Adem Zolj: Radimo timski i to daje rezultate

Na osnovu kapitalnih projekata, zajednički, svi ministri iz svoje nadležnosti zajedno sa mnom, radimo na realizaciji bar onoga što je pokrenuto. Dosadašnja praksa, bar prema onome kako sam informiran, bila je u rukama pojedinca. Sadašnji način rada potpuno je drugačiji. Sve je timski rad, ali postoji i pojedinačna odgovornost. Kao premijer koji je naslijedio ostavštinu prethodnika, nemajući vremena da drastično uradi preokret, želim kod građana ostaviti utisak da sam čovjek koji je uspostavio drugačiji pristup radu. Ono što obećam to i ispunim. Nisam populista, djelujem konkretno i realno

Adem Zolj imenovan je za premijera Sarajevskog kantona prije dva mjeseca. Malo vremena da se uradi konkretno i vidljivo građanima, a dovoljno da se sagledaju stvari s aspekta moguće realizacije određenih projekata. Da je riječ o osobi koja može realizirati zacrtane ciljeve, govore ostvareni projekti tokom njegovog mandata na mjestu direktora Direkcije za ceste KS.

Podsjećamo, to su između ostalih: zapadni prilaz gradu, kompletna rekonstrukcija asfaltnog kolovoza od Baščaršije do Ilidže, kružni tokovi Ilidža i Dobrinja 5, obnova mostova na Miljacki: Otoka, Dolac Malta, Topal Osman-paše, “Ars Aevi”, Skenderija, Ćumurija; dio sjeverne i južne longitudinale od Željezničke stanice do Ulice Marka Marulića, te od Skenderije do Grbavice, popločavanje Baščaršije, izgradnja biciklističke staze od Stupa do Otoke, kompletne rekonstrukcije mnogih ulica u Sarajevu, kao što je Ulica Adema Buće i drugi projekti.

STAV: Šta premijer može uraditi za šest mjeseci mandata?

ZOLJ: Prve informacije o započetim projektima u KS koje sam dobio nakon dolaska na ovo mjesto nisu mi ulijevale optimizam. Za realizaciju projekata već u martu trebate imati završenu projektnu dokumentaciju i tendersku proceduru kako bi radovi počeli s građevinskom sezonom. Ali, od toga nije bilo ništa. Nije završena projektna dokumentacija za glavni projekt rekonstrukcije i izgradnje tramvajske pruge od Marijin-Dvora do Ilidže. Tek sada smo raspisali tender za rekonstrukciju vodovodne i kanalizacione mreže, iako je novac od kredita EBRD-a već odavno operativan. Ali, ima i pozitivnih stvari. Iz neshvatljivih razloga predugo se čekalo na potpisivanje ugovora druge faze izgradnje devete transferzale (nadvožnjak u Boljakovom Potoku). To smo otkočili i izgradnja je već počela. Ubrzani su radovi na izgradnji OŠ “Aneks”, kao i na rekonstrukciji stadiona Grbavica i “Asim Ferhatović Hase”, te zgrade Akademije scenskih umjetnosti. Pokrenuti su i radovi na objektima na području općine Trnovo.

STAV: Ranije ste izjavili da ćete nastaviti realizaciju započetih projekata, što je i logično, ali da imate više vremena na raspolaganju, šta bi za Vas bili prioriteti u Kantonu Sarajevu?

ZOLJ: Prioritet su zadovoljni građani Sarajeva. Znači, sve ono što rješava pitanje zapošljavanja, obrazovanja, komunalne probleme, gradski prijevoz, zdravstvenu zaštitu, socijalne usluge. Mnogo je važnih stvari, ali za njihovu realizaciju potrebna je koordinacija svih aktera u društvu. Dobro planiranje pola je urađenog posla. Treba postojati strategija u kojoj je definirano na koji način idete ka ispunjenju ciljeva. Bez sistemskog pristupa, nema konkretnih rezultata. Od prazne priče nema koristi. Moji prioriteti jesu uredno vodosnabdijevanje u KS, redovan javni prijevoz, sistemsko rješavanja pasa lutalica, čist grad, uređene zelene površine. Nekoliko puta u javnim istupima spominjao sam projekt “Sarajevo –  pametan grad” i “E-protokol”.

