli gore i sve je čisto“, kaže Aščerić tvrdeći kako konkurencija na ovaj način podmeće Valardu ali i njegovoj kompaniji.

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!