Već se radi na tome, a realizacija će trajati godinu dana. U svim ovim segmentima već smo pokrenuli određene aktivnosti i neke ćemo uspjeti završiti do kraja mandata, a neke će ostati novoj Vladi KS. Vremena jeste malo, ali smo sebi postavili jasne ciljeve u svim oblastima. Započeli smo rekonstrukciju azila za pse u Prači i otvaranje veterinarske stanice. U toku je uspostavljanje odjela pedijatrije u Općoj bolnici, te izgradnja nove klinike za psihijatriju na Jagomiru. U toku je izgradnja novih ambulanti u Vogošći i u naselju Hrasno Brdo. U radni odnos primljeni su mladi ljekari, a nabavljamo i novu medicinsku opremu. Do kraja godine bit će završena nova zgrada Porodičnog savjetovališta na Čengić Vili. Sredstvima Kantona Sarajevo gradimo stanove za porodice šehida i poginulih boraca, a radimo i na rješavanju njihovog socijalnog statusa. Strategija razvoja obrazovanja upućena je Skupštini. Reforma visokog obrazovanja podrazumijeva objedinjavanje fakulteta i njihovo uvođenje u sistem trezorskog poslovanja. Kanton Sarajevo će u značajnoj mjeri finansirati i organizaciju EYOF-a, a pomogli smo i održavanje SFF-a. Ovo su veliki sportski i kulturni događaji koji otvaraju vrata Sarajevu u cijelom svijetu.

STAV: Dugo se godina kroz razne institucije bavite cestogradnjom. Može li izgradnja i rekonstrukcija cesta u KS-u ići brže? Koje su ceste prioriteti? Koji je recept za smanjenje jutarnjih i poslijepodnevnih saobraćajnih gužvi u Sarajevu?

ZOLJ: U pojedinim dijelovima Sarajeva, kao što su Blažuj i Rajlovac, riješeni su problemi saobraćajnih gužvi. Potrebno je završiti još neke projekte, a neke tek započeti. Imamo jasan plan kako dalje razvijati saobraćajnu infrastrukturu. Treba uraditi 12. transferzalu s četiri trake, od Stupske petlje do granice s manjim bh. entitetom, te nastaviti izgradnju južne i sjeverne longitudinale. Radi boljeg protoka saobraćaja, roba i usluga, moramo kvalitetnije povezati Sarajevo s Tuzlom i Zenicom. Primarna je izgradnja prve transferzale, koju zajednički finansiraju FBIH i KS. Vrijednost projekta više je od 200 miliona maraka, uključujući i tunel Kobilja Glava. Recept za smanjenje gužvi jeste izgradnja novih saobraćajnica i povećanje kapaciteta postojećih, te centralno upravljanje saobraćajem. Jedna od mjera jeste i kvalitetniji i komforniji javni prijevoz kako bi građani što manje koristili privatna vozila. U mnogim evropskim gradovima čak i radno aktivno stanovništvo kao prijevoz koristi bicikla. Benefiti su višestruki. Manje gužve, manja zagađenost zraka. U Sarajevu su već stvoreni preduvjeti za ovo. Staze imamo, još nedostaje dio prema centru grada.

STAV: Hoće li Hrasnica dobiti tramvajsku prugu? Sve su češći zahtjevi za realizaciju tog projekta.

ZOLJ: Ministarstvo saobraćaja KS angažiralo je projektantsku kuću za izradu glavnog projekta. Nakon toga, slijedi tenderska procedura i početak radova može se očekivati do kraja ove godine. Naravno, ako ne bude bilo prolongiranja zbog procesa javnih nabavki. Finansijeri su KS i Općina Ilidža. Na potezu od kružnog toka na Ilidži do Hrasnice sačuvan je razdjelni pojas za tramvajsku prugu.

STAV: Broj turista koji posjećuju Sarajevo u stalnom je porastu, ali turistički sadržaji ne prate tako intenzivan rast. Šta Sarajevu nedostaje u pogledu turističkih sadržaja da bi bilo turistička destinacija koja privlači još više turista?

ZOLJ: Sarajevo kao metropola mora imati privlačan sadržaj tokom cijele godine. Ne samo ljeti ili zimi. Svaki mjesec mora biti ispunjen poslovno-kongresnim, sajamskim manifestacijama, kulturnim, muzičkim, gastronomskim i sportskim sadržajima. Imamo potencijal koji nismo dovoljno iskoristili. Cilj bi trebalo da budu i međunarodne konferencije. Realizaciju svega navedenog trebaju provesti nadležna ministarstva, Turistička zajednica KS, javna preduzeća i ustanove u KS. Treba anketirati i turiste o onome što im se dopada ili ne, obratiti pažnju na njihove kritike jer su upravo oni najbolji korektiv. Uvezati sve one koji mogu učestvovati u najboljoj promociji turizma. Moramo kroz javne medijske kampanje promovirati naš turizam u cijeloj regiji, ali i šire.

 STAV: Preuzeli ste, takoreći, vruć krompir, Vladu Kantona sa započetim projektima, i malo vremena da bilo šta od toga završite. Koliko imate podršku kolega unutar Vlade da barem nešto završite tokom ovog kratkog mandata?

ZOLJ: Sve je ovo timski rad. Na osnovu kapitalnih projekata, zajednički, svi ministri iz svoje nadležnosti zajedno sa mnom, radimo na realizaciji bar onoga što je pokrenuto. Dosadašnja praksa, bar prema onome kako sam informiran, bila je u rukama pojedinca. Sadašnji način rada potpuno je drugačiji. Ministri imaju punu slobodu u realizaciji projekata. Zadatak premijera jeste da koordinira i pruži svesrdnu pomoć. Ponavljam, sve je timski rad, ali postoji i pojedinačna odgovornost.

STAV: Nameće se mišljenje da sve što se pokreće radi se u svrhu predizborne kampanje.

ZOLJ: Kod nas su izbori svake dvije godine. Prema tome, uvijek je pred izbore.
Kapitalni projekti oni su koji se realiziraju nekoliko godina, a i veliki novac se ulaže. Treba ih završiti, a manje je bitno ko će presijecati vrpce. Građani trebaju vidjeti ko je pokrenuo projekte, ko je uložio maksimalan napor da se privedu kraju i da se konkretno nešto uradi. Da vide, da uživaju u ljepotama urađenog. Benefiti od dobrih projekata su ogromni.

STAV: Po čemu biste željeli da Adem Zolj bude upamćen kao premijer KS-a?

ZOLJ: Kao premijer koji je naslijedio ostavštinu prethodnika, nemajući vremena da drastično uradi preokret, želim kod građana ostaviti utisak da sam čovjek koji je uspostavio drugačiji pristup radu. Ono što obećam to i ispunim. Želim da budem upamćen kao čovjek čijim riječima građani mogu vjerovati i koji ispunjava ono što kaže. Nisam populista, djelujem konkretno i realno.

 

PROČITAJTE I...

Do izbora nam je ostalo još desetak dana, a kampanja se zahuktava. Sve je više plakata s kojih stižu poruke koje bi trebale privući glasače. Političke plakate nije tako jednostavno ni osmisliti ni dizajnirati, ali se teško oteti dojmu da nekima fali mašte i kreativnosti. Analiziramo šta nam poručuju plakati i ostali promotivni materijali političkih kandidata na predstojećim izborima

PRIDRUŽITE SE DISKUSIJI

Podržite nas na Facebooku!